new things all the time

Tog bort mitt shoppinginlägg. Kändes lite väl, eller hur? Tänkte igenom idag och gick igenom mitt skåp osv vad det igentligen är som behövs. Så detta är det som förhoppningsvis kommer följa med hem från Göteborg.

* Kingsland kavaj, kritstrecksrandig alt. marinblå med vit krage
* Charles Owen Wellington classic (JW) ridhjälm, marinblå
* Kraft allroundschabrak
* Samson magplatta
* Equiline öronhuva, brun
* Tipperary säkerhetsväst

Blir det pengar över eller om pappa skulle bjuda (som inte kommer hända) så står ett grått sett från Equiline, ett vinrött från JW och en GG bricole högst upp på listan.
Jag har sedan en heeel vilja ha lista. Gick igenom den och jag behöver miljoner med pengar om jag skulle ha råd med allt de där. Men behöver ju inte köpa allt nu heller. För i sommar är det Strömsholm och Falsterbo och i vinter är det Globen, så det är ju ingen speciell brådska med sakerna nu. + vad ska jag igentligen ha allt till? En sak jag kom på, är att jag skulle vilja blinga min ATH hjälm, eller köpa en GPA och blinga.. SÅ HÄFTIGT!


Men slutpratat om shopping nu, för jag blir bara deppig iallafall att prata om det, så vi skippar det.
Var på jobbet / praktiken idag. Var helt okej, lite segt. Brukar vara helt galet mycket folk på torsdagar men idag var det som en fredag, alltså för lugnt! Så jag fick i uppgift att duka inför kvällens bravader, vart så fint så fint. Pyntade faktiskt med blommor denna gång istället för ljus, kändes mer somrigt.

Efter praktiken var det stallet som gällde. Linade Peisan nere på banan i 10min, idag var hon helvild! Bockade och brallade som en galning, tyckte det var helskönt! Älskade lilla häst. Efter 10min var det dags att hoppa upp och rida ut på vägarna. Kör fortfarande på rakt spår då jag inte vill pressa henne riktigt än. Joggade två längor, gick bra. Ingen markering och hon sökte stöd på bettet. Därefter körde jag 3 längor i galopp, lite öppen form. Hon tyckte det var helt underbart!! Inte en enda liten markering eller tendens till smärta så nu känns hon väldigt fräsh! Fick knappt stopp på min starka lilla dam. Älskade häst! Imorgon blir det vila för damen. På lördag blir det uteritt och konditionsträning och på söndag åker vi till millenium (om transporten är lagad). Slutbabblat för idag nu va?

Jätte hoppsugen just nu! Vill komma igång nuuu! Men, det är ingen mening med att stressa.. Puss på er! :*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tess du kommer bli pank :D
jag hoppas jag fått en ny häst innan Gbg, för då kommer mina föräldrar bli panka,haha.

2008-04-03 @ 22:17:10
URL: http://sandraramtzen.blogg.se
Postat av: jennie

Haha, din plånbok lär där inte finnas mkt kvar i sen ;P Haha men vill man vara fin får man lida pin!

2008-04-03 @ 22:35:21
URL: http://jennuth.blogspot.com
Postat av: Tessan

haha, deppig av shoppingsnack? Du är ju knasig! Skönt att Peisan va lite upp i dagen. alltid lika roligt då! Kram kram

2008-04-04 @ 09:31:49
URL: http://tessanzessan.blogg.se
Postat av: Madde

Fina saker du ska köpa. Föresten känner igen bilden på Kraft shabracket ;)

2008-04-04 @ 10:22:28
Postat av: Klara

Jag vill också ha kingsland kavajen med kritstreck fast den ska helst vara mörkt mörkt grå ;D Dock finns inga pengar att införskaffa en .. Surt. Kommer bli värsta avis när du kommer och är så snygg på tävlingarna :D

2008-04-04 @ 15:56:58
Postat av: Carro

Så det blir flytt till Millenium redan i helgen alltså? :)

2008-04-04 @ 17:15:18
URL: http://resultativ.blogg.se/
Postat av: melinda

baj baj plånkan :D
men fy va de e värt de :D

2008-04-04 @ 21:28:21
Postat av: Anonym

Bra blogg, uppdatera gärna lite oftare (:

2008-04-05 @ 18:18:42

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback