The first time is the time you always remember

Då var debuten avklarad!
Peia var matt som fan i kroppen idag. Fick jobba loss henne ganska ordentligt i början då hon var lite tittig och stel, men det löste sig när alla små ponnyer försvann ifrån banan (Peia gillar inte hästar under 150cm). Märktes att det var ny sadel jag red i då den var hal och lädrerna var långa (inte hade jag mina stigläder på heller för dom glömde jag ju), men tack Sara & Vanja för lånet av läder, supersnällt! Peia var fin på framhoppningen, hoppade mig ur sadeln flera gånger, trots snöstorm!! 
Inne på banan vart hon lite chinkig och lite uppskärrad, men så fort vi kom igång i galopp vart det lite bättre. Första hindret var en trippelbarr, superelakt tycker jag, speciellt  på träningstävling :-S Peia har aldrig hoppat trippelbarr så hon vart lite fundersam på om hon skulle hoppa långt eller högt så det vart lite både och, dessutom hoppade hon av 1m för stort innan så hon landade på bakbommen och fick med sig den. Men rullade på fint sen efter det! Hinder, två och tre var hon superfin, hoppade som fan på dom! Sen kom en vanlig tråkig oxer, då vart hon lite lojj och nonchalant så fick med sig en bom där också. Sen skärpte hon till sig och hoppade super på resten av banan, 5-10. Superduktig för att vara så pass trött i kroppen! Så två nedslag, 8 fel alltså. Jättenöjd!  Så en toppendebut av Peia enligt mig. Video håller jag på att ladda upp på photobucket, men de är segt som alltid.

Jättekul dessutom att Issa var med och hjälpte mig, tack babe <3 Sen att Tessan, Carro och Micke var där <33

image74


Nu är jag trött. Ska uppdatera pixbox och buke, sen ska jag sova faktiskt! Puss på er :*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad skoj =)

2008-03-21 @ 19:42:38
Postat av: Anna

Vad kul att det går bra för er ! Hon såg fin ut på filmen ;)

2008-03-21 @ 20:39:57
Postat av: Madde

Vad kul att det gick bra. Vilken stjärna du äger hon ser jättefin ut :D

2008-03-21 @ 21:02:18
Postat av: Carro

Gick ju super :)

2008-03-21 @ 23:34:02
URL: http://resultativ.blogg.se/
Postat av: Klara

Fan jag missade er inne på banan :@ jag hade velat se! Hon var ju snyggis på framridningen iaf. Lite spänd till en början ju men ändå FIN :D Jag tycker att hon ser jätte fin ut på filmen iaf :)
Jag klant som är är glömde min kamera,.. grrrr

2008-03-22 @ 07:31:45
Postat av: sofia

men.. första hindert ska väl vara ett lätt hoppat hinder, tex ett stigsprång, har fan aldrig varit med om en trippelbarr, fick banbyggaren tuppjuck? elakt!

Hon är super fin tess, förstår att du är stolt!
du är så duktig!!

2008-03-22 @ 23:19:00
URL: http://sofiabostrom.blogg.se
Postat av: maggan!

måste säga att det är en stor skillnad på hur hon hoppar nu mot dom andra filmerna. nu hoppar hon ju upp sig istället för att hoppa platt! skit snyggt jobbat!^^ kommer bli en toppen häst i framtiden!

2008-03-23 @ 09:04:40
Postat av: jennie

Oh, kul att det gick så bra :) Fin fina Peia!

2008-03-23 @ 12:42:13
URL: http://jennuth.blogg.se
Postat av: Anonym

Fast trippelbarr är ju ett snällt hinder för hästarna. enkla att hoppa osv.

2008-08-20 @ 19:08:15

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback