Jäkla tjat om pessoaselen

Meeen, nu har jag hittat en bild och "beskrivning" :-D weeeiii glad, så nu vet jag hur jag ska fästa den, ville bara tala om de hihi bjuder på beskrivningen o de så kan ju ni få lära er också. sen kan man ju diskutera om de är en tvångströja eller hjälpmedel, men de får ni diskutera här!

3,Dressyrposition,Används bara av den som vill uppnå en hög samlingsgrad.[/
4,Hög position,Syftet är att utveckla muskler som behövs för en bra balans i gallop & för att sätta bakbenen in under hästen.
5,Medelposition,Sägs utveckla de översta halsmusklerna.Denna position används i trav.
6,Låg position,Denna position rekommenderas när man ska introducera pessoaselen på hästen,Syftet är att utveckla ryggmuskulaturen & musklerna på skulderpartiet.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Härligt att göra saker och ting rätt huh? :D Som ci nere i Tyskland, där gör vi allt ordentligt ;)

2008-10-12 @ 02:34:27
URL: http://tessanzessan.blogg.se/
Postat av: Petra

Kan du skriva vad position 2 är till för? jag blev lite nyfiken:)

2008-10-14 @ 18:30:10

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback