Presentation mina hästar


Jag börjar med att berätta lite om min egna häst.

Mirca Itop F
är ett sto som är 9 år. Non Stop R - Irco Marco. Har varit min sedan februari 2010 så två år nu. Hon är uppfödd på Flemminge gård så har kännt henne sedan hon var liten fölunge men blev som sagt inte min försen hon var 7 år. Hon har en avkomma född -08 efter Ludwigs Champion. Hon har inte gjort så himla mycket tidigare. Var nyligen operarad i ett bakben när jag köpte henne (en av anledningarna till att hon blev min). Jag har ridit lite 130 på henne och tanken är väl att hon ska gå 140 i år. Hon är lite feg och fortfarande lite svag när hindrena blir större men vi jobbar på. Världens raraste och snällaste tjej.

 

Caroline är ett sto som är 6 år. Cardento - Goldlöwe.Ägd och uppfödd av Hans Gunnar Kjörsvik. Jag har haft Caroline i två år nu tror jag. Kom till mig som ny inriden 4 åring. Väldigt valpig. Gick 5 års final på breeders Flyinge i höstas. Börjar komma till sin rätt mer nu men fortfarande ojämn i språnget. Väldigt bra huvud på henne. Tror hon kommer börja hävda sig ordentligt om några år. Sikte mot Falsterbo 130 klasser i år och så ska hon säljas.

 

 

Moccasin är en valack på 4 år. Caressini L - Casir Ask. Ägd och uppfödd av Martina Jonsson. Har bara haft honom i en månad men tror så himla mycket på den här hästen! Red in honom som 3 åring och visade på 3 års test. Har sedan dess inte blivit riden alls så har ju precis börjat nu men åh vad fin han är. Har börjat vingla runt och hoppa uppsuttet och han är duktig. Tanken med honom är att han ska ridas och tävlas. Antagligen försöka kvala till Flyinge. Även säljas. Vi har inte riktigt bestämt ännu när dettsa ska ske. Jag hoppas väl på att det inte blir allt för tidigt då jag skulle vilja se mer av honom.

 

 

Det är dessa tre jag har hemma på heltid så nu vet nu lite vad jag har att jobba med.. De andra två som jag endast hoppar och tävlar är två ston som står hemma och rids av sina ägare.

Santá Monica 5 år e. Santa Cruz och Spency 5 år e. Spender S

 

 

Nu ska jag klä på mig stallkläderna och åka ut till stallet. Gymnastik hoppning på schemat idag berättar ikväll hur det gått!

/ Klara

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Kul med lite mer info om hästarna :)

2012-02-12 @ 15:06:30
URL: http://lifeofshowjumping.com
Postat av: Nozlihn

mycket fina hästar :)

2012-02-12 @ 15:13:10
URL: http://JNoz.blogspot.com
Postat av: Malin

Lite roligt att läsa om dig igen eftersom jag läste din blogg innan du la ner den. ^^

2012-02-12 @ 16:04:05
URL: http://spotlighten.blogg.se/
Postat av: Emmah

Äntligen bloggar du lite!!! Hoppas du fixar blogg sen igen!!

2012-02-12 @ 17:14:27
Postat av: Amanda

Hej sötis jag tycker också du ska blogga

2012-02-12 @ 17:33:35
URL: http://amandamsundberg.blogg.se/
Postat av: Alexx

Jippii! Bästa ersättaren hon kunde fixat må jag säga! :)

2012-02-12 @ 17:35:05
Postat av: erika

ser ut att vara trevliga hästar allihop :)

2012-02-12 @ 18:33:43
URL: http://www.majimka.blogspot.com
Postat av: Anonym

jag önskar en bildbomb på fina Itop :) påminner mycket om min häst

2012-02-12 @ 19:57:28

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback