I will always love you

Shit så dåligt jag mår alltså, bara sover eller ligger i soffan och kollar på TV. Hatar verkligen detta, orkar knappt gå ut med hunden. Imorgon ska jag försöka gå en långpromenad för att tänka på annat och förhoppningsvis må lite bättre, inget kul de här..

Satt och kollade för skojs skull på hastnet nyss. Sjukt mycket fina hästar det finns till salu nu, klart man blir lite sugen. Men nej, jag ska inte ha någon ny häst, jag har varken råd eller tid. Får sattsa helhjärtat på min lilla grå istället. Vi får ju se om vi lyckas kvala nästa år, om vi inte lyckas tror jag iallafall att jag har bestämt mig för hingst till henne. Har funderat ganska mycket på sistone och valet känns nästan självklart. Varför ska jag välja en unghingst som knappt gjort några resultat? Nä, förlitar mig på den gamle goda hingsten Quite Easy. Har alltid velat ha en QE häst så varför inte passa på nu? QE har fina resultat och har lämnat fina avkommor, både stora och små så de känns på något sett som de säkraste hingstvalet :-) Bara hoppas att han är kvar i avel för 2009, annars får de väl bli sonen Qalle!

Läste lite resultat förut och fick se att min lilla ponnybus har skött sig fint med Amanda, superkul. Senaste starten hade han ett nedslag i LCn men såklart snabbast tid, chokad? hihi fina ponny. Saknar honom, så okomplicerad på något sett. Saknar hans glada, vackra ögon och hans gnäggningar när man kom till stallet. Usch, när han är pensionär får han komma tillbaka till mig, längtar! Älskar dig Billybus, kunde ja, skulle jag ta tillbaka dig nu med en gång.. :'(<3


Sunny bängbula, fick damp på henne idag. Knasfia! Blir att försöka få ut henne i skogen så mycket som möjligt den här veckan så hon får tänka på annat. Hade velat starta på Hageby i , men tror inte dom tar emot efteranmälningar tyvärr. Dessutom vet jag inte om jag vågar tävla henne nu när det ska besiktigas osv, tänk om hon skadar sig? hihi

hihi nävars, nu ska jag fortsätta kolla på kamera istället för hästar, är så sugen på D300. Någon som har erfarenhet av den?

Kommentarer
Postat av: Madde

Doris ska förhoppningsvis få en QE bäbis 2010 har hört att han faktiskt kommer tillbaka till flyinge nästa år :)

2008-09-22 @ 21:48:51
URL: http://maddeabrahamsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pappa har en d300, tar grymt bra bilder. Har själv fotat lite med den :)

2008-09-23 @ 22:41:38
Postat av: Anonym

Vad kul att du ska lägga på henne ett för sen kanske. :)

Sitter oxå och kollar på häst annonser nu och varför hittar man så många man vill ha när man inte har råd eller tid. LÄNGTAR tills jag ska köpa häst igen :)

Ha det bra

// Malin

2008-09-24 @ 12:44:40
Postat av: Amanda

Hej Therese! Han skötte sig jätte fint! Var däremot mycket pigg i LC, lite hård i handen. Nedslaget var dock mitt fel, fick ett extra språng då jag tog tillbaka honom förmycket! I LB så var han super fin, likaså där tog jag tillbaka honom för mycket och fick fel där också! Annars skötte han sig super, hade ej några större förväntningar! Skickar film och bilder senare. Hoppas allt är bra med dig, hälsa familjen. Kram Amanda och Billybus

2008-09-25 @ 13:22:24

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback