Hemma igen

Nu är jag hemma igen, förlåt för att jag inte har uppdaterat tidigare.
Connemara SM var riktigt roligt uppe i Eskilstuna. Ginger och Garlic skötte sig exemplariskt och Alexandra lyckades ta med sig 7 rosetter hem, inte dåligt på ett meeting! Ginger var oplacerad under fredagens dressyrklasser, precis utanför i både LB:1 och LA:1. Garlic vann LB och blev tvåa i LA och blev därmed tvåa även i Connemara dressyr SM. Under lördagen var Ginger fin i ridklassen och fick ett vit rosett där. Hon var även duktig och kämpade på bra i working hunter och fick en vit rosett där också. Garlic var riktigt fin i working hunter och hoppade fantastiskt och blev trea. På söndagen var båda lite trötta och slitna efter den hårda värmen. Ginger hade ett stopp i hoppningen och blev trea i utställningen på 39p. Garlic hade tyvärr nedslag i omhoppningen och slank ner från tredje till femteplacering i hoppningen. Men det blev en andra plats på 39p i utställningen! Lite surt dock att jag lyckades visa både Ginger och Garlic på 39p - ETT poäng ifrån guld.. Menmen, det var en supertrevlig men kämpig helg tillsammans med familjen Kjörsvik och från och med nu är Ginger min lilla pärla hihi :-) <3

 

Mina egna små hästar är igång nu. Sunny har jag kommit igång och travat på och hon känns fräsch. Så denna vecka består med eller mindre helt av styrketräning och konditionsträning för hennes del. Dock ska hon få gå en tur i skogen ikväll tillsammans med Klara och Pierina :-D Peia är jag fortfarande fundersam på.. Ena dagen känns hon superfräsh och andra dagen ömmar hon.. Jag orkar snart inte längre! :-/ Men jag ska låta henne stå inne om dagarna nu och se om hon blir bättre, hon ser ganska utmattad ut, hon kanske bara behöver komma in och lägga sig lite? Värt att testa..



Nä, nu ska jag ut i solen igen. Har brännt mig som in i helvete dock! Var på stranden igår tillsammans med Cricka, Tessan, Eddie och Tessan (många tessan här hihi) solade och badade, det var mys. Men det känns på kroppen idag, BlääÄ vad ont jag har! Men, vill man vara brun får man lida pin ;-) Puss på er !




i miss you ..

Kommentarer
Postat av: Anonym

åk till håkan lundell i eskilstuna, han kan göra under med hästarna, min häst kändes ofräch och blev som ny efter besök hos honom ! han har hemsida sök på google.

2008-07-30 @ 17:36:54
Postat av: Tessan

Oh, Peisan blir bra ska du se, låt henne vila veckan ut. Hon kan vara utmattad av värmen ska du se. <3

2008-07-30 @ 18:31:12
URL: http://tesskarlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

håkan lundell är kalas måste jag säga! han behandlade hela collina och gick igenom henen strax efter att jag fått hem henne, hon vart en helt annan häst :) brukar även va i vårt stall med jämna mellanrum och kolla till och fixa hästarna :)

2008-07-30 @ 20:30:16
Postat av: Åsa

de va jag som skrev innan om du inte förstod de hehe sitter på robbins data så glömde fylla i ^^

2008-07-30 @ 20:31:04
URL: http://fillihoe.blogg.se/
Postat av: alexx

tack för hjälpen älskling! <3

2008-07-30 @ 21:03:59

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback