something is just wrong..

Idag så är det söndag. Idag är jag inte på bra humör, konstigt? Det är ju skola imorgon.. BlääÄ!
Menmen, klev upp runt 08.30 idag, då var mormor här :-O så frukosten blev bullar och muffins idag, oh så nyttigt. Sen fick jag ett jättemega gulligt album av henne med bilder från när jag var sådär liten och sööt! hihi Jag traskade ut till stallet vid 9.30 ungefär, gjorde iordning Peisan och sedan åkte jag och Issa med hästarna till Millenium. Började med att bygga fram allt, mycket hjälp man fick då. SUCK! Menmen, till slut var nästan allting uppe och jag kände redan när jag började lina fram Peia att detta skulle bli ett jobbigt pass. And yes sir.. Jag börjar känna min häst nu. Hon var stel, pigg och stark som stryk! Så det var bara att galoppera av henne till att börja med innan jag ens försökte ta i tyglarna och få ett stöd från bettet. På schemat stod markarbete och lättare hoppning, märktes att det var ett tag sedan Peia hoppade då jag hade noll kontroll (kändes det som) och hon bara totalt sket i mig. Men hon försökte och gjorde ändå på något sett det hon skulle. Det var bara jag som red som en jävla nybörjare = skitdålig! ooh hatar mig själv sånna här dagar.. Fan. Känns som jag har tappat typ allt. Hänger inte med i sprången, sitsen är helt katastrofal och jag har verkligen noll koll.. Ibland vill man bara inte fortsätta..

Men nu är deppet slut. Om en vecka så känns det som att jag får "börja om från början". Det ska bli riktigt skönt, bara hoppas på att det blir så bra som man har tänkt sig. Hårdträning med dressyr och markarbete nu fram till tävlingarna så jag förhoppningvis får tillbaka min styrka och hennes lydnad. Men, vi får se. På onsdag tror jag det blir Lotta träning iallafall. Btw, jag har börjat hata min sadel.. haha

Kl 18 idag är det DUS möte, laddad jag är då.. Inte. Har inte fixat någonting med sponsorer och jag känner mig totalt oengagerad. Iallafall idag. Har så äckligt mycket nu att jag knappt hinner med mig själv.. US, DUS, Skola, hästen... Plugg. Jobb, söka vidare och allt vad livet innebär.. Usch och fy! Bjuder på lite bilder. Fotograf är pappa, sjukt fina bilder för att vara ridhus bilder tycker jag! (mer bilder på pixbox) Nu ska jag försöka plugga till mitt prov, sen ska jag som sagt iväg till Norsholm på möte.. Puss på er!

    

Kommentarer
Postat av: Tessan

Lycka till med allt!! Du verkar ha mycke, men jag lovar dig. De är värt allt! Hoppas de känns lite bättre sen! kramis

2008-04-06 @ 16:07:43
URL: http://tessanzessan.blogg.se
Postat av: Anonym

tror snart det kommer släppa för dig & peia !
erat ridhus ser ut att vara helt underbart att fota i !

2008-04-06 @ 20:32:06
URL: http://sandraramtzen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback