10 mars 2012

Kan man vara bakis utan att ha druckit sprit ?

Konstig fråga, men idag har jag känt mig bakfull trots att jag var spiknykter igår, mycket konstigt. Jag hade hur som helst en jättetrevlig kväll igår när Elin och Frida slog på stort och hade 50 års fest! God mat, riktigt god och kall coca cola samt trevliga människor och roliga lekar. Avslutade kvällen på Hugo, lite segt att vara nykter men det var helt okej! Tack för en jättetrevlig kväll flickor ♥

Hur som helst så red jag Gnista på morgonen igår, hade tänkt hoppa lite ordentligt uppe på VRF, men de hade lagt nytt underlag som var riktigt värdelöst (blir säkert jättebra när allt är klart) så fick ta det lugnt. Ställde upp ett räcke och en oxer som jag skuttade över på en åtta, hon kändes jättefin men riktigt övertaggad. Jag red skit! haha var så nervös för det dåliga underlaget så vågade inte galoppera ordentligt och satt och höll hela tiden - inte optimalt alltså. Men jag är jättenöjd med Gnista ändå.



Veterinären var ute till Gustav igår också.. Det har absolut blivit bättre, men det är fortfarande inte bra. Så det blir fortsatt sjukhage för pojken, samt lite motion i skritt och trav sålänge han håller sig i en lång och låg form. Dessutom fick jag en salva som jag ska smörja på den enorma svullnaden och det tråkiga med denna salva är att det är 14 dagars karrens.. Detta innebär alltså att de närmsta två/tre tävlingarna = inställda :(

Nu är det såklart viktigast att Gustav blir helt bra, men det känns ändå jättetråkigt. Jag har sett fram emot dessa tävlingar så himla mycket! Jag inser nu lyckan i att ha två hästar, Gnista får helt enkelt ställa upp :)


Jag tror jag berättar om dagens händelser i ett eget inlägg, annars blir de fööör långt haha

Kommentarer
Postat av: Lisa

Uch, nu får han sluta att skada sig så du kan komma igång ordentligt med honom.

2012-03-11 @ 07:43:30
URL: http://lisashast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback