Gästbloggare 2

"Egentligen känns gästbloggning lite knas, lite läskigt, men jag tänkte att man kanske skulle ge det ett försök? 

Hej på er förresten!!

Vad skriver man egentligen på en gästbloggning? Jag heter i alla fall Jennie Kristensson, men kallas förtillfället mest för Klompe. Jempan och Jompe går också varmt.. Kärt barn har många namn säger dom? Haha. Jag fyller snart 22 år, vilket betyder att jag börjar bli gammal, på riktigt.... Känns som det bara går utför. Jag bor Skåne, i en liten skit håla utanför Helsingborg. Jag bor fortfarande hemma, då min ekonomi inte räcker för att betala allt skit, bilen och hästen. Synd man inte var född till rikemans barn eller miljonär :) jag klagar bara när mamma klagar på mig.. När jag inte är hos hästen är jag ofta på jobbet. Jag jobbar på McDonalds på ett köpcentrum här i närheten med 10 minuters kör väg hemifrån. Jag trivs som fisken i vattnet med både mitt jobb, min chef och mina arbetskamrater♥. Förtillfället känns detta helt rätt, McDonalds har även stora utbildnings möjligheter och jag är snart klar med min första utbildning, till att bli arbetsledare, vilket är riktigt roligt. 


Världens bästa arbetsplats med världens finaste och roligaste arbetskamrater!♥
Haha, erkänn lite rolig bild? Om ni fattar den?

En stor del av mitt liv har alltid varit stallet och hästarna. Just nu äger jag, enligt mig världens bästa häst. Carlijo heter han, f:97, svart valack, mäter 1.75cm i manken och är världens snällaste varelse. Vi har tävlat upp till LA dressyr, men tränar MSV. Hoppas mest hemma för skoj och tränar varannan vecka för tränare. Han kan charma vem som helst och drar ofta mycket uppmärksamhet till sig. Min ståtliga prins! Han är hästen som tagit mitt hjärta med storm. Han lär ju aldrig bli en OS-häst men tillräckligt bra för mig. Han är min OS-häst!♥

Min finaste!
Inte en helt ovanlig syn när man hämtar honom från hage :)
Min snygging!

Nog om mig om mitt liv. Tänte skriva några ord om min fina vän här också. Tess lärde jag känna för en herrans massa år sedan, på våran ponnytid. Det var den tiden alla hängde på Lunarstorm, innan bilddagboken var uppfunnen. Gamla góa tider :) Några år senare när vi växt till oss träffade vi nere på Falsterbo Horse Show, alla hästnördas favorit ställe på sommaren. Har även besökt Norpan två gånger. Jag kan inte låta bli att fundera över hur lustigt allting är egentligen. Jag har träffat många fantastiska vänner genom denna dumburken som jag förmodligen aldrig hade mött annars.. Tess är utan tvekan en av mina favoriter. Denna tjejen är helt jävla grym. Jag är utan tvekan avundsjuk på hennes kämpar glöd att aldrig ge upp, hur många gånger folk än har klankat ner på henne, kämpar hon vidare och visar motsatsen. Jag menar se på Gurra nu, hur många av er trodde på henne de där första året dom hade tillsammans? Men Tess ser något i hästarna som ingen annan känns. Jag skulle vilja säga att det är en fantastisk gåva hon har :) 

Hon behåller dessutom alltid lugnet, hur tossiga än hennes hästar är. Jag skulle absolut vilja sätta upp henne på Calle någon gång :) Det är en tjej som absolut hade velat sälja häst till. Lugn, harmonisk och alltid lika snäll, välmående om sina hästar och bryr sig verkligen. Jag och Tess träffar ju inte så ofta, som ni säkert förstår. Men på något sätt känner jag att vi är ganska nära varandra. Genom bloggen får man dessutom följa hennes utveckling och liv på ett sätt jag aldrig hade kunnat om hon inte skrivit den. Det tycker jag är så himla roligt! Jag önskar såklart att denna fantastiska bruden hade bott betydligt närmare mig, så vi kunde träffats oftare. Men jag får väl se det från den positiva sidan och vara glad över att jag faktiskt fått lära känna henne istället :)

Lagom gammal bild ;) don't kill me Tess!

Jag skriver förresten en dagbok, om mig och Calle. Mest för min egen del, för att kunna gå tillbaka och se hur träningarna gick, vad jag reflekterade över, bra respektive dålga saker som hänt. Det är väldigt nyttigt att analysera sig själv, dels för att utvecklas. Sen att den är öppen för allmänheten är väl bara en kul grej.

http://ccarlijo.blogspot.com



Nu ska jag sluta pladdra... Cred till er som orkade läsa ända hit, tack för denna korta stund. Hoppas att Tess har det bra i Thailand, den gotte grisen. Och ni alla fina bloggläsare får ha det toppen!!! :)"

Kommentarer
Postat av: Nozlihn

jag har också jobbat på donken, sjukt kul :)

2012-02-17 @ 14:31:52
URL: http://JNoz.blogspot.com
Postat av: Åsa & Collina

Ååh va kul att du va en av gästbloggarna gumman :D självklart läste jag allt, bra skrivet :) PUSS

2012-02-17 @ 23:45:33

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback