5 mars 2012

Måndag .

Ny vecka och nya möjligheter! Kommer upp en liten veckoplanerare om hästarnas ridning och träning denna vecka om ett tag tror jag allt :) Mest för min egna del för att jag ska se hur allt ser ut.

Hur som helst, började morgonen på Örminge kl 8, släppte ut hästarna och fixade stallet. Tanken var att rida Gnista i ridhuset uppe på VRF idag och trimma lite ordentligt, men pucko som jag är så hade jag glömt min mobil hemma. Vilket då innebar att jag inte kunde boka ridhuset och därmed fick skrittjobba henne i paddocken hemma. Blev då 40 min skrittjobb idag, ville inte trava eller göra något annat då underlaget var fruset och ojämnt. Hon kändes fin idag, iallafall mot slutet! Känns som jag hittar mer och mer knappar för varje dag och som att hon börjar lita på mig och förstå mig lite bättre nu, kul! :) Jobbade med lite sidförflyttningar, halter, öppna, sluta, bakdelsvändingar osv för att det hela tiden skulle hända något i skrittarbetet. Fina tjejen ♥

foto från Melinda.
Vidare till Fursta där jag fixade stallet och fick mig även en ordentlig allergichock.. Är ju ganska kraftigt allergisk mot hö, ensilage och halm och nu när Gnista äter hö och vårat ensilage på Fursta är så pass tort så kommer allergin snabbare. Hade bara tagit en tablett imorse dessutom så mådde inte så bra utan fick sitta uppe i sadelkamaren ett tag och försöka dricka lite festis innan jag hämtade in Gustav. Trimmade honom i ridhuset enligt planen och där jobbade vi på olika programdelar idag. Rider väldigt sällan hela program då jag får för mig att hästarna "lär sig" programen om du rider de för ofta och de vill ja inte, så rider bara olika delar från olika program. Idag blev det tex serpentinbågar, volter, och halter från LB programen samt förvänd galopp, inridning i galopp, ryggning och skänkelvikningar från LA programen. Han var såååå fin!!! Åh de blir verkligen bara bättre och bättre på honom nuförtiden och de är så roligt! Älskade häst, ska försöka filma ihelgen så får ni se vad jag menar :D hihi



Hemma vid 12, fått i mig en macka nu efter att jag duschat. Ska fixa mig någon mat är väl tanken innan det väntas jobb 16.00 - 22.00, skulle slutat 20, men ser ut som att jag blir kvar till 22 idag... Imorgon väntas en tuff dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback