Veckans bloggare

Veckans bloggare v. 34

- Ditt fullständiga namn?
Linn Skjetne


- Hur gammal är du och hur länge har du hållt på med hästar?

21år nu den 20e Augusti, ridit i 17år nu. 


- Vart i denna stora värld bor du?

I den lilla hålan Ljungbyhed i Skåne.


- Din sysselsättning om dagarna?

Småjobbar med galopphästar för tillfället, utbildar ett par unghästar också för en bekant.  


- Vad har du för häst eller hästar?

Två egna hopphästar, Quite Lucky 8år (Quite Easy-Lucky Light) och First Fendi, 4år (Laptop-First Trump xx). Sen har mamma en 6åring e. Cagliostro-Minotauros


- Vad gör du helst inom ridsporten?

Hoppar, utan tvekan. 


- Vad har du för mål med din ridning?

Vill rida 150cm i framtiden. 


- Favoritutrustning och favoritmärke?

Finns så många men Dyon & CWD är märken som alltid går hem, älskar träns!! 


- Vad gör dig till en bra ryttare?

Hatar att säga att man själv är bra, men jag tror att min envishet lönar sig ibland. 


- Har du någon förebild inom ridsporten som du ser upp lite extra till?

Marcus Ehning har jag alltid sett upp till, han är kungen själv.


- Har du någon speciell tävlingsplats du gillar extra mycket?

Ballingslövs ryttarförening, Skyrup. Helt otroligt bra underlag. 


- Ditt bästa tävlingsminne?

Helt klart segern i Falsterbo 2011. 


- Din största vinst?

Samma som ovan då. 


- Säg två bra och två lite sämre sidor om dig & din häst.

Jag: Positivt- envis & ambitiös. Negativt- har svårt att släppa ett misstag, måste nästan sätta envis här med.
Lucky: Positivt- hoppar fantastiskt & oerhört tävlingsinriktad. Negativt- lite lat ibland & kan inte komma på något mer negativt, han är nästan perfekt(i alla fall för mig).
Fendi: snygg och hoppar riktigt bra. Negativt- jäkligt knepig efter vila & gör saker som ingen annan häst lyckas med.


- Hur länge har du bloggat?

Den bloggen jag har nu har jag skrivit i sedan 2009. 


- Har du någon favoritblogg som du gärna kikar in på en extra gång om dagen?

Har två bloggar jag alltid läser så fort jag får möjlighet. Majimka.blogspot.com och Tesskliintestam.blogg.se, läser andra också men dessa två är favoriter. 


- Avslutningsvis, vad får vi läsa om i din blogg? Varför ska vi läsa just din blogg?

Ja, inget vettigt egentligen. Svamlar mest i min blogg, hade inte mina hästar varit fina hade nog ingen läst min blogg haha.



- Min kommentar om bloggen - linnskjetne.blogg.se
Linn är en sån himla härlig människa! Hon känns alltid så glad och possitiv till allt och hennes hästar är helt outstandig! Bloggen i sig är mysig, väldigt personlig :) Jag älskar alla inlägg som har med hennes svarta pärla att göra, speciellt videosnuttarna vi får se. Älskar jag den hästen? Ja, den är så himla vacker och härlig! Linn är även en riktig träningsnarkoman, iallafall om du frågar mig. Jag gillar hennes blogg, men jag gillar henne betydlig mer som person :)



Vill du också bli veckans bloggare/bloggerska? Kommentera och skriv varför du borde få bli "intervjuad" och få en kommentar om din blogg. Detta är bara en kul grej för att bloggen ska fyllas ut lite. Finns det inget intresse för det så lägger jag ner de :-) Är du intresserad? Kommentera och glöm inte mail och bloggadress!
OBS. JUST NU FINNS DET "FÄRDIGA" BLOGGARE FÖR CA 4 VECKOR FRAMÅT! SÅ ÄVEN OM DU INTE DYKER UPP NU, HAR DU FORTFARANDE CHANS ATT BLI VECKANS BLOGGARE!

Kommentarer
Postat av: Julide Yoldas

När är det min tur? :(

2011-08-28 @ 10:29:32
URL: http://juulideyoldas.blogg.se/
Postat av: Eleonor - Ridlärare & Hästföretagare

Veckans bloggare är verkligen ett toppeninitiativ Tess!

2011-08-28 @ 13:21:55
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Jennie

Asssså detta är skit roligt! Håller med åvanstående :) men jag vill ju oxå vara med ;) ;) hihi

2011-08-28 @ 21:47:01
URL: http://jennikristensson.blogg.se/
Postat av: Ida Lövehed

Grymt bra idé :) Jag vill med! :)

2011-08-30 @ 09:31:52
URL: http://idaalovehed.blogg.se/
Postat av: Malin

Bästaste Linn och finaste Lucky! Ska bli SÅ roligt att träffa dem båda igen på söndag och hänga med på tävling, efter att inte ha setts på nästan tre månader!! :)



Kul initiativ detta med Veckans bloggare, roligt att läsa om andra ryttare och kolla in deras bloggar!

2011-08-31 @ 15:28:54
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Postat av: Linn Skjetne

Kul du gillar Lucky så mycket !! :)

2011-08-31 @ 22:21:03
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Ida Lövehed

Jaaa ! En jätte bra idé. Jag vill också vara med :)

2011-09-01 @ 09:46:47
URL: http://idaalovehed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback