14 april 2010

Min plan fungerade!

Började med sovmorgon på min lediga dag hihi, skönt! Sen har jag spenderat hela dagen mer eller mindre med min underbara vän Klara :) Har träffat fina lillflickan Parcia (stavade jag rätt nu Klara? hihi), pratat en heeel del och även kollat när hon tränade Itop för Lotta Björe. Jag är kär i Itop, punkt slut! Fy fan vilken fantastisk häst du har Klara, gissa om jag är avundsjuk, njuuut av henne! Tack för en bra dag Klarus :)


Efter Lotta träningen åkte jag ner till min skitkorv som var jättefin idag. Började med min plan, tömkörning i ca 20 minuter, både trav och galopp. Jättefin, bärig och rund. Sedan tog jag mig i kragen och hoppade upp. Försökte rida likadant som när jag tömkör, med mjuk hand och på en större volt. Kändes som han hade den goda energin från tömkörningen så ridningen kändes bra! Visst spänner han sig fortfarande och är för hög i nacken, men jag kände ändå en skillnad. För en gångs skull kändes det bra ridmässigt! Så nu blir det att tömköra varannan dag och sedan dom andra dagarna tömköra 20 minuter sen rida. Undantag dom dagarna jag rider ut.. Hoppas på att den här planen fungerar till mitten av maj. För sen har jag andra planer! :)

Håller på att ladda upp filmen nu, så den får ni se snart!


puss o kram tess


Kommentarer
Postat av: Tove

och jag som precis satt och funderade på om du provat tömköra en stund innan du red, så skrev du precis att du gjort det xP haha

Härligt att det fungerade bra, kanske något som är värt att fortsätta lite med då :D

(och kanske ett sätt att hitta nya knappar på honom)

2010-04-14 @ 20:14:30
Postat av: Klara

tack för idag vännen :) ses på fredag!! <3

2010-04-14 @ 22:17:42
URL: http://klaralindstrom.blogg.se/
Postat av: Jennie

Kul att det kändes bättre :)

2010-04-14 @ 23:07:01
URL: http://jenniekriistensson.blogg.se/
Postat av: Alex

du är så duktig (: fortsätt kämpa!

2010-04-15 @ 09:14:05

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback