Svar på tal ..

Superkul med så många frågor. Detta får vi göra om mina vänner, eller hur? :-) Nu till svaren då, blir en lååångt inlägg denna kväll, men så är de. Hoppas ni orkar läsa!

Har du någon hästtransport?
Japp, jag har en helt egen faktiskt. En Boj Boogie med sadelkammare och klädkammare. Vit med grå stripes, supersnygg! Det är en 00a, så ingen direkt ny. Men den är superfräsh och jag älskar den!

Hur förvarar du dina hästsaker?
Hm.. Jag har ett stort skåp med endast schabrak i, där de (självklart) är sorterade efter färg och modell ;-)  Har sedan ett skåp där träns, skydd, borstar, hjälm osv finns. Benlindor har jag i små boxar med lock för att inte övrigt utrustning ska bli skitig eller dammig. Täcken har jag separat i en stor hylla. Sadlarna hänger på sadelhängare med sadelskydd. Alla saker är alltid rena och fräsha, puttsar efter varje ridtur, tränset snurrar jag så de inte ska ta så stor plats. (Ja, jag är ganska pedantisk..) Bild kan jag fixa så småningom.

Vad köpte ni Peia för?
Ganska överpris faktiskt om ja ska vara ärlig. Men ibland gör man vad som helst för kärleken. Vi gav 75.000kr för henne inkl viss utrustning. Idag är hon värd pengarna, dock frågar jag mig ibland om hon var värd de som 3åring!! Men föll för henne pladask, och pengar kan köpa lycka, helt klart. Idag ångrar jag inte köpet.


Hur hög är Peisan?

Peisan är ca 174cm i manken, eller ja, hon va de i somras, nu har jag inte mätt henne. Kanske är dags nu?


Vad kostar peisan att ha i månaden?
1000kr för stallhyra, 250kr för foder, sen då skoning 1000kr var åttonde vecka. Jag kan nog säga att hon kostar runt 2000kr / månaden nu när vi inte tränar för någon eller tävlar osv.. Blir dyrare sen med träning- och tävlingar.

Vem tränar du för?
Ingen mer än mig själv just nu. Har tränat för Lotta Jerhammar-Cidheden i dressyr samt Mikael Pettersson och Per Melin i hoppning. Men eftersom ekonomin ser ut som den gör nu tränar jag inte för någon, har helt enkelt inte råd tyvärr.


Vad köpte du Sunny för?
Fick köpa Sunny av en bekant, lååång historia, men tjejen var iallafall beroende av pengar för att göra historien kort. Köpte henne för 15.000kr, sen äger jag ju henne tillsammans med en annan så vi delade på kostnaden, så 7.500kr var fick vi ge.. Hon var ute på annons för 25.000kr men som sagt, vi kände tjejen och pengarna var ganska brådskande..


Hur går det med Sunny?

Jadu, nu på senare tiden har hon verkligen hamnat i bakkanten. Hon har kommit in en period när hon bara ska bråka och trottsa och dom krafterna har inte jag just nu, dessutom har hon ömmat lite i ryggen efter att Carmenzita red på henne i hagen. Så hon har fått vila och köra styrkeövningar i töm bara på senaste tiden. Men de är väl dags att ta tag i det snart igen om hon någonsin ska bli såld. Säljer henne väldigt billigt just nu om det är någon som är sugen ;-)


Hur många hästar har du ägt?

Min första egna var ponnyn Ginger. Ägde honom i 6 fantastiska år, han dog tyvärr och jag blev ägare till den lilla storhästen Grace Kelly. Dock gick de köpet tillbaka efter 2veckor då dolt fel visades. Efter de kom dundret till mig, Scheckenhof´s Orkan "Billy". Honom ägde jag i två år innan han fick springa vidare till Amanda. Och därefter kom Peisan och på senare tid Sunny.. Så jag har totalt ägt 5 hästar, men de känns mest som att MINA hästar var Ginne, Billy och Peisan. Så helst skulle jag vilja säga 3 hihi


Vad jobbar dina föräldrar med?

Mammsen jobbar som mellanstadielärare, tror att hon förtillfället har en åks.6, hon är helt fantastisk med barn! Pappsen var tidigare brandman, dock blev han skadad under en utryckning så han blev förtids- / sjukpensionerad. Lite tråkigt då han älskade sitt jobb, lever istället för att jag ska lyckas inom ridningen, hans passion! Så dom har inga direkt höginkomst jobb osv, men dom jobbar och är glada!


Har du något jobb? Om inte, hur får du ekonomin att gå runt?

Förtillfället är jag arbetslös, något som är sjukt tråkigt och riktigt illa. Hatar de verkligen, men försöker göra någonting åt de. Klarar mig tack vare mina underbara föräldrar, vet inte vad jag hade gjort utan dom! Dom stöttar och hjälper så mycket dom kan. Jag är ganska bortskämd, pappsen hjälper mig att betala hästarna och mammsen hjälper mig med det vardagliga. Skäms lite för de, men dom ska få tillbaka så mycket som möjligt så fort jag får fast inkomst! Så just nu får jag inte ekonomin att gå runt, de är mina föräldrar som gör att MIN ekonomi går skapligt..


Vilket är ditt absolut bästa minne?
Oj, hatar att plocka ut just EN sak.. Har haft så många roliga och underbara stunder i mitt korta liv så de känns supersvårt att plocka ut just en sak.. Men de måste nog bli Studenten 2008. De var ju liksom de man kämpade för i så många år. Hela studentveckan var helt fantastisk, har nog aldrig varit SÅ lycklig i hela mitt liv, mådde så sjukt bra under den veckan. Utspringdagen, oj oj oj. Vill ta studenten igen, eller åtminstone vrida tillbaka tiden, den veckan gick alldeles för fort ..


Är du oskuld?
Är jag chockad över att den frågan kom? haha nae, bara väntade på att någon nyfiken prick skulle fråga nått om mitt
sexliv ;-) haha men för att svara på frågan, självklart, sparar mig ju till äktenskapet. haha naevars, nae jag är inte
oskuld. Dock kan man ju absolut ångra vissa saker här i livet ;-p


Vad gick du för gymnasielinje?

Jag gick på Kungsgårdsgymnasiet i Norrköping. Min specialinriktning var Turism med samhälls bakgrund, helt enkelt
Samhäll-Turism. Sedan fick vi välja special ämnen och då läste jag matlagning, makeup, fotografering och mentalträning. Så jag har en ganska bred utbildning igentligen, läste även specialidrott med inrikting basket. Har läst alla grundämnen upp till B-kurserna så som Matte, Svenska, Engelska och Naturkunskap.


Vad är dina framtidsplaner? Ska du läsa vidare, söka jobb etc.

Kommer ju lite samma i nästa fråga. Men som de ser ut just nu har jag inga planer på att läsa vidare. Ville gå både
unghästutbildningen och Hippologen nere i Flyinge under gymnasietiden men tappat lusten för de. Vill istället skaffa mig ett jobb som jag trivs på och som ger mig en stadig inkomst så jag kan flytta in till en etta inne i stan. De är mina närmsta framtidsplaner iallafall. Sälja Sunny, skaffa jobb och inkomst, flytta in till stan och bli "vuxen" ..


Hur vill du att din framtid ska se ut? Drömjobb, boende?

Oh.. När jag var liten drömde jag alltid om att bo på en stor hästgård och jobba med tillridning och försäljning, ha en man och två barn och tävla internationellt osv. Idag ser de dock annorlunda ut. Skulle ju inte tacka nej till min barndomsdröm men de är inte vad jag tänker idag. Vill bo nära stan, gärna i villa, typ 4rum och kök. Liten trädgård men fortfarande inte de här "lantlivet" ja lever nu, utan bara nån minut från stan. Hästarna vill jag ha uppstallade i ett litet stall med tillgång till allt de där som behövs. Dock tror ja inte att ja kommer ha häst hela livet.. Drömjobb.. hm.. jag tror mitt drömjobb fortfarande innerst inne är just hästjobb, men sen är de ju 'självklart' brandman eller bartender som lockar mest. Dock så tror jag att jag kommer hamna på ICA eller på dagis om jag känner mig själv rätt..



De var alla frågor ja fick, salig blandning men ärliga svar. Även för dom som skrev in anonymt ;-P höhö puss på er!
 


Kommentarer
Postat av: Jennie

Fan glömde ju bort detta ;) Haha, förvånad att hon/han som fråga om sexlivet är anonym? Nej inte ett skit! Haha, kommer alltid upp något sånt... Men du får se till att ha en frågestund så ska jag tarra dig med sexfrågor ;D Nej kanske inte men massa annat ;) <3

2008-11-23 @ 20:10:21
URL: http://jennuth.webblogg.se/
Postat av: Tessan

Haha fy fan vad många frågor. Haha

2008-11-23 @ 20:58:24
URL: http://tesskarlsson.blogg.se/
Postat av: Chanelle

Designar du bloggar?

2008-11-24 @ 08:19:05
URL: http://chanellealm.blogg.se/
Postat av: m

HAHA ja höll på o garva sönder när jag såg frågan "är du oskuld" hahahhaha xD vem kommer på frågan hahahaha

2008-11-24 @ 23:36:36
URL: http://melindaaaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback