OS silver till Sverige

Ja, det är en riktigt bragd i mina ögon! Rolf-Göran Bengtsson OS silver i Hongkong, helt sjukt! Ren otur på sista hindret, han var så värd ett guld men silvret är såå mycket värt tycker jag. BRAGD! Heja RGB, hoppas alla unga flickor tittar noggrant och lär sig av hans lugna harmoniska ridning. Ett stort grattis till RBG!

Trött idag, sent inlägg. Orkar inte riktigt skriva idag tyvärr.. Men hästarna gick fint idag, lugnt avslappnande skrittarbete. Imorgon blir det markarbete. Körlektion på förmiddagen som gick kalasbra. Lunchade med Tessan på stan, supertrevligt som alltid! Krya på dig nu Tessan!

Vad ska vi annars säga, utgång imorgon? Jag vill (a) thihi, dagens fråga nu då! (snodd från sorbe hihi)
Andvänder du hjälptyglar? Vad för några, till vad (vid longering? speciell ridövning)?

Kommentarer
Postat av: Anna

Jaaa, hejja RGB!! Riktigt bra!

2008-08-21 @ 22:36:29
URL: http://ancolie.webblogg.se/
Postat av: Sophia

Jag använder martingal, graman och halsförlängare. Martingal vid hoppning på ponnyn. & graman vid uteritter på en av storhästarna och ibland vid dressyr på honom och ponnyn. Och halsförlängare vid longering.

2008-08-21 @ 22:46:58
URL: http://sophiakarlsson.blogg.se/
Postat av: m

och Ninja la silla, villken häst!!:D

jag aldrig aldrig inspänning vid pidning,behöver inte det! chilli kastar av mig om jag har gramman haha! men vid longering har jag självklart det :)

2008-08-22 @ 07:53:42
URL: http://melindaaaa.blogg.se/
Postat av: Tessan

Vid longering så har jag ibland en halsförlängare,när jag rider så har jag martingal, men de är endast om jag ska rida ut. Graman kan hända en enstaka gång, men då behöver jag sällan inte använda den.



Tack vännen, trevligt igår. Idag mår jag ännu sämre :'(

2008-08-22 @ 08:09:50
URL: http://tesskarlsson.blogg.se/
Postat av: sofia

jag använder inga hjälptyglar.

inspänningstyglar någon gång ibland vid longgering men jag tömkör mest.

2008-08-22 @ 08:54:59
URL: http://sofiabostrom.blogg.se/
Postat av: Åsa

använder endast martingal :) longerar inte utan tömkör ist :)

2008-08-22 @ 13:21:27
URL: http://fillihoe.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag använder martingal vid hoppning och ibland i skogen. Sen inspäningstyglar när jag longerar. :)

2008-08-22 @ 15:56:58
Postat av: Jessica

Jag använder inga som helst hjälptyglar tycker det bara är skit!! & dessutom kan man lära sig rida utan dem!!!! Graman tycker jag är de värsta som finns typ! :O Blää för skarpa bett oxå!!

2008-08-22 @ 22:01:18
Postat av: emma

jag använder martingal vid hoppning, inspänningstyglar vid longering.. vid väldigt enstaka tillfällen då min häst är FÖR pigg och stark, (jag själv är liten), så använder jag mig utav en graman, för att använda bara när jag behöver, Jag tycker det är bättre att fästa en graman i sidorna på hästen (sätter inte mellan frambenen då jag tycker att det är värdelöst då det bara drar ner nacken), och använda när man behöver för att sedan kunna ge efter på den och inte använda den, när man inte behöver den, än att betsla upp, eftersom att bettets effekt inte går att styra på samma sätt (:

2008-08-23 @ 08:39:12
Postat av: Lina

Martingal i bland vid hoppning eller uteritt spec om vi ska rida på någe gärde :) Thideman ibland om han har vart bråkig ute en period pga att han reser sig mkt. Och vid longering går han i grimma annars får han ryck och bara sparkar mot den som står i mitten :S

2008-08-27 @ 17:55:15
URL: http://faser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback