Ur min garderob - Schabrak

Såg att någon hade kommenterat att jag skulle uppdatera om mina schabrak och visst kan jag det! :) Fotade faktiskt schabraken idag av någon anledning haha. Tänkte att jag får återgå till det här inlägget när det kommer in någon nytt osv, blir jobbigt att göra nya varje gång. Nästa gång tänkte jag att ni skulle kunna få se tränsen som hänger i min garderob.. :)

uppdaterad senast 2011-11-28.



Equiline octagon allroundschabrak
Brun med en vit och en brons passpoal. Har en matchande öronhuva till.


Det var favoritschabraket, älskade precis allt med de, hur underbart som helst! Tyvärr så förstördes det i tvättet och har nu skickats tillbaka till Equality Line för utredning. Equiline är favoritmärket i övrigt på schabrak, de har en otroligt bra passform, lägger sig kanon på hästen & under sadeln. De är fantastiskt hållbara och kan se nya ut trots flera tvättar (förutom detta då) Du kan även kombinera färger precis som du vill. Att de dessutom går att få öronhuvor & benlindor i samma färg är ett stort plus! Jag tycker priset är helt okej med tanke på vad du får för det. Hellre betalar jag lite mer och får kvalité, än att betala mindre och få köpa ett nytt snart igen då de andra är fult / trasigt. Priset ligger på ca 699 kr.


Equiline octagon allroundschabrak
Marinblå med en vit och en rosa passpoal. Har en matchande öronhuva till.


Precis som med de andra Equiline schabraken så har de en otroligt bra passform, de är snygga och helt klart min favorit. Bästa Equiline ♥


Equiline octagon allroundschabrak
Brun med en rosa och en ljusgrön passpoal. 


Precis som med de andra Equiline schabraken så har de en otroligt bra passform, de är snygga och helt klart min favorit. Bästa Equiline ♥ Detta schabrak har varit med mig i ca 4½ års tid nu och det är först nu efter säkert 100 tvättar som det börjar bli lite risigt. Dvs den bruna färgen är numera lite ljusbrun och passpoalerna är inte riktigt lika klara som på denna bild


Equiline octagon allroundschabrak
Ljusgrå med en rosa och en silver passpoal.


Precis som med de andra Equiline schabraken så har de en otroligt bra passform, de är snygga och helt klart min favorit. Bästa Equiline ♥ Använder inte detta lika ofta längre, tyckte detta var snyggare på min jättegråa Cassiopeia. Men Equiline är Equiline och det syns att detta är väl använt ;)


Equiline octagon dressyrschabrak
Vinröd (bordeaux) med en royalblå passpoal och en silverfläta. Har matchande benlindor till.


Precis som med de andra Equiline schabraken så har de en otroligt bra passform, de är snygga och helt klart min favorit. Bästa Equiline ♥


Equiline octagon dressyrschabrak
Brun med en vit och en brons passpoal. Har matchande benlindor till.


Precis som med de andra Equiline schabraken så har de en otroligt bra passform, de är snygga och helt klart min favorit. Bästa Equiline ♥


Anna Scarpati allroundschabrak
Grått med en brun, en vit och en silvergrå passpoal samt brunt kantband. Har en matchande öronhuva till.


AS gör otroligt snygga schabrak som även dom håller sig extremt snygga efter tvätt. Dock har de en tendens till att glida bak lite under sadeln ibland, vilket jag kan irritera mig på. I övrigt ligger de bra och är som sagt otroligt snygga - dessutom kan du designa dom själv. Jag älskar dom ändå! Dom har dock ändrat nu så du kan välja om du vill ha knäppe upptill så dom ligger bättre, vilket är bra. Skulle kunna ha en garderob med bara AS schabrak bara för att dom är så snygga! Priset varierar från 749 - 799 kr.


Anna Scarpati allroundschabrak
Vinrött (Bordeux) med en guld, röd och en tvinnad passpoal samt svart kantband. Har en matchande huva till.


Helt klart min nya älskling. Avgudar detta schabrak och det finns inget jag kan klaga på!



Anna Scarpati dressyrschabrak.

Vitt med en silvergrå tvistad passpoal samt en silvrig och en grå, mörkbrunt kantband. 

Tävlingsschabraket kort och gott!


Anna Scarpati dressyrschabrak.
Neutroliumsblå med en brun, en silvrig och en neutroliumsblå passpoal samt brunt kantband. Har matchande benlindor till.

Abolsut det snyggaste och mest välgjorda dressyrschabrak jag har!


Mias allroundschabrak med rak kant.
Ljus beiget med en vit och en beige passpoal samt brunt kantband. tk-foto brodyr på vänster sida.


Ett fint tunt schabrak som är superbra på sommaren. Bra passform och kvalité, fortfarande snyggt trots många tvättar. Dock tycker jag de är ganska så tråkiga, men perfekt för den som vill ha ett tunt och diskret schabrak.  Mitt används dock som ett flitigt vardagsschabrak, trots att de var tänkt som tävlingsschabrak för över två år sen hihi priset är bra då de är fin kvalité. Du kan även här bestämma kantband och passpoal efter önskemål. Priset ligger på ca 495 kr.


Mias dressyrschabrak
Vitt med en guldpasspoal och marinblått kantband. Har matchande benlindor till.


Samma här som med de andra, dock tycker ja dressyrschabraket har bättre passform. Mitt tävlingsschabrak i dressyren, så inte så välanvänt. Men nöjd med de! :) Priset på dressyrschabraken ligger på ca 460 kr. 


Sjöhagen Wear allroundschabrak
Vitt med en guldpasspoal och marinblått kantband.


Mitt "slit o släng" schabrak som ja dock ridit me på tävling om det varit laghoppning. Men gillar det inte. Sladrigt och ingen direkt passform. Har dessutom blivit fult och inte helt vitt efter tvätt. Inget schabrak jag rekomenderar, dock tror jag att du kan välja färger på passpoal osv själv även på dessa. Priset ligger på ca 195 kr.


Protector allroundschabrak.
Grått med en silver, marinblå och en silver passpoal samt smalt grått kantband.


Fick detta schabrak av Sharpman när vi provade ut hoppsadeln. Mycket nöjd med det! Passformen är liknande Equiline, så även kvalitén. Hade det som tävlingschabrak först men är numera ett flitigt hemma schabrak. Finns i fina kombinationer och till ett mycket bra pris! Priset ligger mellan 200 - 400 kr beroende på vart du handlar.


Protector dressyrschabrak
Vitt med en marinblå, silver och marinblå passpoal samt ett smalt vitt kantband.


Även detta fick jag av Sharpman när jag provade ut dressyrsadel. Du kan läsa om det ovan, är nöjd med detta schabrak! :)


Scapa Sports allroundschabrak
Oranget med en brun och en orange passpoal samt ett brunt kantband. 


Köpte detta begagnad och är mycket nöjd! Passformen är överraskande bra och det är faktiskt snyggt trots tvättar. Det enda är att det är lite för tjockt för min smak egentligen, men det gör sig snyggt på Gurra så varför inte!? Tyvärr finns inte just denna modell att köpa i butik längre. Men jag tror att nypriset låg på ca 700 kr.


BR dressyrschabrak
Grått med en silver, en turkos och en silverpasspoal samt turkost kantband.


Det allra senaste inköpet, beställt från en tysk websida. Aldrig ägt ett BR schabrak innan, men jag är possitivt överraskad såhär långt. Ligger bra och stilla under sadeln och materialet håller verkligen klass, trots att schabraket bara kostade 300 kr!

Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

oj det var ingen dålig samling med equilineschabrak, men då vet jag vad man ska prova framöver ;)

2011-09-18 @ 13:00:10
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag dör vad snygga!

2011-09-18 @ 13:41:53
URL: http://emmaronn.blogg.se/
Postat av: Eleonor - Ridlärare & Hästföretagare

Va fina o välskötta de ser ut!

2011-09-18 @ 18:44:58
URL: http://hastoridveksamhet.blogg.se/
Postat av: Caroline

Härligt med en liten uppdatering på dina schabrak. Satt faktiskt och kollade på dem här om dagen i ditt förra inlägg. Funderar på ett till Equiline ;)

2011-09-18 @ 19:05:18
URL: http://littleworldof.blogg.se/
Postat av: sara

om du får tanken att sälja Equiline octagon dressyrchabrak som du inte tyckte såg bra ut på ding häst så säg till mig

2011-09-18 @ 19:33:10
URL: http://alllroundryttarna.blogg.se/
Postat av: Malin

Hjälp vad många fina schabrak du har!! Blev lite avis nu. Ska nog försöka spara ihop till ett Equiline en vacker dag... :) har dock funderat på ett Protector, de verkar ju också va fina o bra.

2011-09-19 @ 18:20:51
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Kan du inte döpa Kategorin till "Ur min garderob"? Och kan du inte ta dina träns, pannband, nosgrimmor och tyglar i nästa inlägg? Och sen dina bett? :D:D Snälla?! :D

2011-09-22 @ 15:37:48
Postat av: Sandra

Fortsätt med såna här inlägg! Superkul att kolla på ,så gör gärna med täcken, träns, din egen utrustning osv :)

2011-11-17 @ 10:33:07
Postat av: Anonym

Nu vill vi se dina träns! :D

2011-11-26 @ 21:26:45
Postat av: elin

Vart har du köpt equiline schabraken?, super snygga!!



kram!

2012-01-23 @ 19:55:14
URL: http://elinochcookie.devote.se
Postat av: Malin

Vet du om Neutroliumsblå finns kvar på AS schabraken? Jag ska designa ett eget men hittar bara Petroleumsblå.. :) Riktigt snygg samling!

Svar: Dom har ändrat om tror jag till Petroliumsblå. Kolla i AS katalogen på Innriders hemsida :)
tessklintestam

2012-08-22 @ 13:58:40
URL: http://mullesdrommar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback