Dag 3

Det här behöver jag träna mer på.

Det finns massor med saker som jag behöver träna på. Jag är en av dom som tror att man aldrig är helt färdiglärd - det finns alltid något nytt att lära och alltid någonting som du behöver träna på.

Men det första som ploppar upp i mitt huvud på saker som jag behöver träna på, är att rida mer på känsla. Den senaste tiden har jag ridit lite för mycket "enligt boken" och därför blir det ofta mycket missar i ridningen. Tex i hoppningen så är jag lite låst om det handlar linjer och relaterade avstånd, ska det enligt boken vara fem galoppsprång, ja då ska jag rida på det också - även om vi kommer fel och bara kan inte få in fem. Helt sjukt, jag vet men det är lite en låsning och jag har svårt att lita på min egna magkänsla.

Så att lita på min egna ridning och magkänsla är väl framför allt det jag behöver träna på mest. Den mentala delen.

En annan sak jag behöver träna mer på är att få tillbaka mitt överliv när jag rider, att vara så pass stark i mage och rygg så jag ska kunna sitta upprät, rida mer med sätet och hålla tillbaka min axlar och inte flaxa med armarna. Jag är väldigt stark i mina ben & händer och rider ofta lite för mycket med benen och blir stum i handen.

Sen finns det som sagt alltid småsaker som jag behöver träna på, tex avstånd och våga rida i en störra galopp till större hinder. Att inte lyssna på allt och alla om vad som är rätt och fel, utan lita på min magkänsla, precis som jag skrev i början :)

 


Att inte slänga mig fram över hindrerna är också en sak som kan tränas mer på!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback