8 augusti 2012

Idag är jag lite sur, irriterad, ledsen och totalt omotiverad. Varför? Hela min tävlingssäsong skiter sig pga jobb..

Älskar mitt jobb, kunde verkligen inte ha det bättre på jobbet! Det tråkiga är att jag jobbar varannan helg och just nu jobbar jag de helger som de är tävlingar på. I gott hopp om att kunna byta en helg eller bara en lördag eller söndag för att tävla sket sig totalt. Får ställa in tävlingen den 19e pga att jag inte lyckades byta bort helg. Så nästa tävling blir istället den 7 september om jag nu vill gå in i 120-klasser direkt efter vilan - oklart, annars blir det den 6 oktober(!). Motiverande? Nej. Så sjukt besviken!! :( Känns ganska ovärt att fortsätta fråga om att byta då jag får nej mer än ja.

Älskar och tävla och utan en tävling känns hela min träning så totalt omotiverande. Vad tränar jag för om jag inte ens får tävla? För att bli bättre såklart, men med tanke på att jag inte har så långt kvar med Gnista så hade det varit kul att få utnyttja den här hösten ordentligt. Istället kan jag rida ca tre tävlingar denna höst.. yeaaahjj.


Nä, idag är jag sur och omotiverad - punkt.
 
 
 
ps. Inget ont om mitt jobb nu, utan älskar mitt jobb och tycker om mina arbetskamrater. Bara så sjukt retligt att jag uppenbarligen jobbar "fel" helger och de är så mkt svårare att byta när man bara är tre personal..

Kommentarer
Postat av: malin

fy vad trist :(
hur länge ska du ha kvar Gnista?

Svar: Ja de suger :( 1 januari :( :( ;(
tessklintestam

2012-08-08 @ 12:54:04
URL: http://mallizzp.blogg.se
Postat av: Caroline

Va tråkigt! Skall själv jobba lite helger, hoppas kunna passa in med min tävlingsplanering.

Svar: Håller tummarna!
tessklintestam

2012-08-08 @ 13:32:33
URL: http://littleworldof.blogg.se
Postat av: Malin

Supertråkigt som ryttare ju! Förstår i ärlighetens namn inte varför det ska vara så omöjligt att byta en helg, det verkar ju inte vara så att du håller på och byter jämt?

Svar: Nä. Saken är ju den att vi bara är tre personal så blir ju lite svårare då. Men egentligen borde de ju inte vara så jobbigt eftersom vi bara har öppet 11-16 :p
tessklintestam

2012-08-08 @ 13:33:09
URL: http://malinolssons.wordpress.com
Postat av: meli

meen:( förstår dig! finns de inga tävlingar lite längre bort på rätt helger då?! dem andra tävlar ju inte ens så varför får du inte byta?!:(

Svar: Kanske har löst det , får åka betydligt längre bara! Kan ju inte kräva de av dom, dom kanske har andra planer som inte rör hästar :)
tessklintestam

2012-08-08 @ 13:59:35
Postat av: Anonym

Fast man kan ju inte "kräva" av sina kollegor att de ska byta helg bara för att de inte tävlar... Man kan ha annat inplanerat som inte rör hästarna. Men tråkigt att inte kunna komma iväg på planerade tävlingar!!

Svar: Nä precis! Finns ju annat än tävlingar och hästar :) Men som sagt, tråkigt är de!
tessklintestam

2012-08-08 @ 14:22:51
Postat av: emilie persson

Har samma problem på mitt jobb, i princip omöjligt.. De enda ja fått göra nu är att ansöka om semester dom dagarna ja vill tävla, men de känns ju inte heller så kul att behöva utnyttja sina semesterdagar för att kunna tävla - men jaa, vad gör man inte för sin hobby hahah :P

Svar: haha, om man kunde ta semester så vore ju de toppen! xD
tessklintestam

2012-08-08 @ 16:11:33
URL: http://www.misspersson.se
Postat av: Emily

Stackare! Förstår precis hur du känner, att jobba helg är verkligen krångligt! Har precis samma problem, om jag vill byta så måste jag typ komma flera månader i förväg för annars har de redan planerat hela helg, vilket man såklart inte kan bli sur över men taskigt öde!
Hoppas det löser sig!
kram

Svar: Det tråkiga med helgjobb tyvärr!
tessklintestam

2012-08-08 @ 18:28:41
URL: http://cayola.elmseld.se
Postat av: Josefine

Varför har du inte så långt kvar med Gnista?

Svar: Kontraktet går ut.
tessklintestam

2012-08-08 @ 20:10:56
Postat av: Lina Sällberg

Trist!! För mig såg det tvärtom ut att passa riktigt bra för en gångs skull.

Svar: Skönt när det är åt de hållet :p
tessklintestam

2012-08-08 @ 22:16:53
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Annie

sv: tack!:)
Usch va trist med tävlingarna som inte blir av :(

Svar: Ja, de är supertrisst :(
tessklintestam

2012-08-08 @ 22:35:27
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se
Postat av: Malin

Uscha, jobbigt när det blir så. Hoppas de löser sig så ni kommer ut på ett par tävlingar iaf. :)

Svar: Kanske har löst det , får åka lite längre bara!
tessklintestam

2012-08-09 @ 10:16:31
URL: http://livetenligtmaalin.blogg.se
Postat av: Amanda

Ursch jag förstår precis hur du menar.. sen de tog C ifrån mig så kändes mina mål och min träning helt "onödig".. En hel tävling säsong som var betald gick åt skogen "/ Hoppas att det kanske löser sig att du kan åka ändå :)

Svar: Lite så känns de.. Har nästan 2000 kr på tävlingskontot som känns typ bortkastade..
tessklintestam

2012-08-10 @ 08:15:10
URL: http://amandaaniilsson.blogg.se
Postat av: Elin

Retligt, men förstår att du gillar ditt jobb!:D

Svar: Ja, men som sagt tur att man gillar sitt jobb :)
tessklintestam

2012-08-12 @ 23:21:28
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback