Dålig bloggning

Jag vet, jag ber om ursäkt. Men min vardag kräver sin tid och när jag gjort allting jag måste så är kroppen helt färdig. Jag tror inte riktigt att min kropp vant sig vid att den behöver göra allting själv nuförtiden he he.

Jag tar alltid en häst innan jobbet de dagarna jag börjar innan kl 12, dvs 9.30 eller 10.15, då är jag uppe och studsar vid 5.30, fixar och rider en häst för att sedan åka direkt till jobbet. Sen jobbar jag oftast till 19.15 och kan då åka till nästa häst vid 19.40 ungefär. Är då hemma runt 21.30-22.00 och då är det bara ställa sig och laga mat. Så kroppen är alltså i arbete från 5.30 - 23.00 ungefär, ja det är just nu ganska slitigt!
 

Jag klagar inte, för jag älskar båda mina hästar, mitt underbara jobb samt min lägenhet. Men jag är inte van, så jag känner mig rätt sliten!


Därför kommer det från och med 1 augusti underlätta något fruktansvärt när jag.. *trumvirvel*.. flyttar hästarna till samma stall! ;) Jag vet inte varför jag inte berättat detta tidigare, har nog bara glömt bort det av någon anledning. Hur som helst så flyttar mina hjärtan till Stall Resebro den 1 augusti. Ska bli såå skönt att ha dom på samma ställe och ha alla saker samlade på ett ställe! Känns dock skittråkigt att behöva flytta från Mellangården, Pia och Sofia :( Har verkligen trivts som fisken i vattnet där, även Gnista känns så mycket lugnare och mer harmonisk där än vad hon gjort innan. Men tyvärr fanns de inga fler stallplatser där och inte heller ridhus. Men jag kommer ändå sakna det! Får hoppas på att det blir bra på Resebro, kommer bli sjukt annorlunda men jag hoppas hästarna kommer trivas!
 
  
Klickbara bilder.
 
 
Därför pågår denna storrensning nu för jag får inte med mig alla saker..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men har de inte plats där du har Gustav då? På furstahård?

Svar: Nae tyvärr :( Hade dom haft de hade jag såklart flyttat Gnista dit!
tessklintestam

2012-07-25 @ 08:44:12
Postat av: Hillevi

Åh sjukt fint där ju! Ska dom stå i nya eller gamla? :)

Svar: Ja! I gamla, har inte råd att stå i nya :)
tessklintestam

2012-07-25 @ 09:37:13
URL: http://nittiofyranollattafjorton.blogg.se
Postat av: Louise

Oh det är ju superfint på Resebro !

Svar: Ja de är det! :)
tessklintestam

2012-07-25 @ 11:26:35
URL: http://workdogs.se
Postat av: Amanda

Resebro som är så galet fint! Älskar anläggningen! Ni kommer säkert trivas superbra där :)

Svar: Åh kul o höra! Ja hoppas verkligen de också :)
tessklintestam

2012-07-25 @ 12:14:43
URL: http://amandajohannas.blogg.se
Postat av: Daniella

Kommer bli super bra tror jag :)

Svar: Hoppas på de!
tessklintestam

2012-07-25 @ 13:58:21
URL: http://Www.mazzerati.blogg.se
Postat av: Jessica

Vad roligt! Resebro är det bästa stallet jag stått på! Super bra personal och bra ridmöjligheter! Ska du stå i nya eller gamla stallet? :)

Svar: Åh, står du där? I nya eller gamla? Jag kommer ha mina i gamla, har inte råd att betala mer än så :p hehe kanske en vacker dag när jag bara har en häst!
tessklintestam

2012-07-25 @ 14:22:36
Postat av: Carro

Så skönt för dig att äntligen kunna ha dem i samma stall! Och att ha dem på samma sida av stan som jobbet dessutom :)

Svar: Ja, det kommer bli underbart! Men konstigt :p
tessklintestam

2012-07-25 @ 15:26:23
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Cherie | Börja Spring

Vad skönt att ha hästarna på samma ställe :) Måste ju underlätta enormt mycket

Svar: Ja verkligen!
tessklintestam

2012-07-25 @ 18:15:56
URL: http://mammacherie.webblogg.se/
Postat av: Rebecka Wärnström

Värsta lyxstallet minsann, hoppas du kommer trivas!
Skulle aldrig orka leva som du gör, imponerad!

Svar: Ja, fast jag tycker stallen jag står i är lyxstall också egentligen hihi. Nä, de har varit sjukt jobbigt och påfrestande!
tessklintestam

2012-07-25 @ 18:52:55
URL: http://rebeckawarnstrom.blogg.se/
Postat av: Lina

Hur går det när du är i stallet sent på kvällen? Där jag står kvällsfodras hästarna typ 1930... Anledningen till att jag undrar är för att jag ska börja nytt jobb i september där jag måste tågpendla en timme varje håll och hemåt är det inte perfekt synk så är hemma först 1930 och i stallet då typ 1950. Vill ju hinna rida och inte bara klappa på hästen :/ har supertur att pappa och syster mockar och sånt men fattar inte hur andra hinner. Många går visserligen i gymnasieskola/uni men ändå. För mig funkar det inte att rida innan jobb heller då tåget går 06.07 :p

Svar: Oj så tidigt! Våra fodras aldrig innan 20.00, oftast runt 21-22.00 på kvällen. På morgonen får de runt 6.00. Kan du inte rida direkt när du kommer dit då? Eller är det "förbjudet" att rida efter kvällsfodring? Din kanske inte tar skada av att få mat lite senare? :)
tessklintestam

2012-07-25 @ 22:44:49
Postat av: Emilie Persson

Till ovan, Lina. Fodras hästarna 19.30??? Herregud va tidigt!!! Jag fodrar mina hästar mellan 6-7 varje morgon och mellan 21-22 varje kväll.

Svar: Likadant för våra :)
tessklintestam

2012-07-26 @ 10:58:32
URL: http://www.misspersson.se
Postat av: Sara

Verkligen en jätte fin blogg!:)
Hur är det?=)

Svar: Tack snälla.
tessklintestam

2012-07-26 @ 13:19:16
URL: http://cclarstroom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback