3 mars 2012

Lördag .

Har varit ledig idag, helt underbart så jag unnade mig faktiskt sovmorgon till klockan nio. Njöt sedan av en lång härlig frukost i solen tillsammans med mamma och hundarna innan vi åkte till stallet. 

Dagens stalldag började klockan elva på Fursta där mamma och jag fixade alla stallsysslorna så som mockning och matfix åt Gustav, förberedde även lite inför eftermiddagens insläpp som vi skulle ha. När vi var klara åkte vi och utförde lite ärenden osv.

Anlände sedan till Örminge vid 14.30 där jag tog in Gnista för ett ridpass. Tanken var att jag skulle hoppa lite på banan, men de pågick löshoppning på utebanan så fick tänka om. Tänkte då ridhuset uppe på VRF, men nä då var det bokat för programridning där så fick helt enkelt bli VRFs utebana utan hoppning.. Men det gjorde inte så mycket när jag väl kom dit då Gnista kändes mjuk och fin. Dock så blev hon lite spänd när vi skrittat runt där ett tag och det tog en bra stund innan hon slappnade av! Jobbade på samma saker som igår, dvs lösgjordheten och i slutet kändes det helt okej faktiskt :) Imorgon får hon en skrittur i skogen, gissar på att hon kommer vara lite trött i kroppen.

Mamma knäppte lite bilder, sugna på att se? ;)

Smakisprovis!

När ridningen var klar var det bara att slänga in hästarna på Örminge, ge dom mat, soppa stallgången och åka hem. Vi var på Fursta igen klockan 17.00, bra gjort tycker jag! Tror hästarna var glada över att få vara ute ända till 17.30, alla var lugna och fina att ta in iallafall och inga hästar stod vid grindarna när vi hämtade dom, så antar att de var lite glada :) Medans Gustav smaskade i sig sitt eftermiddagshö så passade mamma och ja och fika i den lilla sol som fanns kvar.

Gustav red jag i ridhuset idag. Jobbade lite lätt och lungt, ställde fram ett litet räcke på ena långsidan som jag bara rullade över några gånger för att känna hur han kändes. Och han var sååå fin!! Just nu är han så himla härlig att göra vilket gör att det är fantastiskt roligt att rida i dagsläget. Finaste Grodan, längtar som en tok tills tävlingarna drar igång nu :) Mamma filmade ett litet skutt på sin telefon, får se om jag får över den senare! 



Avslutade med att kvällsfodra hästarna vid 19.30 innan vi åkte hem. En riktig stalldag med andra ord, imorgon är det jobb som gäller igen.. Hade kunnat ha dessa stalldagar varje dag, älskart! ♥

Kommentarer
Postat av: Emma

Kan du inte skriva lite mer om din kost, så som du gjorde i början utav året? Vad du äter och sådär? :)

2012-03-04 @ 11:21:05

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback