1 mars 2012

Torsdag .

Det är helt galet vilket tempo jag har haft idag, är ju till och med hemma i skapligt god tid! 
Var hos Gnista ute på Örminge klockan 05.50 och gav de tre små pollarna där frukostmat. Medans de tuggade i sig maten fixade jag Gnistas mat samt mockade och plockade iordning lite. Vid 06.25 satt jag på Gnistas rygg, vi tog oss en skrittur ute i naturen idag. Väldigt spänd ficka som trippade fram och skrek på sina kompisar hihi, sötis. Tog bara en kort runda idag så hon fick gå in och äta upp frukosthö't innan dom skulle ut. Imorgon blir det ridhuset!

Var klar ute på Örminge vid 07.00 och var ute på Fursta vid 07.10, jag är osäker på hur lagligt jag körde om jag ska vara ärlig.. ooups! Slängde ut ett par glada hästar ute på Fursta så dom befann sig i sina hagar vid 07.25. Mockade, fixade maten och sopade stallgången innan jag tog in en riktig skitgris - Gustav. Han hade gjort sig en riktigt fin lerinpackning från topp till tå, tack för det! Tog bort det allra värsta och spolade benen innan vi tog oss ett pass på ridbanan.

Gustav var ett rikigt monster idag! Tror att grabben har börjat få vårkänslor, han är mer i luften än på marken haha hur som helst så jobbade jag ganska mycket galopp idag för att försöka få honom åtminstone lite trött. I slutet kändes han riktigt fin men i början var det riktig katastrof haha han behöver sig en ordentlig genomkörare i helgen!

Var klar ute på Fursta vid 9.30 och åkte hem. Nu sitter jag här i soffan, ny duschad och med en kexchoklad i magen och redo för att jobba! 12.00 - 19.30 är det som gäller idag, sedan ska jag hem till Marcus och försöka vara lite social med honom. Läppen förövrigt är mycket bättre idag, fortfarande svullen, sårig och gör ont men ändå betydligt bättre! :)



Kommentarer
Postat av: elin

kör försiktigt tess!! om jag har svårt att klara mig utan körkort är det helt omöjligt för dig med hästar på 2 ställen!! =)

2012-03-01 @ 11:43:58
URL: http://elinoshiloh.blogg.se/
Postat av: Emelie

Gud vilka härliga bilder från resan!!

2012-03-01 @ 12:58:27
URL: http://pemme.spotlife.se
Postat av: Elin

Hej! Just nu har jag en bloggtävling där du kan vinna en supersnygg luva eller en ryktborste :D Kolla gärna!:)



http://slowmotionphoto.blogg.se/2012/march/bloggtavling-1.html

2012-03-03 @ 21:10:35
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback