Veckans bloggare

Veckans bloggare v. 37


- Ditt fullständiga namn?
Julide Yoldas


- Hur gammal är du och hur länge har du hållt på med hästar?
Jag är 14 år och har hållit på med hästar sen jag var 4 år.


- Vart i denna stora värld bor du?
Lundby i Norrköping!


- Din sysselsättning om dagarna?
Tyvärr är jag ju i skolan den största delen av tiden, annars i stallet!


- Vad har du för häst eller hästar?
Jag har en C ponny vid namn Cadfach Rhufeinaidd men vi kallar honom "Råbert". Han är 8 år. Tävlat upp till LA+5 (105cm).


- Vad gör du helst inom ridsporten?
Myser i stallet, tränar och tävlar! :)


- Vad har du för mål med din ridning?
Att ha så kul som möjligt, alltid en bonus att klättra högre och högre upp i klasserna!


- Favoritutrustning och favoritmärke?
Måste ju vara Kingsland och John Whitaker.. Anna Scarpati också!


- Vad gör dig till en bra ryttare?
Jag ser allting som övningar, går det dåligt på en tävling tex så lär jag mig av misstagen. Övning ger färdighet.


- Har du någon förebild inom ridsporten som du ser upp lite extra till?
Måste vara Jessica Kürten. Hon är ödmjuk och tänker på sina hästars bästa, tycker om att ha kul, bra händer och sits enligt mig!


- Har du någon speciell tävlingsplats du gillar extra mycket?
Ölands RF måste jag säga då, mycket trevlig tävlingsplats med trevlig personal!


- Ditt bästa tävlingsminne?
4:a plac i min första LA och första vinsten med Råbert.


- Din största vinst?
Min största vinst är Råbert :)


- Säg två bra och två lite sämre sidor om dig & din häst.
Vi båda är väldigt försiktiga, vi tar liksom inte massa risker som är "farliga". Båda är rädda för ormar, Haha!


- Hur länge har du bloggat?
Sen 2009!


- Har du någon favoritblogg som du gärna kikar in på en extra gång om dagen?
Johannagrant.se, grymt bra blogg! Självklart tesskliintestam.blogg.se också!


- Avslutningsvis, vad får vi läsa om i din blogg? Varför ska vi läsa just din blogg?
Man får läsa om våran utveckling tillsammans, fram och motgångar.  Träning, tävling, outfits och mycket mer! Ni ska läsa min blogg för att ni ska se och följa utvecklingen, för att min lilla ponny är grym! Jag är också ganska grym ;)



- Min kommentar om bloggen - juulideyoldas.blogg.se
Julide är en bra gó tjej! Har inte följt hennes blogg speciellt länge, men vissa inlägg tycker jag är riktigt bra. Julide är ofta ganska kortfattad i sin blogg och ofta är det mer bilder än text (inte mig emot). De inlägg jag inte gillar i Julides blogg är när det enbart står "vila" i inlägget haha dvs typ en dagens ridpass inlägg fast ponnyn vila. Så mitt tips Julide, utveckla! Vad gjorde du istället, borstade och myste länge osv, gör även de inläggen lite mer intressanta! :) Annars en fin blogg och bilderna är väldigt ofta otroligt mysiga! :)



Vill du också bli veckans bloggare/bloggerska? Kommentera och skriv varför du borde få bli "intervjuad" och få en kommentar om din blogg. Detta är bara en kul grej för att bloggen ska fyllas ut lite. Finns det inget intresse för det så lägger jag ner de :-) Är du intresserad? Kommentera och glöm inte mail och bloggadress
!

Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Jag vill gärna vara med för att locka lite nya läsare som kanske är intresserade av mig och mina små odjur

2011-09-20 @ 09:04:39
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

Söt ponny!

2011-09-20 @ 11:17:49
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag skulle vilja se om jag kunde bli veckans bloggare. Jag hoppas att folk gärna vill läsa om min och min hästs framgång då jag hittade honom som vanvårdad och misshandlad för snart fyra år sedan. Följ vår utveckling och läs våran historia.

2011-09-20 @ 11:25:49
URL: http://minridtravare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback