Slarvmaja

*Gäsp* stallet på morgonen som alla dagar. Allting gick extra långsamt, en typisk fredag? Aja, markarbete stod på schemat idag för hästarna, en övning från Lotta Björe. Den var faktiskt med i ridsport som kom igår! Sunny var jätteduktig idag, hon fick jobba mycket på sin trav i början att kunna släppa efter i nacken över bommarna och kunna få ut steget utan att hoppa över allting. Det gick bra, hon fattade tillslut och blev riktigt mjuk i munnen. Efter det blev ju såklart galoppen superbra även den, hon orkar dock inte i svängarna fortfarande så måste köra galoppövningen i veckan nu så hon stärker sig ännu mer. Hoppningen är ju inga problem för henne, hon bara rullar på. Hon hoppade faktiskt 1m på sista oxern i kombinationen, högsta hoppet för henne uppsuttet :-D Duktig tjej! Peisan fick för första gången på 6 månader (!) trava över lite bommar, så tråkigt att vi inte filmade för gud så lycklig hon var! Bockade och busade så det stod härliga till. Hon var helt fantastisk idag, längtar så mycket tills jag får börja hoppa med henne igen! Men de blir galoppövning för henne med i veckan, de som varit hennes bästa gångart har hon nästan tappat :-O

Nu sitter jag här, har smått panik! Jag skulle ta fram mitt pass förut och kolla när de gick ut ifall jag måste göra ett nytt tills oktober, men jag hittar de inte!! Oh jag är så slarvig, blir så arg på mig själv! Veckan innan Falsterbo tappade jag bort mitt legg så var tvungen att ha passet för att komma in på krogen osv, inte använt de sen Falsterbo alltså och nu hittar jag de inte.. ooh tänk om jag tappat de i Falsterbo? :-| Så imorgon blir de ju att total städa och rensa huset och se om jag hittar de, trisst bara. Jag skulle ju ut ikväll och träffa gull.. men men.. Typisk mig, en riktig slarvmaja!

Dagens fråga nu då..
Är du en slarvmaja / slarvpelle?

hm, jag har trampat på en geting dessutom, skapligt klantig på köpet..

Kommentarer
Postat av: Jennie

ja jag är nog jordens största! ask my mum ;)

2008-08-23 @ 12:47:06
URL: http://jennuth.webblogg.se/
Postat av: Åsa

haha ja de vill jag lugnt påstå att jag är :P otursmaja också hihi ^^

2008-08-23 @ 12:55:06
URL: http://fillihoe.blogg.se/
Postat av: lotta

Grymt snygg skimmel du har!

2008-08-23 @ 12:55:38
URL: http://charlottaeditelisabeth.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag satte mig på en geting i söndags ;S Det gjorde jätte ont :( :P

2008-08-27 @ 17:51:28
URL: http://faser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback