5 augusti 2011

Denna dag blev inte riktigt som planerat.
Vaknade upp hemma hos Marcus imorse och mådde ovanligt bra och kände mig riktigt pigg för att ha druckit cider kvällen innan. Valde därför att cykla ner till stan och möta upp mamma för en liten shoppingrunda. Behövde faktiskt fylla på min garderob lite här hemma då 80 % av alla kläder jag har, är rid/stall kläder.. Så det blev lite påfyllning iallafall av så som jeans, nya jeansshorts, linne, cardigan och en skjorta. Skjortan har jag dock inte bestämt mig för än om jag ska ha den i stallet eller till vardags haha, tycker den är så ofantligt snygg så kanske blir att köpa en likadan så jag med gott samvete kan använda en i stallet och en till vardags ;) Puckad? Javisst!

När jag cyklade hem ifrån stan en timme senare kände jag mig helt förstörd. Hade så fruktansvärt ont i halsen när jag kom hem till Marcus att jag knappt kunde svälja! Fixade mig lite houngsvatten innan jag däckade i sängen och sov tre timmar. Mådde verkligen skitdåligt! Har varken ork, tid, lust eller råd att bli sjuk igen. Har bara hunnit vara frisk i fyra dagar och nu är det tillbaka igen :( Därav blev dagen inte alls som planerat!



Skulle ha åkt till Maria ikväll och firat henne, druckit lite cider och haft det allmänt trevligt, men nä det fick jag boka av. Skulle även ha ridit en långsväng på Gustav i skogen, men även det fick jag boka av då jag inte hittade någon ork alls till att rida.

Inte nog med att jag kände mig dålig så var jag ju tvungen att cykla hem från Marcus hem hit till Ljunga, usch! Hade nog Sveriges värsta motvind idag och absolut ingen ork, så 45/50 minuter tog det att cykla hem idag. Tar vanligtvis 25 min, så lite långsamt gick det! Åkte ut till Gustav och sprayade honom med flugspray, gav mat och myste lite så han åtminstone fick lite kärlek idag. Nu har jag däckat igen och vaknade för en stund sen. Bra, kommer ju verkligen kunna sova nu liksom!? :(

Kommentarer
Postat av: Frida

Synd att du inte kunde komma ikväll :( Hoppas du mår bättre snart!

2011-08-06 @ 00:19:03

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback