13 oktober 2011

Dagarna går verkligen i ett !

Dagarna bara springer iväg, hinner knappt att njuta av det härliga höstvädret. Gustav har gått ganska lugnt sedan dressyrtävlingen, därför har uppdateringen varit lite halvdan. Vi har skrittat ut och bara försökt njuta och slappna av innan jag börjat jobba. Idag var det dock dressyrträning för Marie.


Det gick helt okej idag, både Gustav och jag var lite otaggade och hade inte riktigt rätt energi, men vi gjorde det bästa av situationen och körde på en 40 minuters dressyrpass iallafall. Jobbade egenom traven, ganska mycket under lättridning idag. Det kändes bra, dock är det nog dags för sporrarna igen, då han har blivit lite lat igen. Fick lite nya tips och idéer idag, vilket känns bra. Vi jobbar vidare och nästa träning är inte förens om två veckor.


Ja, nu närmar sig helgen. Imorgon mina vänner får familjen Klintestam en ny familjemedlem! Från och med imorgon kommer vi att ha en liten "Freddie" i familjen också. Teddie ska nämligen få en lillebror :) Han är supersöt och kommer med all säkerhet charma både familj, släkt, vänner och stallkamrater hihi ska bli mysigt med en liten valp! Framför allt så är detta för Teddies skull, då han är ganska mycket ensam på dagarna och han älskar att leka. Förhoppningvis kommer denna lilla valp roa Teddie om dagarna! Mer om "Freddie" imorgon :)


På söndag ska jag och Gustav åka på en pay & Jump! Har inte hoppat sedan tävlingarna i Åby, så det ska bli riktigt roligt. Har ridit så mycket dressyr på senaste tiden så ska bli skönt att få göra det man älskar mest - hoppa! hihi hoppas Gustav uppskattar det lika mycket som jag, kul tycker jag att det ska bli iallafall :)


IMORGON mina vänner avslutas bloggtävlingen om Pannbandet! Så nu är mer eller mindre sista chansen att anmäla sig! Tävlingen avslutad imorgon kl 22 (står 21 i tidigare inlägg, men jag jobbar till 21 , så vi drar ut på det en timme). Vinnaren kommer att avslöjas fredagkväll alt. lördag morgon beroende på hur trött jag är efter jobbet. Så se till att anmäla er nu - SISTA CHANSEN att tävla om ett superfint pris, klicka här för mer info.

image description
Pumba, katten i huset provligger "Freddies" nya sovkorg. Har en känsla att Pumba inte kommer vilja dela med sig!

Kommentarer
Postat av: Lina - Tävla om swarovskiarmband från Butik Quse

kul med en liten!

2011-10-13 @ 19:41:17
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Anonym

När kommer bilder på träns??? Som du sa?:) vill se tävlings täcke osv:) vad ska du hoppa för klasser på p&j

2011-10-13 @ 20:43:40
Postat av: Louise

Oh vad kul med en liten en, har själv en 10veckors hemma =) vad ska det bli för ras då ? Lycka till och njut av den underbara valptiden =)

2011-10-13 @ 21:30:50
URL: http://louisek.webblogg.se/
Postat av: Carro

Hörde om valpisen av din pappa häromveckan när han var förbi jobbet - mysigt och kul med en liten :)

2011-10-13 @ 22:29:39
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Vad skoj med en liten :)

Men ni ska väl inte lämna valpen ensam, eller missförstod jag nu?

2011-10-14 @ 11:15:48
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/
Postat av: Elin

Fy svärord vad spännande det ska bli med bloggtävlingen :D Vill ju väldigt gärna vinna, liksom XD

Guuud vad gulligt med valpar, älskar valpar <3 Har faktiskt en goldenvalp hemma, hihi ;)

2011-10-14 @ 17:36:35
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: camilla

Åh, där var ju ni (sett er på buke). Han är allt bra snygg din häst :)

2011-10-14 @ 23:41:05
URL: http://hrdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback