Mitt favoritmärke i hästutrustning

För mig är det här en ganska så svårt sak att bestämma.. 

Inom läderprodukter så tycker jag att Dyón är outstanding! Har både träns, skydd och martingal ifrån Dyón och lädret är så galet mjukt och fint. Jag tycker helt klart att produkterna är väl värda pengarna, trots att priset är ganska saftigt. Så inom just läderprodukter får jag nog säga Dyón. Dock så älskar jag min sadel ifrån Antarés och varje gång jag ser ett HG träns så klämmer jag på det lite extra och drömmer mig bort.. haha men eftersom jag har mest produkter ifrån Dyón så måste jag nästan säga de.
 
 
Inom tyg, dvs kläder, schabrak osv så känns det som att jag byter favorit ungefär varannan vecka. Om vi pratar bara schabrak så är mina favoriter från Equiline. Schabraket ligger stadigt och fint under sadeln och håller efter flera tvättar samma kvalité. Benlindor är också Equiline och även Eskadron, lindorna har en bra längd och bredd samt att de håller sig snygga efter flera tvättar.
 
Vad det gäller täcken så är de Horsewear, Amigo täckena som ligger bäst på Gustav och därför blir de en klar favorit inom hästtäcke-kategorin. 

Träns - Dyón + swarovski, Graman - Treadstone, Sadel - Prestige, Schabrak - Hööks, Benlindor - Sjöhagen Wear, Hjälm - Charles Owen, Jacka - Equiline, Ridbyxor - Kingsland, Stövlar - Pioneer.

Ganska så blandad kompott alltid när jag rider. Sällan man ser mig i ett och samma märke från topp till tå..

Och kläder då. Ja alltså just nu är min favorit HV Polo, dom gör otroligt snygga prylar som är välarbetade och läckra. Till skapligt pris även om man betalar 2-300 kr extra bara för själva HV Polo loggan. Innan har det varit både Equiline, Kingsland, Spooks, Pikeur osv. Mest Equiline tror jag, extremt snygga produkter!
 
Men nu förtiden så är jag trött på att betala 1300 kr för en ridbyxa som ändå går sönder i sömmarna efter två gånger, då kan jag lika gärna köpa 3 par ridbyxor på Hööks för samma pris och då "gör det inget" om de spricker lite. Förstår ni hur jag menar? Just nu har jag mina favoritridbyxor ifrån Hööks nya höstkollektion tex. 
 
 
Så för att sammanfatta detta lite då, favoritläder Dyón och övrigt Equiline.
 
 
Detta är ett inlägg från Sätt Rubriken, vill du också sätta en rubrik gör du det här.
Denna gång kom rubriken ifrån Emilie.

Kommentarer
Postat av: Anna Gylling

Du har så bra smak tycker jag! Skulle vilja ha allt i din och din hästs garderob!

Svar: tack =)
tessklintestam

2012-08-25 @ 12:11:53
URL: http://www.willbetheone.blogg.se
Postat av: Linnea Dominder

Men Tess, du har ju en pessoa sadel på bilden ;)

Svar: i know, orka inte ändra ;P
tessklintestam

2012-08-26 @ 11:11:22

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback