24 januari 2012

Tisdag .

Underbara lediga tisdag! Tog en härlig sovmorgon till 9 innan det blev dags för stallet. Jag och Frida hade planerat lite markarbete och hoppning idag på våra kusar, så gick ner och plockade fram en liten lydnads- och gymnastikbana.


Allt är byggt på stora mittvolten kan man säga. Travbommar på ena sidan där hästarna lugnt skulle trava över, sedan mjukt rulla in i galopp och fortsätta mot bom-räcke-bom serien på andra sidan för att sedan göra en mjuk avsaktning till trav och rulla över bommarna igen osv. Hade även en tre-studs i mitten som vi kom på från båda håll.


Gustav kändes helt okej idag. Under framridningen försökte jag ha lite samma tänk som på dressyrträningen i söndags. Jobbade med övergångar, tempoväxlingar, volter, serpentinbågar och sidförflyttningar i alla gångarter, kändes ok. Ganska spänd och vill fortfarande springa och bita sig i bringan, något jag stör mig extremt på och har svårt att komma till ridning där.. Själva hoppningen och övningen som vi gjorde gick jättebra! Han kändes väldigt fin och inte alls speciellt stirrig på hindrerna, tog mina förhållningar och det blev inte så mycket slit och dra av det hela vilket kändes mycket bra! :) Avslutade med att ta bort studsen och göra en liten oxer och den tittade han lite på och blev lite spänd över, men jag är ändå nöjd med själva hoppningen idag!


Åkte inte ifrån Gustav förns klockan var 13.30 idag, galet seg jag måste ha varit! Hur som, åkte vidare till Gnista som inte var de minsta sugen på att komma in ifrån hagen idag haha tur att jag hade en morot med mig. Idag provade jag att longera fram Gnista med halsförlängaren/gummisnodden för att se om hon blev lite mjukare. Hon såg jätte avslappnad och mjuk ut när jag longerade, men lite tveksam om det fungerade som "metod" då hon inte va sådär jättemjuk i själva ridningen. Men betydligt bättre än senast! Tog mig tid och jobbade skritten ordentligt innan jag gick över till trav, samma sak i traven sen. Det kändes bra idag, jobbade väl inte med något speciellt mer än lösgjordheten- men jag är nöjd med dagens pass :) Får se vad vi ska hitta på, på torsdag!


Var inte hemma förns 16.15!! Duschade, käkade en frukt och åkte sedan direkt till Marcus. Han är dock iväg på träning nu så jag roar mig med att blogga samt kolla på Wipeout Vinter haha. Imorgon är det onsdag, dvs heldag på ICA och mamma har hand om Gustav :) Förresten, vad tyckte ni om gårddagens debatt på TV4 om ridsporten? Ni som såg den så att säga. Jag tyckte den var ganska kass, den enda vettiga var väl Fredricsson och Anrell sa faktiskt små bra saker - har han slagit i huvudet pojken!?

Kommentarer
Postat av: Helene

Tyckte debatten inte blev någon debatt, Jens var den som var bäst, och Lasse verkade ju ha backat på många punkter ändå!

2012-01-24 @ 20:54:56
URL: http://Helenececilia.wordpress.com
Postat av: Annie Pettersson

sv: ja det hade varit ngt ;)

2012-01-24 @ 21:03:17
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/
Postat av: Elin

Superbra från Jens Fredriksson, men jag hade kunnat kräkas över den där hockeybimbon!

2012-01-24 @ 22:09:10
URL: http://ljungeln.blogg.se/
Postat av: Carro

HAHA! Hockey killen var bara för korkad :) Jens var helt jäkla bäst!!!! Skrev ett fint inlägg om debatten i min blogg om hockey-Mathias , ;)

2012-01-24 @ 22:42:39
URL: http://silverbern.bloggagratis.se
Postat av: warnmark -officiell bloggare Göteborg Horse Show 2012

Sv; Det är väl "föredelen" med våra grushagar där hästarna går 1 och 1 att risken för sparkskador inte finns..

2012-01-25 @ 14:40:40
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Tania Aalto

Missa inte bloggtävlingen: http://stensholmen.wordpress.com/2012/01/21/vad-ar-snyggast

2012-01-25 @ 23:43:43
URL: http://stensholmen.wordpress.com
Postat av: Sofie

Ville bara säga att jag uppskattar alla träningstips du lägger upp, har provat flera och de funkar alltid hur bra som helst!

Gustav är så fin!

2012-01-26 @ 10:29:04
Postat av: Sofie

Ville bara säga att jag uppskattar alla träningstips du lägger upp. Har använt mig av flera och de funkar toppen!



2012-01-26 @ 10:31:04
URL: http://gardemarins.blogg.se/
Postat av: Jessica

Den här frågan hör inte till hästar alls, men kan inte du berätta om hur du och Markus träffade varandra? :) gillar din blogg skarpt! Följer den varje dag!

2012-01-26 @ 17:07:04

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback