Tävling Linköpings Fältrittklubb

Då var det äntligen dags för årets första tävlingsstart!

Styrde bil och transport mot Linköpings Fältrittklubb för att rida deras lokala hopptävling med Gnista. Kan tyckas vara lite osmart och oplanerat att tävla en häst när du endast haft den i tre veckor samt hoppat den en gång. Dessutom aldrig hoppat en bana, kombination eller ett hinder på den höjd du ska tävla.. Men jag gjorde det och jag är så nöjd och glad över Gnista, hon var verkligen varit helt fantastisk idag! ♥

100 cm bed A
Vi kom i ganska perfekt tid till tävlingsplatsen så hann skritta Gnista ordentligt. Krävde inte något speciellt utan Gnista på framridningen då hon fortfarande kändes lite stel efter dressyrträningen. Utan joggade runt i trav och galopp och bara försökte tänka possitivt och peppa mig själv. Hon hoppade så jäkla bra inne på framhoppningen!! Dock gjorde jag en tabbe och började plocka med handen framför oxern en gång så hon stannade, bra gjort av henne då jag absolut inte får göra så. Inne på banan var hon galet taggad! Lite tittig i början och ville inte gå förbi bilen som dom ställt in haha När vi väl kom igång kändes det som att det gick i 140 (vilket de inte alls gjorde när jag kollade på filmen sen) och hela banan var helt i oflyt. Vi var inte alls speciellt ihop ridna och vi kom fel på nästan vartenda hinder. Men hon är en räddande ängel och så himla härlig att hoppa så hon fixade en felfri runda galant! Så 0 fel alltså.


110 cm bed A0/A0
Hon fick stå i transporten mellan klasserna och äta hö, dock ville hon inte dricka, så får lura henne med lite betfor-vatten nästa gång! Mycket mjukare denna gång när jag red fram, skrittade väldigt länge och försökte bara få igång kroppen, kändes bra. Tog bara två språng på framhoppningen då de sprången kändes rikigt bra! Var grymt nervös inför denna klass då hindrerna kändes enorma på lilla Gnista och då jag inte hoppat ett enda språng på 110 så, ja de kändes i magen så att säga. Kändes riktigt, rikitgt bra denna runda! Mycket mer nöjd med denna än med 100cm rundan. Vi hade bättre flyt och jag var inte lika trixig med handen. Måste komma ihåg att ha tryck i galoppen utan att de går för fort, då blir hon flack. Samt att jag måste få henne lite lydigare så hon inte bara stretar med huvudet. Tyvärr petade hon hinder nummer tre i grundomgen, synd. Superdupermega nöjd med slutresultatet 4 fel.


Jättenöjd med tävlingsdagen! Gnista har varit en stjärna och helt okomplicerad att ha med sig -ren kärlek! ♥
Videoklipp är pågång! Min kamera är ju som sagt på lagning, men jag tror faktiskt Caroline knäppte några bilder som kanske dyker upp här så småningom :D Tack för all hjälp idag Carro! 


Gnista
Träns - Treadstone remont m. Dyón tyglar
Sadel - Pessoa Legacy
Brösta - Börjes
Öronhuva - Equiline
Schabrak - Equiline
Framskydd - Dyón
Bakskydd - Veredus young jump

Therese
Stövlar - Kings stallskor m. Dyón shortchaps
Ridbyxor - Kingsland
Skjorta - Kingsland
Kavaj - Egenuppsydd
Hjälm - John Whitaker
Vantar - Roeckl

Kommentarer
Postat av: Sandra Nensén

kavajen ser super snygg ut :)

2012-03-17 @ 20:20:50
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Postat av: Carro

Varsågod! Och ja du ska absolut få bilderna :)

2012-03-17 @ 22:09:39
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Julia - tävling på bloggen i samarbete med CF hästshop

Snyggt ekipage :)

2012-03-18 @ 15:25:58
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback