13 mars 2012

Vad ska jag göra för att bloggen ska bli bättre ?

Vad saknar ni i bloggen och vad tycker ni är ovärt att läsa? Nu är inte jag en av dom som försöker att bli en av Sveriges största hästbloggare, så inte för den delen. Utan mer för att få lite bättre koll på vad ni läsare egentligen tycker. 


Sen är jag jättenyfiken på vilka alla ni läsare är. Jag har väl koll på 20 utav er, ni som kommenterar flitigt ;) Ni övriga, vilka är ni? Vore superduper gulligt om ni kunde svara på dessa frågor. Jag lovar att ni som lämnar svar och lämnar med era bloggadresser (nu fjäskar jag lite hihi), kikar jag in på och lämnar en kommentar om vad jag tycker. Jag menar, de finns säkert flera av er läsare som jag aldrig trott skulle ha en blogg så vore kul att se om jag kanske hittar några nya bloggfavoriter!

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?
♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?
♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?
♦ Vad tycker du saknas på bloggen?
♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Så, var jättegulliga och svara nu så jag får koll på vilka ni är! :) Och för att jag ska kunna förbättra bloggen såklart. I övrigt har jag inget att komma med idag, båda hästarna vilar och jag jobbar 12.00 - 20.00..


Ny design blir det så fort jag har lite snygga vårbilder på hästarna !


Kommentarer
Postat av: Linnea Dominder

Du vet vem jag är ;) hahha. om du vill att jag ska fota någon gång så säg bara till! :D Jag är fotosugen och min kamera har bajat. Baajs på den :D & så tycker jag det är dags att ses. var typ massa länge sen hallå! :)

2012-03-13 @ 11:07:42
URL: http://linneadominder.blogg.se/
Postat av: Pontus

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Ja du, sen mååååånga år tillbaka, varit med dig från första inlägget i think ;)

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Pontus, Norrköping men bor i Linköping och jag är 21.

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

ja det är jag, förhoppningsvis köper jag nu en som jag kan kvala till med till MSV så tävlingsryttare.

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Ingenting, tycker den är fruktansvärt bra!

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Ingenting, tycker den är SUPER!

2012-03-13 @ 11:10:05
URL: http://psesun.blogspot.com
Postat av: erika

Antar att du inte behöver någon rejäl presentation av mig. Vi har ju hängt efter varandra sen lunar-tiden, haha. Men ändå, jag vill se mer utrustning! Jag gillar alla dina inlägg, men mer variation på långa och korta inlägg är isåfall vad jag önskar :D

2012-03-13 @ 11:22:25
URL: http://www.majimka.blogspot.com
Postat av: Sophia

Vi har ju följt varandra och små pratat lite sen typ lunar/pixbox eller något sånt så jag har ju följt dig sen Billy-tiden ungefär :)



Jag tävlar ju rätt mkt som du vet.. (hoppas vi ses på lite tävlingar iår!)



Jag älskar dina utrustnings-inlägg och även dina super fina bilder! Fortsätt som du gör :)

2012-03-13 @ 11:26:29
URL: http://sophiakarlsson.blogg,se
Postat av: Ellinor

Jag hittade till din blogg genom Joanna Närlings blogg. Ellinor Holmkvist heter jag, fyller 19 i höst. Bor i Munktorp, KÖPING.

Hållt på med hästar hela mitt liv, tävlat ponny msv på nationell nivå i hoppning. Letar nu efter storhäst att fortsätta på.

Jag tycker inte att någonting skanas på din blogg! Den är helt komplett enlig mig. Då jag gillar att fota så tycker jag det är kul att se mycket fina bilder och det kan väl aldrig bli för mycket av det! Annars gillar jag också hästutrustning.. Typ utvärdering allt från benskydd till sadlar osv osv.. ;)

2012-03-13 @ 11:28:19
URL: http://ellinorholmkvist.blogg.se/
Postat av: Sandra Nensén

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Via bilddagboken tror jag, eller jag följde dig där och sen så tappa jag bort dig och nu har jag hittat tillbaka till din blogg igen :)

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Jag är sandra "nybliven mamma" (9månader) kommer från munkfors värmland eller egentligen är jag från öland. är 23 år.

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Jajjamensan är en hobbyryttare och äger ett varmblod som precis kommit tillbaka från fodervärden. så nu försöker vi båda två få tillbaka lite muskler och hitta tillbaka till varandra.

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

hum tycker nog att den är bra som den är :)

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

inget jag kan komma på just nu.

2012-03-13 @ 11:39:15
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Postat av: Elin

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Tror jag hittade dig på pixbox och fastnade för alla fina bilder.



♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Elin, 22 år från Sala :)



♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Började när jag var 5 år typ, första ponnyn vid 8 år och sen har jag varit utan häst som mest en månad under alla år ;) Tävlat lättaste klasserna på ponny och upp till 120 nationellt på storhäst, deb fälttävlan där vårt lag även tog DM-guld.



♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Jag hoppas bara på att bildinläggen blir flera nu i och med utesäsong :)



♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Bilder som sagt, annars är jag ju redan fast sen länge på din blogg ;)



2012-03-13 @ 11:50:25
URL: http://ljungeln.blogg.se/
Postat av: Lotta

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

- det kommer jag inte riktigt ihåg, men förmodligen hamnade jag här via någon annan blogg eller så ^^



♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Lotta, ryttare och fotograf. Kommer från nord västra skåne och blir 22 till sommaren.



♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Tävlar 1-1,10 med sikte på högre och LA dressyr med sikte på msv.



♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Svårt att säga, det mesta finns med tycker jag. ofta fina bilder, mycket filmer osv.. kommer jag på nått så lovar jag att skriva xD



♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Det är väl i så fall bilder på det mesta rent allmänt, gärna lite utrustning men inget jag vill se mindre av.

2012-03-13 @ 11:59:27
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Här har du en stammis, en nöjd sådan.

Tack för din fina kommentar, den värmde. Jag jobbar på det ;-)

Det är ju så sporrande att hela tiden se nya siffror på besöksstatistiken.

Och du, blogg motivationen finns där långt inne i Tess. Det vet vi!

Så lägg skuldkänslorna åt sidan fröken.

Kramis

2012-03-13 @ 12:33:45
URL: http://Johannalassnack.com/blogg
Postat av: Emilie Trygg

Hej Therese!



Jag börjar med att presentera mig, jag är en go o glad tjej på 21 år som bor lite utanför Varberg med min sambo och två hundar. Just nu pluggar jag till mellanstadielärare! Grymt kul!

Jag har en unghäst på snart 2 år, ett varmblod som jag skall göra till den bästa ridhästen någonsin! ;)



Jag har följt dig och dina hästar ett tag, började via bilddagboken! Efter det har jag kikat in och kollat dina uppdateringar och följt olika händelser! : )



Jag har länge ridit olika hästar, sköt- och foderhästar men nu var det dags att ta steget mot egen häst! Och det blev mitt underbara lilla sto "Miss Pyret". Längtar redan tills jag får rida in henne!



Vad jag skulle vilja se liite mer utav i din blogg är mer outfits bilder både på dig och hästarna! Annars älskar jag allt med din blogg! Följer den som sagt flitigt!



Hoppas du får en fortsatt trevlig dag!

2012-03-13 @ 12:43:55
URL: http://www.emzi.se
Postat av: Henrietta

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Jag tror det var via en annan blogg, det var ett tag sedan så jag minns inte riktigt!



♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Henrietta, Göteborg och blir 19 iår



♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Hästmänniska såklart ;) Hobbyryttare som tävlar, skulle man kunna säga än så länge



♦ Vad tycker du saknas på bloggen? / Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?



Jag vet inte om något saknas så, men jag gillar att läsa om utrustning ialf! Ha frågestund? :)

2012-03-13 @ 13:32:22
Postat av: Caroline

Jag har följt din blogg ganska länge. Gillar att läsa om shopping, utrustning, era träningspass, tävlingar mm. Ska bli lite extra kul att följa nu med "nya" hästen :). Har saknat lite utrustningsinlägg på senaste! :)

Själv jobbar jag på ridskola, skulle kalla mig själv hobbyryttare eftersom jag inte rider på elitnivå ;). Har ett sto -96, e. Landgraf - Caletto II som jag haft i ca 1,5 år. Nu till våren skall vi komma igång m tävlandet efter en skada som hon fick strax efter jag köpt henne pga en olyckshändelse, tyvärr. Nu är vi dock på g! Min blogg har jag som en dagbok, kul sätt att komma ihåg saker. :)

2012-03-13 @ 14:03:43
URL: http://littleworldof.blogg.se/
Postat av: Jennifer

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Hmm, via typ bilddagboken för en väldans massa år sedan. Hade lite koll på dig när vi båda tävla ponny.

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Jennifer, 22år från Finspång

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Har tävlat ponny upp till la i både hoppning och dressyr. Även tävlat lätt fälttävlan. Nu rider ja in min treåring med sikte på.treårs testet!

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Inget, den är en utav mina favorit bloggar.

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Som sagt inget speciellt.

2012-03-13 @ 14:19:49
Postat av: Carro

Behöver väl knappast skriva vem jag är :) och jag skulle nog läsa bloggen oavsett, tycker den är bra som den är. Jättekul att träffa dig i söndags förresten även om jag tyvärr inte hann prata med dig så mycket, tycker vi får ta och ses snart!

2012-03-13 @ 14:27:52
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Martine

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

På Facebook, CHARLIES HÄST & HUND.

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du? Heter Martine, blir 19 til høsten, kommer fra Norge.

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv? Jeg er et hestemenneske, driver med unghester og rir opp hester. Ridd 110cm, da mine hester er altfor unge, og vil ha en god grunnutdannelse. Satser på å komme opp i høydene i år. Så er vel konkuranse rytter.

♦ Vad tycker du saknas på bloggen? Egentlig ikke noe , syntes bloggen er veldig bra :)

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen? Kunne vært litt mer tips om utstyr på bloggen.

2012-03-13 @ 15:08:34
URL: http://rexxx.blogg.no
Postat av: Anonym

Åh tack! Betyder mycket att höra det, vad kul!:)

2012-03-13 @ 15:22:31
Postat av: jessie

-Jag hittade din blogg när ja satt och sökte på olika hästbloggar och då ploppade din upp:).

-jag heter jessica är 25 och kommer från norrköping.

-Är häst galen men endast på hobbynivå, har en medryttarehäst genom ridskolan jag rider på. Är en dressyrtant som i botten vill ut och tävla men har svårt att ta mig dit.

-tycker din blogg är jättebra så inget som behöver ändras:)

2012-03-13 @ 15:35:40
URL: http://4-everexistwithyou.blogspot.com/
Postat av: Elin

♦ Jag kommer inte ihåg det, jag har läst din blogg jättelänge, haha! Men tror att det kan vara så att någo ntipsade om din blogg och så fastnade jag ;)

♦ Jag heter Elin, är 12 år och får inte säga vart jag bor XD men är inte skåning eller norrlänning i alla fall!:)

♦ Jag rider på ridskola och min medryttarponny och har inte grönt kort så tävlar bara klubbtävlingar :)

♦ Inte så mycket!;)

♦ Det vore roligt att se vad du hissar och dissar för utrustning :D

2012-03-13 @ 15:37:18
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Jessica

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Det var på en av mina kompisar bloggar, hon rekomenderade att läsa din blogg och efter det har jag följt den dagligen!

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Jag heter Jessica, fyller 18 i september. Jag bor i Skärblacka, en bit utanför Norrköping.

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Jag har det som hobby, älskar att bara gå ner till stallet och ta en tur i skogen. Jag brukar träningstävla ibland men inget annat. Vill mest bara göra det för att det är roligt! :)

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Lite mer veckoplaneringar om Gustav och nu Gnista oxå!

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Mer: tävlingar och lite bilder på stallet vore kul. Fast jag älskar bloggen PRECIS som den är! :D

2012-03-13 @ 17:14:05
URL: http://jjustjessica.blogg.se/
Postat av: Emma

Hur gick det med LCHF:en? Slutade du och isåfall varför? Är lite nyfiken, verkar funka så bra för mpnga :)

2012-03-13 @ 17:44:39
Postat av: Carro

Sv: haha bra! Jo.. det är väl tanken men har inte anmält till något specifikt än, funderar dock på att komma och hoppa på fursta :)

2012-03-13 @ 18:11:08
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Hillevi :)

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Tror faktiskt att det var länken på Carros blogg (Djerf alltså) och så läste någon kompis, så då gick jag in och kikade :) Var väldigt länge sen!

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Hillevi Hassler, Norrköping och 17 år!

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Såklart ;) Tävlar litegrann på lokal nivå med lektionshäst och hoppas kunna debutera nåt regionalt i höst!

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Gillar bloggen jättemycket, typ inget som saknas! :) Självklart skulle ju ännu mer fina bilder sitta fint, men det är inte alltid så lätt att hitta en fotograf precis när man ska rida ju ;) Vet att du själv är riktigt duktig på att fota, så lite fototips eller nåt sånt kanske? :)

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Precis som flera har skrivit så är alltid utrustning roligt att läsa om :) Annars tycker jag om allt och tycker inte att du ka ta bort nåt!

2012-03-13 @ 18:12:13
URL: http://nittiofyranollattafjorton.blogg.se/
Postat av: Martina

- Jag hittade din blogg då Tyra linkade!

- Jag är Martina, 21 år, kommer från Finland

- Jag är inbiten hästmänniska, har tävlat en hel del upp till Lätt A dressyr och 1.10 m banhoppning. Dock är det lite lugnare på hästsidan för tillfället pga studier.

- Tycker din blogg är bra, kommer inte på något som saknas direkt

- Vet inte om jag direkt vill se mer eller mindre av något, men mycket bilder och filmer är ju alltid kul! :)

2012-03-13 @ 18:12:43
Postat av: Angelica

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se? minns inte, men förmodligen via nån länk på en annan blogg!

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du? Angelica från Norrköping, 24 år.

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv? Jag är hobbyryttare. Har ett halvblod på foder. Vi småtävlar lite klubbhoppningar ibland men inte mer än så då han är äldre.

♦ Vad tycker du saknas på bloggen? Skulle vilja ha ännu fler foton från ridpassen.

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Det är väldigt inspirerande att du skriver så detaljerat om ridpassen så att man kan ta efter eller få tips!



http://www.gelix.blogg.se/ny

2012-03-13 @ 19:13:34
URL: http://gelix.blogg.se/ny
Postat av: Johanna

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

- Följde dig lite på BDB, och hittade den av en slump:)

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Johanna, 21år från Sundsvall

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Jajamen, tävlingsryttare i dressyr LA/MSV nivå med min nuvarande häst.

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Ingenting, superbra!

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Mer inlägg, då det är så roligt att läsa om er :)

2012-03-13 @ 19:35:56
URL: http://jgrundberg.blogg.se/
Postat av: Linnea - En blivande ridinstruktörs vardag

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Jag minns faktiskt inte då jag följt dig i ett par år iallafall. men troligtvis genom någon annan blogg :)



♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Linnea, f 88, Linköping!



♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Jag pluggar till ridlärare men min ambition är att starta ett in-/tillridnings stall så småningom!



♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Jag saknar utrustningsinlägg lite, men jag vet att du skrivit innan att det inte blir lika mkt shopping med två hästar vilket är förståeligt!



♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Jag vill se mer av Gnista! Mer bilder & filmer :)

2012-03-13 @ 19:36:55
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Martina

Martina , tror jag hamnade tsm med dig på lunarstorm/bilddagboken så på de viset kom ja vidare till bloggen.

tyvärr avled min älskade Vackra prins Nicolai i Januari så har inga planer alls.

Jag älskar din blogg när de är bilder på allt blandat, vill gärna se stallbilder hur ni har de i stallet :D du är helt fantastisk på att blogga !!

2012-03-13 @ 19:41:23
Postat av: Therése

*Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se

- Bra fråga, följt ett tag nu så minns inte exakt, hittade nog när jag sökte runt på nätet tror jag :).

*Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

-Therése, 87:a men 24 ett bra tag till;, från Norrköping och bor kvar här (utanför!)

*Är du själv hästmänniska och isåfall på vilken nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

-Jaddå! Sysslat med hästar sen 6-årsåldern och har 2 hästar; en egen och en på foder båda äldre med full fart i:).

*vad tycker du saknas på bloggen?

- Nja..tycker den är bra som den är!

*Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

-Tycker det är en bra mix redan :)

2012-03-13 @ 20:33:46
Postat av: Therése

Haha glömde lägga till; hobbyryttare är jag och kör också!=)

2012-03-13 @ 20:35:12
Postat av: frida

Hittade dig och gustav på youtube, och hittade din blogg sen av en slump :)



Är en 19 årig tjej från nyköping, har ett 10 åringt sto från polen som jag håller på att utbilda i både dressyr och hoppning :)



Saknar hoppfilmer ifrån träningar och tävlingar (kan ju bero på att det inte är tävlingsäsong ;Och mer fräscha bilder :)



Tack för en super blogg, och bara älskar gustav och hans personlighet!



2012-03-13 @ 20:37:45
URL: http://friidabergman.blogg.se/
Postat av: Elin

sv: Ja, jag sitter hela tiden och väntar på att ridklubben ska ha grönt kort-kurs igen, haha!:)

Tack!

2012-03-13 @ 20:44:57
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hej Tess! Nu ska mitt lata jag göra dig lycklig. Eller, nej det är inte så mycket du har missat ;]

Jag heter Josefine och är 15 snart 16, ja det är viktigt, årig tjej från Stockholm. Jag har ridit i hela mitt liv. På ridskola och brukar hyra häst över sommaren. Har hyrt samma lilla islandshäst sen jag var 10 år och då han vara var 5. :] Aldrig haft egen häst men det är väl drömmen.

Tävlat har jag börjat göra på senare år, är lite av en fegis och det är jag nog fortfarande. Mest har jag tävlat unghästar så det blir inte lika höga hinder som du hoppar :D

Oj, vilka frågor har jag missat? Jo, juste! Fick tips om din blogg av Tyra Sjöstedt när hon köpte häst och det tackar jag henne innerligt för. Du driver den bästa häst bloggen jag någonsin har läst! Är så kul att se dina videosar och gå bak i arkivet och se hur fin Gustav har blivit. Bra jobbat! Vilket arbetet du har lagt ner på honom! Heder till dig.

Vad ska du förbättra då? Inget, faktiskt. Bloggen är super bra som den är. Men om jag får önska skulle jag vilja ha lite fler outfits bilder. Kanske lite jobbigt eftersom man inte alltid är världssnygg i stallet.. Men dina outfits bilder är så snygga!

Hoppas det går bra med allt annars. Gnista, så söt häst, verkar bara bli finare och finare. Och hoppad lilla Gustav blir frisk snart! Tokstolle som går och skadar sig nu.

Hoppas du har förstått något av vad jag har skrivit! Skriver från mobilen, så vissa ord kan ha blivit lite knas..

Hejdå! <3

2012-03-13 @ 20:49:36
URL: http://josefineavander.blogg.se/
Postat av: Louise

♦ Jag var skötare/kompis med en tjej som tävlade i samma lag för hagebys ridklubb som du, så har följt dig läänge, från RL, till BDB till blogg ;)

♦ Jag heter Louise, är från Norrköping, född 90.

♦ Jag ä ingen vidare hästmänniska, rider in islandshäst lite till och från. Men hästar är vakra att titta på.

♦ Jag gillar bloggen som den är, gillar bilder från när du rider.

♦ Mer härliga bilder från fria galopper över gärden, det bästa som finns. Dressyrbildere är med himla läkert ;)

2012-03-13 @ 21:10:33
URL: http://louisek.webblogg.se/
Postat av: Therése

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

- Bra fråga..Sökte nog runt på nätet och hitta hit, länge sen iaf!



♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

- Heter Therése, kommer från Norrköping och bor kvar där (utanför)och är 87:a, dock 24 läänge till :).



♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

- Har vart hästmänniska och ridit i 19 år nu=). Hobbyryttare samt kör häst och vagn också! Har 2 hästar; en egen och en foderhäst, båda äldre men till kropp och själ är de inte alls så gamla som siffrorna säger:D



♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

- Tycker inte dte saknas något, en bra mix och kul att läsa!



♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

- Mera om Gnista, men annars tycker jag som sagt att det är en bra mix :).

2012-03-13 @ 21:16:19
Postat av: Sandra

Jag tycker att du har en bra blogg som den är. Keep it up! Jag gillar att se bilder och att man skriver om träningar och tävlingar. Hur man lär in rörelser mm.



Jag själv har 5 hästar och tävlar i hopp dressyr och fälttävlan. Dressyr är roligast. Jag är inte så gammal.... blir 11 år sent 2012. Har utbildat min 6 åriga Welsh Mountain från insutten till att tävla La-dressyr på 14 månader, lite stolt över det.

2012-03-13 @ 21:36:28
URL: http://motosidressyr.blogg.se/
Postat av: Caroline

*Glömde skriva att jag heter Caroline, bor lite utanför Stockholm och är 27år :).

2012-03-13 @ 21:38:35
URL: http://littleworldof.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag är den Emma som red in Peisan. Jag har följt din blogg så gott som dagligen sedan hon kom till dig. Nu när jag har två små barn och inte har tid alls att hålla på med hästar så mycket som jag önskar är det underbart att läsa din blogg och få behovet tillfredsställt. Lite i allafall...



Kram till dig, tro på det du gör!

2012-03-13 @ 21:43:31
Postat av: Maria

Jag är en av de tråkiga som aldrig kommenterar :) Men läser din blogg dagligen så tänkte göra ett undantag och svara på frågorna!



Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Genom Klara Lindströms blogg eller bdb, för kanske tre år sedan?



Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Jag heter Maria, är 29 år och kommer från Åtvidaberg men pluggar just nu i Umeå.



Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Har tävlat en del på lätt nivå genom åren dock inte så mycket senaste åren pga sjukdom. Men är riktig tävlingsmänniska :)



Vad tycker du saknas på bloggen?

Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Ja du, personligen tycker jag det är intressant att läsa om vardagslivet i stallet :)Speciellt nu när jag själv inte håller på med hästar i och med flytten. Är väl inget som saknas direkt, gillar att du har mycket bilder och + för snygg häst ;)



2012-03-13 @ 21:50:38
URL: http://melizzaanne.blogspot.com
Postat av: Emma

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

- Hittade dig på bdb och har följt dig i många många år! (Var intresserad av Billy och har följt dig sen dess.) Är en trogen följare! ;)



♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

- Jag heter Emma Fohlin, är 19 i år och kommer ifrån Tingsryd, Småland.



♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

- Är hästmänniska ända ut i fingerspetsarna och håller för närvarande på att rida in/utbilda ponnyer och hästar. Har min egna övervuxna ponny Porthos, valack -03 som jag ridit in och utbildat själv och målet i år är att deb. på tävlingsbanorna. Har tidigare tävlat LA hoppning på ponny.



♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

- Jag tycker inte att något saknas!



♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

- Mer av Gnista! :) och så hade det varit roligt med nya fina bilder på hästarna och kanske mer utrustningsinlägg som tidigare.

2012-03-13 @ 21:54:54
URL: http://emmafohlin.webblogg.se/
Postat av: Ida

Hmm, tror jag ramlade in på din blogg via BDB, det var ju rätt länge sedan nu så jag är inte säker.



Jag heter Ida, bor i Norrköping och är 23 år.



Är såklart hästmänniska. :) Tävlade LA hoppning och dressyr samt MSV B fälttävlan på ponny, men nu när jag rider storhäst har det mest blivit LB dressyr och 90cm hoppning så jag ser mig som hobbyryttare.



Tycker inte att det saknas något på bloggen. Du skriver väldigt bra och det är roligt att följa dig, Gustav och Gnista.

2012-03-13 @ 21:59:08
URL: http://thalbaz.blogg.se/
Postat av: Erika

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Genom att tyra. se rekommenderade häst bloggar, va väl några månaders sen...

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Hästtjej men har ingen egen häst är medryttare men en dröm om egen häst när jag klar med Högskolestudierna. Är 24 år och bor i sthlm.

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Hobby

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Tränings tips!

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Det är en väldigt bra blogg med bra blandning av bilder, tankar och uppdateringar om hästarna!

2012-03-13 @ 22:07:16
Postat av: Gabbi

Hej! Tänkte jag också kunde svara då jag är inne på din blogg så gott som varje dag :)

1. Vet inte riktigt hur jag hittade hit men troligtvis genom någon annan blogg :)

2. Är en häst tjej som kommer från Hallstahammar (2mil utanför västerås) och är 21 år. Jobbar och kombinerar det med hästar.

3. Har ridit YR sm på min tidigare häst som jag tyvärr fick ta bort så nu har jag börjat om från början med lite unghästar :)

4. Saknar outfits och även tips på kläder/utrustning m.m

Är en väldigt bra blogg med kul läsning!

Mvh Gabriella

2012-03-13 @ 22:38:20
URL: http://gbacklund.blogg.se/
Postat av: Ida Mattila

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?



Det var så längesen.. så det kommer jag inte ihåg!



♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?



Jag är Ida, haha :-) Bor på Vikbolandet utanför Norrköping med eget stall. "Växte upp" på Hageby Ridskola med min syster Sara och mina kusiner Cacke & Cissi. Sen fanns det inte längre tid för ridlektioner så jag fick sluta där och "nöja mig" med hästarna jag hade hemma (Då hade jag två hästar, Dikas från Hageby och min ponny MacGrey. Nu har jag istället ett halvblod och ponnyn kvar, Dikas gick bort den 13 November 2011). Jag är 20 år.



♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå?

Tävlar, hobby, elitryttare osv?



Har en olycksfågel hemma i stallet så vi vill gärna ut på tävling.. när hon är hel!



♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Jag förstår om du inte vill visa alltför mycket av dig själv med så många läsare, men jag tycker bloggen var (utan att försöka göra dig ledsen på något vis!) bättre förr, när du skrev lite mer vad du tänkte och tyckte, inte bara skrev vad du gjort under dagen och sådär. Man vill läsa om både med- och motgångar! :-)



♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Lite som ovan, ingenting man vill se mindre av! Tänk bara på att det är DIN blogg, där du skriver vad DU vill, så löser sig resten! :-) Kramkram

2012-03-13 @ 22:43:39
URL: http://[email protected]
Postat av: Ida Mattila

Hoppsan! Fel bloggadress såg jag.. hehe idamattila.blogg.se

2012-03-13 @ 22:47:19
Postat av: Linda

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Oj, det kommer jag faktiskt inte ihåg. Kanske via nån annan blogg eller bloglovin? Har följt dig ett tag nu iallafall!



♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Jag heter Linda, är snart 23 år, jobbar på bank. Kommer från Bollnäs men flyttade till Linköping i maj 2010 då min sambo fick jobb här!



♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Jag har tidigare haft egna ponnyer och jobbat i stall, men nu är jag endast medryttare åt en superfin häst! Tanken är att vi ska ut och tävla lite lätt i år!



♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Jag älskar bilder, det kan man aldrig ha för mycket av!



♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Mer bilder, även om det redan är bra som det är! Ska bli roligt att följa dig och hästarna!

2012-03-13 @ 22:57:42
URL: http://lindabj.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej:)

Jag kommer inte ihåg hur jag hittade den riktigt, men tror det hade med charlies häst och hund att göra.



Jag heter Jessica, 25 år gammal idag faktiskt:p, bor i Svenljunga utanför Borås. Bott i Göteborg innan o Jönköping i ja saknar götet;)



Jag har ett eget halvblodssto wild Rose "Wilda". Vi ska börja ut o tävla nu i år o det ska bli spännande. Hon är en dam med bestämda åsikter o en dominantare typ dessutom. Haft häst mer eller mindre hela livet men mer från 17-18 års ålder jag började tävla o började med distans på dåvarande arab. Men hoppningen tog sedan övertaget o det jag gillar främst men börjat gilla dressyr mer o mer. Har nog med hästen att göra:)



Jag saknar alla härliga bilder o filmer lite.



Tycker din blogg är en av de bästa! Är inne ett par gånger om dagen. Känns som du är en person med båda fötterna på jorden o inte låtsas att allt är bra jämnt. All lycka till med Gustav o gnista:)



2012-03-13 @ 23:08:47
URL: http://jemaax.blogg.se/
Postat av: Hilda

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Fina Erika har pratat en del om dig så jag blev nyfiken och kikade in och blev fast.

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Heter Hilda bor i Jönköping (kommer från Helsingborg, Klippan och är snart 22 år gammal.

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Är hästmänniska som just nu bara hobby rider då min häst endast är tre men hoppas kunna komma tillbaka till tävlingsbanan när hon växt till sig : )

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Gillar verkligen din blogg men ibland kan inläggen bli lite väl långa.

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Som sagt fastnade jag direkt för din blogg (och din super fina häst!) så jag gillar det mesta. Hade varit kul om du skrev vad du tycker om LCHF oh om du fortfarande äter efter den dieten.

Lycka till med dina fina hästar : )

2012-03-13 @ 23:24:20
URL: http://hbergendorff.blogspot.com
Postat av: Sandra Johansson

Jag hittade din blogg via en kommentar du lagt på en annan blogg, nu kommer jag inte ihåg vem det var. Men har läst din blogg i ungefär ett år och tycker det är väldigt roligt men också inspirerande att läsa om hur du (liksom en annan) sliter för att få allt att gå ihop. Gillar dina inlägg över träningar o tävlingar, samt övningar och ridpass. Många gånger känner man igen sig själv och på så sätt få nya tankesätt. Jag saknar ingenting faktiskt, tycker du verkar vara en supergullig tjej som vet vad du håller på med. Önskar dig all lycka till. Jag själv heter Sandra, är 20 år och bor i nordöstra Skåne. Just nu hjälper jag till i ett stall alldeles i närheten utav där jag bor, där jag öven har möjlighet att tävla och utbilda hästar. Tävlar mestadels spralliga unghästar mellan 90-120 i dagsläget, har startat någong äldre häst i 125 cm. Har ägt häst tidigare men sålde den för ca 4 år sedan o har sedan dess varit i det stall jag är i nu och fått rida så otroligt mkt hästar. Jo nu kom jag på, gillar alla dina bilder o filmer väldigt mkt! Ha en fortsatt bra vecka.

2012-03-13 @ 23:25:03
URL: http://teamjohansson.blogg.se/
Postat av: Olivia Govik

♦ Hur hittade du tesskliintestam.blogg.se?

Oj, det var länge sedan! Tror att det började med att jag hittade din bilddagbok på något sätt och följt dig sedan dess :)

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Olivia, 19 år från Borås.

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Yes! Är en glad hobbyryttare som tränar/tävlar dressyr på min häst Romeo. Ingen elitsatsning men vill såklart utvecklas så långt som möjligt! Nu tränar vi för fullt inför msv-debuten :)

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Inget speciellt, gillar den som den är! Den känns personlig till skillnad från många andra större bloggar. Det enda jag kan komma på är att det vore roligt med något åsiktsinlägg emellanåt :)

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Vet inte, tycker som sagt om den väldigt mycket som den är! :)

2012-03-13 @ 23:36:42
URL: http://oliviagovik.blogg.se/
Postat av: Natalie

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Hittade den genom en länk på en annan blogg, och sen dess har jag läst. är väl ungefär ett år nu =)

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Natalie, 22 år ifrån Norrköping.

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Ska börja tävla till hösten, har en unghäst. =)

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Lite tips och trix inlägg på kanske ridövningar osv skulle vara kul att se mer av! =)

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

mer av bilder och filmer, kan aldrig bli för mycket ;)

2012-03-14 @ 06:18:33
URL: http://herrhestojag.blogg.se/
Postat av: Malin

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Ja du, följde dig på Lunasrtorm tiden och sedan blev de nog bara att man läste bloggen. Har följt den den du startade bloggen iaf. :)

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Malin 24 från Blomstermåla (Kalmar)

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Har varit häst ledig i ett par år och har då bara ridit på Hobby nivå någon gång i bland. Har nu tagit över syrrans dressyr valack som är utbildad högt och de är meningen att vi ska ut på tävlingsbanorna och härja runt lite. :)

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Tycker det är bra som de är.

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

De är bra som det är.

2012-03-14 @ 06:46:58
URL: http://livetenligtmaalin.blogg.se/
Postat av: Beatrice

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Kommer ärligt inte ihåg, det var väldigt länge sen jag började läsa..

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Jag heter Beatrice och är 19år, kommer ifrån gävleborg.. bor några mil norr om hudiksvall.

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Japp, jag är hästmänniska. tävlar på hobbynivå.

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Tycker bloggen är väldigt bra och har inget direkt att klaga på :)

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Älskar filmer i alla former.

2012-03-14 @ 08:09:59
URL: http://beatricenordin.blogg.se/
Postat av: Stina Agnäs

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Kommer inte riktigt ihåg, måste ha varit någon länk från någon blogg. Kommer ihåg att jag började för några månader sen med att läsa igenom ALLA inlägg från början! Jag ville liksom veta allt om Cassiopeia och Gustav.

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Jag heter Stina, bor i Märsta ca 4 mil norr om Sthlm och är 23 år :)

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Yes, ända in i själen! Jag har dock ingen egen häst, utan rider och tävlar en ridskolehäst, Lasaron H. Vi har startat 1,10 på tävling, 1,20 på pay n jump. Målet för i år är att kvala till 1,30!

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Inte något speciellt faktiskt!

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Mer utrustning och filmer! :) Tack för en superbra blogg, du är en inspiration som alltid kämpar på trots motgångar!

2012-03-14 @ 08:31:42
URL: http://horsiesconfessions.blogg.se/
Postat av: Jonna

Jag heter Jonna, är 27 år och kommer från Norrköping. Jag hittade bloggen genom tyras.se Hon tipsade om dig, och jag kände igen ditt namn.

Jonna, 27 år, från Norrköping. Jag är hästmänniska, men rider inte för tillfället. Vi två red ihop något år på Hageby (jag tror när din första häst var skadad).



Jag tycker att du har en väldigt trevlig blogg. Kanske att det saknas lite bilder, och lite mer från vardagslivet, om jag ska vara kritisk. Jag förstår att du inte vill lämna ut allt, men kanske att man får se lite kort när du varit på promenad med hundarna, eller fikat (det är bara exempel, jag hoppas att du förstår vad jag menar). Annars tycker jag som sagt att det är en trevlig och lättläst blogg.

2012-03-14 @ 08:37:18
URL: http://jonniz.blogg.se/
Postat av: Sofia

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

- Jag hittade dig genom bdb för länge sen och din blogg är den som jag har följt under allra längst tid.:)

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

- Jag heter Sofia, är 20 år och bor på landet ca 2,5 mil utanför Linköping (men är från nkpg)

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

- Jag har för tillfället tre foderhästar, alla från Hagens Connemrastuteri, två som ska ridas in och en som jag ska komma ut och tävla lättare klasser med, en dam med bestämda åsikter!

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

- Det enda just nu är väl lite mer av dina underbara bilder men med tanke på att det har vart vinter så är det inte så konstigt med en lågsäsong på bilder.

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

- Jag tycker din blogg är jättebra och den ligger på topp 3 bland alla bloggar jag läser så fortsätt bara! :)

2012-03-14 @ 09:27:39
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Helene

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se? Det är så länge sen nu, har följt dig från Ginne-tiden i omgångar..

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Helene Hedenstrand, Strängnäs, 24.

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv? Yes, har ingen egen häst så det beror på vad den nuvarande hästen kan.

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Tycker det är bra inlägg, kanske nåt mer debattliknande inlägg?

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Mer bilder, utrustning :)

2012-03-14 @ 10:28:52
URL: http://Helenececilia.wordpress.com
Postat av: Rosanna

Rosanna, 25år, Stockholm och jag hittade nog hit via Bukefalos för ett par år sedan :)

2012-03-14 @ 11:21:42
URL: http://kattmedpistol.blogg.se/
Postat av: Filippa

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Kommer verkligen inte ihåg, men förmodligen genom någon kommentar någonstans.



♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Filippa, 33 år från Stockholm



♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Jajamen, såklart. Vem läser annars en hästblogg? Har ett sjuårigt sto, tävlar hopp och fälttävlan, än så länge på låg nivå. Mål omkring 130 hopp. Tränar dressyr också såklart, men tycker det är dödens trist att tävla dressyr.

2012-03-14 @ 14:14:39
URL: http://filippashastliv.blogspot.com
Postat av: Åsa & Collina

Mig och Collina 'känner' du ju redan och jag tycker bloggen är super som den är :D skulle kanske vilja se mer av dina fina bilder och typ lite hiss/diss + lyx/budget-inlägg :) puss fina du <3

2012-03-14 @ 14:30:48
URL: http://Http://fuckthereality.blogg.se
Postat av: Alexandra

♦ Jag kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade din blogg men tror det var genom en annan blogg, dock fastnade jag ganska snabbt för Gustav. Han har varit en av storfavoriterna bland blogghästarna!

♦ Mitt namn är Alexandra Jeppsson och kommer från Helsingborg, är 18 år! Bloggar på skeckryttaren.blogg.se

♦ Just nu är det hästrelaterat på många vis, både skolan (Helsingborgs Ridgymnasium) och mina egna, samt tävlingar osv. Jag har bara haft unghästar som jag utbildat och sen börjat tävla med och har väl inte så jättehöga förhoppningar på vilken nivå jag hamnar på men just nu tävlar jag upp till LA dressyr och 105 cm hoppning!

♦ Jag skulle jättegärna läsa mer om din utrustning och ännu fler fina bilder. Älskar dem!

♦ Skulle också vilja att inte inläggen blir allt för långa, iallfall inte med för mycket text om du förstår vad jag menar?



Annars fortsätt precis likadant :D

Ps. jag tycker du är sjukt vacker.

2012-03-14 @ 15:29:57
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Gärna mer bilder men du har en riktigt bra blogg redan.

Jag höll på och sökte efter hästbloggar och fastnade för bl.a. din blogg. Jag heter Ulrika är 19 år och bor i Finland. Jag har hästar som hobby men om jag skulle ha möjlighet att ha en egen häst skulle det va underbart, men ja ska absolut fortsätta med hästar så länge intresset finns.

2012-03-14 @ 16:25:10
Postat av: Joanna

Och ja du vet ju vem jag är också :) hihi.

Jag gillar bloggen då det är mkt filmer, utrustning osv. så jag tycker den har som gör att jag vill läsa den. Kul att följa er utveckling.



Jag tror faktiskt vi hade varann på bdb och faktiskt till och med lunarstorm.. så det kan vara den vägen :)

2012-03-14 @ 16:28:19
URL: http://joannasofia.blogg.se/
Postat av: Julia - tävling på bloggen i samarbete med CF hästshop

Minns inte riktigt hur jag hittade hit, men tror det var genom en annan blogg och fastnade direkt! Gärna mer outfits och utrustning (du har så snygga grejer).



Mer bilder på Gnista och lite typ roliga bilder på hästarna. Men din blogg är redan väldigt bra!



Själv heter jag Julia, blir 21 år till sommaren och har en häst som heter Melroose. Hon är 07:a e: Hip Hop 1045 Har haft henne helt ifrån början. Annars är jag med min underbara italienska vinthund Tindra som blir 11 månader!

2012-03-14 @ 19:45:11
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Jossan

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se? "Hittade" dig på bukefalos för flera år sedan. Nörd som man är kommer jag ihåg hur mkt man satt där varje dag och gjorde massa trådar. Vissa människor fastnar man bara för. Har dig på facebook, varför vet jag inte :D Sen kommer jag ihåg när du startade bloggen, följde den inte så mkt då det har mest blivit på senare tid!

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du? Heter Josefin kommer från Västerås och är 20 år. Är kompis med blondie joanna! :)

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv? Tävlar just nu 120 på min lilla Toto.

♦ Vad tycker du saknas på bloggen? Små filmsnuttar när du rider och kanske lite utrustning som alla såklart älskar!

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen? Mindre långa text inlägg och hellre mer detta vill jag ha saker och typ vad du kanske tycker är vårens finaste grejer osv. Men allt är såklart upp till dig! :) Kram kram hoppas du kollar in min blogg också.

2012-03-14 @ 20:03:21
URL: http://jossanenglund.blogg.se/
Postat av: Jennie

Orkar inte pressentera mig, jag hoppas du vet ;) hihi, vi har ju ändå hängt efter varann ett tag nu :) jag älskar din blogg, stor favorit! men som andra, utrustning, typ vad du har för utrustning. Älskar bilder! Du e grymmast!♥

2012-03-14 @ 21:31:09
URL: http://jennikristensson.blogg.se/
Postat av: Cornelia



♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Jag heter Cornelia och är ve o fasa 34 år gammal(!!!!) Jag bor i Surahammar.



♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Jag har sedan 1 år tillbaka en skimmel valack som är 7år och tävlar nu 110 hopp och LB dressyr:) Tycker det är intressant att läsa om dig och Gustav eftersom vi har ungefär likadana mål:)

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Tycker inte att det sakans något, bloggen är jättebra!!!

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Tycker det är kul med utrustning och gillar när du lägger ut foton där du matchat all så snyggt!!

2012-03-14 @ 21:57:52
Postat av: Emma

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Via länkning på Linns blogg

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Blir 22 i år, kommer från södra Skåne.

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Japp, hoppning på nationell nivå

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Tycker du har bra variation på dina ämne, gott om bilder, vettiga åsiktsinlägg. jag är nöjd helt enkelt:)

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Hmm, är ju själv beroende av utrustning och ridbilder samt filmer är alltid positivt.

Tack vare att bl.a du har "vågat" lägga ut filmer som inte är perfekta, gör jag nu själv det;)

Så tack!

2012-03-14 @ 22:28:28
URL: http://ejhjumping.blogg.se/
Postat av: Anna

Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Jag har för mig att jag "sprang" på dig av en slump på bilddagboken för längesedan (år), och klickade runt bland dina bilder och fastnade. Tror du hade din ponny då. Allt såg så snyggt ut. (du har verkligen sinne för vad som är snyggt när det kommer till utrustning! - riktigt kul att se alla kombinationer, både på dig och hästen, inga slaffsiga stallkläder här inte.)

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Jag heter Anna, 24år och är från stockholm.

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Japp - hästmänniska. Nu endast via ridskola, tidigare; medryttare och foderhäst. Hobby.

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Kan inte komma på något faktiskt. Du varierar rätt bra. Din blogg är enda hästbloggen (och en av de tre bloggar) jag faktiskt läser.

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?



Fortsätt kämpa på! Ser fram emot att följa fortsättningen =)



2012-03-15 @ 00:48:18
Postat av: beciell

Just nu säljer jag vårens största trender i min blogg..



VIRKAD VÄST med fransar: http://beciell.blogg.se/2012/march/saljes-virkad-vast-helt-ny-strl-xss.html



Och USA & UK vintagestyle Iphoneskal: http://beciell.blogg.se/2012/march/saljes-vintagestyle-usa-uk-iphoneskal-for.html



Om inte till dig själv så blir det kanske en bra present till din vän? :)

2012-03-15 @ 01:40:42
URL: http://beciell.blogg.se/
Postat av: Amanda

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

- Jag blev tipsad av en kompis när vi pratade om gamla klubbmedlemmar en gång för länge sedan

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

- 17årig hästtjej som delar min tid mellan gymnasiet och min foderhäst. Är ifrån och bor i Norrköping.

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

- Japp! Har som sagt min halvfoderhäst som jag rider 2 dagar/vecka och tränar och tävlar lokalt tillsammans med :) Har hittills startat upp tom LA dressyr och LD-LC hoppning.

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

- Inte mycket faktiskt, tycker den är bra som den är!

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

- Tycker som sagt redan att den är bra :)

2012-03-15 @ 11:17:32
URL: http://amandajohannas.blogg.se/
Postat av: Malin Nyman

1. Hittade den nog via Linn Skjetne's blogg tror jag, men har följt dig länge innan det på Bdb's storhetstid, när du ännu hade din fina ponny! :)



2. Malin heter jag, kommer från Vasa i Finland, men flyttade till Malmö hösten 2010 för att plugga. Är nu 22 år gammal (-89).



3. Hästmänniska, jeppjepp! Däremot är jag inte alls intresserad av att tävla, har inga nerver för sånt heller, hehe. Har egen häst hemma i Vasa, sedan -05, men de senaste åren har han mest varit utlånad på foder då jag haft annat för mig. Är nu medryttare på en omskolad fullblodsgaloppör strax utanför Malmö.



4. Saknar mer bilder! Men hoppas och tror att det kommer mera såna nu när vi går mot varmare tider igen, och du förhoppningsvis får ha friska och glada hästar.



5. Tycker jättemycket om din blogg, gillar blandningen av allt, så fortsätt så! :)

2012-03-15 @ 14:36:44
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Postat av: Anonym

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Har följt dig på bdb sen du hade cassiopeija, underbar häst!

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Malin Karlberg,Båstad,27 år

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå?

Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Dressyrryttare, bedriver tillsammans med mina föräldrar en gård där vi sysslar med avel(mindre skala nu) och utbildar hästar. Skulle inte kalla mig elitryttare men målet är så småningom svår klass i dressyr.

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Svår fråga kanske vad du tycker om hingstar, härstamningar osv :)

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Fortsätt som du gör!

2012-03-15 @ 16:57:35
Postat av: Malin

Haha glömde skriva namn & blogg på inlägget ;)

2012-03-15 @ 16:59:10
URL: http://mea84.blogg.se/
Postat av: Sara - Föredetta beridare hos Jessica Kürten

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Tror de var genom bdb för väldigt länge sen ;)

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Jag är Sara Wahlund 23 år gammal från skåne.

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Jag är hästmänniska ut i fingerspetsarna! Tävlar allt från lokalt till nationellt. Har tävlat i Falsterbo 2009.

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Inget jag kan komma på såhär. Gillar ditt sätt att skriva!

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Mer av allt ;) nä men tycker din blogg är bra som den är :)

2012-03-15 @ 19:40:41
URL: http://stallgrasma.blogg.se/
Postat av: Jannicke Nyqvist

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Via Facebook där du länkat bloggen.



♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Jannicke Nyqvist. Kommer från början från Finspång, flyttade som 18-åring till Kalmar och som 22-åring vidare till Skåne.

Är nu 25 år gammal och bor med sambo, en tio månader gammal dotter samt fyra katter i ett hus utanför Staffanstorp. (Snart i nyinköpt radhus i Staffanstorp.)

Pluggar heltid på Juristprogrammet, jobbar extra på tre jobb samt tre hästar att fixa med varje dag.



♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Föder upp connemaror i liten skala, Stuteri Invictus. Har tidigare tävlat Msv B hoppning och LA dressyr på ponny samt 1,30 m hoppning på häst.

Planerar i år att tävla en egen uppfödning samt eventuellt en kompis storhäst.



♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Ser fram emot tävlingsreferat nu när säsongen drar igång!



♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Jag älskar bilder så många bilder är perfekt. Du behöver nog inte dra ner på något alls :)

2012-03-15 @ 21:57:47
URL: http://ladycovergirl.blogg.se/
Postat av: Helene

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Vill minnas att jag sökte efter hästbloggar på bloglovin och din blogg var den enda jag fastnade för. Började läsa den för ett par månader sen och har läst ikapp varenda inlägg. Tycker det är häftigt att du höll på att göra dig av med din skimmelpålle, men gav minsann inte upp. Och se så fin han är nu! :)

♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Helene, Karlstad, 22 år.

♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Hästmänniska är jag minsann men har ingen egen just nu. Hjälper kompisar och släkt att rida deras hästar. Hade en ponny i mina unga dar som jag hoppade lite småtävlingar och efter det har jag bara haft unghästar. Så hobbyryttare skulle jag kalla mig!

♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Jag tycker du gör ett bra jobb. Älskar dina bilder och filmer (höhö östgötskan!)

♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Ska bli skoj att följa din och Gnistas utveckling och förhoppningsvis en frisk och hoppglad Gustav!



2012-03-16 @ 11:20:13
URL: http://helene10.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Kikade just in här (brukar läsa din blogg 1-2 gånger i veckan) :)



♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Ingen aning, genom någon gemensam vän jag kan tänka mig.



♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Pernilla, snart 24 år, från Söderköping.



♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Ridit sedan jag var liten då min släkt är hästintresserade och alltid haft häst. Mormor hade hästgård samt flera kusiner, mostrar och mamma har alltid varit tävlings-aktiva. Jag har 2 hästar, rider väl på hobbynivå och tävlar både hoppning och dressyr. Lokalt och regionalt.



♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Tycker du har en bra blandning av det mesta man vill läsa om :)



♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Har inga särskilda synpunkter, du lägger in mycket bilder vilket är kanon då det är kul att titta på. Även filmer såklart :)



2012-03-16 @ 11:38:45
URL: http://peggs.spotlife.se
Postat av: Madde

♦ Hur hittade ni tesskliintestam.blogg.se?

Var nog genom pixbox eller bdb :)



♦ Vem är du, vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Madde, 22 år som bor några mil utanför Uppsala.



♦ Är du själv hästmänniska, isåfall på vilket nivå? Tävlar, hobby, elitryttare osv?

Självklart är jag hästmänniska! Tävlingsryttare :)



♦ Vad tycker du saknas på bloggen?

Inte någonting spec.. Bra blogg!!!



♦ Vad vill du se mer/mindre av på bloggen?

Mer av Gustav! Han är bara för snygg! Riktigt fin häst har du!!!!

2012-03-19 @ 00:05:49
URL: http://chanellealm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback