20 Februari 2012


Slut som artist.. Vilken lång dag.. jag säger då det..

I allafall, fick gå lite tidigare från jobbet imorse så var i stallet redan vid 8 ! Började med att släååa ut lösdriften och dom hade haft fest eller något efter morgon fodringen för två plankor var ner sparkade mellan boxarna.. hmm.. Jag skyllde då på Sandy men efter att ha visiterat tänkbara hästar var det Moccasin som var den utan päls på bakbenen...
Ut med hg stallets hästar också innan jag fick agera snickare och laga det som var trasigt.. Fixade sedan klart där ute och saltade på ordentligt utanför i hopp om att isen skulle smälta...
Gjorde klart det jag skulle göra i stallet med innan jag hämtade Moccasin. Longerade honom idag så jag kunde se hur han rörde sig men han var inte öm eller något. Kanske bra att jag linade med för han var väldigt pigg så lite onödigt att sitta på då om han skulle flyga i luften ;)
Red sedan Itop. Helt ok pass likaså med Caroline.
Kom inte från stallet försen ca halv 3 herregud så långsam är jag inte... Eftersom jag ställer tillbaka dygnet nu efter nätterna vill jag inte lägga mig och sova på dagen för då mår man bara ännu sämre så gjorde väl inte så mycket direkt att stallet tog tid. Åkte hem till syrran och soffhängde och åt innan klockan var dags att åka till millenium och rida.
Började med att rida Quizzy åt Emma. Hon var fin idag!! Och ahaha vet ni.. Jag ramlade av.. Hahaha den lilla råttan.. Andra gången jag flyger när jag hoppar henne.. Hon kan vara ganska styrig ibland och hoppa, bocka, stegra, backa osv.. men då sitter jag som ett smäck men när jag hoppar alltså vafan.. Kan få rätt bra tryck i den hästen.. Hoppade en trekombination och hon var sååå fin. Lättade i handen ut på oxern och höll om lite med benen och hon flööög men när vi landade landade hon i en halt med huvudet mellan benen och bockade, haha jag stannade inte, gjorde en volt och lanade på fötterna, hahah jävla häst ;)
Spency och Monkan var så fina !! Speciellt Spency. Mycket bra.. Andra gången hon hoppar på typ 2 månader så kan inte vara annat än nöjd :)






När jag var klar fick jag mat hos familjen Mohlin höll på att somna i soffan efteråt så åkte hem vid 8 tiden.. Nu har jag städat hela lägenheten som jag ahde bestämt att jag skulle göra och när jag skrivit klart här.. då kommer jag däcka!!

Trasig lösdrift...

lagad lösdrift...


Itop joggar fram.. Eftersom hon är så het och spänd i början av passen har jag nu börjat longera henne en stund innan jag sitter upp (om det inte är jätte mycket i ridhuset) för att slippa onödig kamp.. Fungerar väldigt bra...



Kommentarer
Postat av: cajsa

är det din hund? :) är det en rottweiler? kan inte du berätta lite om den!

kram

2012-02-21 @ 14:11:03
Postat av: Emma praktikanten Mohlin

Haha, mupp Quizzy!

2012-02-22 @ 10:38:51

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback