Löjliga kommentarer

Haha det är skrattretande när man läser kommentarerna i förra inlägget! Snacka om att totalt dra en hästras över en kant, vilka jävla fördomar! Ärligt talat nu, ni som var så sjukt fega och inte vågade stå för vilka ni är och vad ni tycker, de är löjligt. Vad spelar de för roll att de är travare i henne? Gör de henne till en sämre häst? Bara för att hon har travare i sig så kan hon inte gå 120 hoppning, bli placerad i dressyr, bli en bra tävlingshäst överhuvud taget? Bullshit, ni verkar inte veta vad ni pratar om. Det finns faktiskt flera tävlingshästar med både fullblod och varmblod i stammen som går riktigt bra, jag själv känner 3 stycken RENRASIGA varmblod som har vinster upp till 140 hoppning, LA dressyr och den tredje vinner nästan varje 1m klass här i Östergötland. Dessutom så är det ju inte bara jag som satt priset på henne, jag har ju lyssnat till vetrinär, dressyrdomare och tränare vad dom tycker. Sen har jag satt ett sånt pris som jag vet att jag skulle betala henne. Dessutom är inte pengarna viktigt i detta fall, de handlar om att hon hamnar rätt! Priset är 60.000kr, finns det en familj som tycker om henne men som tycker hon är för dyr, fine, pruta då. Hamnar hon in en bra familj så kan jag lätt gå ner i pris, no problems. Dessutom får dom med sig utrustning :-) thihi ville bara skriva av mig lite och blir fortfarande så sur på dessa anonyma "talare" och fördumsfulla människor! Åker du och provrider en häst som du bara älskar, underbar i ridningen, pysket, hantering osv. Men sen får du reda på att det finns varmblod i den, vägrar du köpa hästen då?!  Kom igen, väx upp för fan. Fördomar om travare börjar bli uttjatat, kom på nått nytt för fan!

Ni är så jävla fega människor, seriöst. Säg ert namn och stå för vad du tycker istället! Det är ju tur att jag inte tar åt mig för fem öre av vad ni säger, för då hade jag ju skitit i tränare, domare och vetrinärs ord och lyssnat på erat istället och skänkt bort henne :-) Nä, jag tycker de är pinsamt! Så tråkigt att detta är vanligt i hästvärlden..



Btw, har bokat två provridningar nu, kul! Ena familjen verkade toppen, håller en tumme för dom. Nära och bra också :-) Känns bra de här, tur att jag har några som stöttar och tror på mig, för jag är en av dom (A) haha jaja, nu ska ja se idol !

Kommentarer
Postat av: Terese

Ja de är dölöjligt, men de är ju inte så svårt o ta reda på vem de är ;) Vad kul att du ska ha provridningar.. Hoppas de är några bra människor då :)håller tummarna.

2008-09-17 @ 21:03:15
URL: http://tesskarlsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag bara undrar; Skulle du veta bättra vilka det är bara för att det står Lotten tex?! Så varför en så Big deal. Att det är varmblod i den har ju en viss betydelse, det måste ju även du inse. Mitt fullblod sjunker i pris enbart för att han är ett fullblod, trots det att ingen annan tror det när de ser honom.

Men du har en jättefin häst till salu, lycka till! :)

2008-09-17 @ 21:11:38
Postat av: tess

Jag tycker att när man skriver en kommentar så ska man stå för vem man är, och skriva sitt namn. Även mailadress eller annan adress så man kan nå personen och ge ett svar personligt till personen. För MIG är de viktigt att man står för vem man är, ja!



Tråkigt för ditt fullblod. Ärligt förstår jag inte varför han sjunker i pris isf, jag hade lätt köpt ett bra fullblod för 60.000! Det handlar inte om hästras i mina ögon utan kapacitet, psyke osv. Ser jag ett renrasigt varmblod med kapacitet, bra utbildningsförmåga och psyke hade jag inte ens tvekat.. Men de är jag och jag "dömmer" inte efter hästras, thats it!



Tack!

2008-09-17 @ 21:15:43
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: jennie's fotoblogg

Ur löjligt att folk inte vågar stå för vem man är, då tycker jag inte man ska yttra sig överhuvud taget! Hon är jävligt fin och jag hade aldrig kunnat se att där är travare i henne och so what liksom? Orkar inte med sånt skit. Precis som du skulle lyssna på några anonyma j'vlar istället för tränare, vetrinär osv. Suck ibland undrar jag vad folk har innan för panbenet nu förtiden! SUCK!



Hoppas du står på dig, hon är lätt värd 60 utan tvekan!

2008-09-17 @ 21:23:34
URL: http://jennuth.webblogg.se/
Postat av: Anonym

tråkigt att det blir så mycket tjafs :/ varför bara inte sköta sig själva, har tess satt ett pris är det väll upp till henne, det ända är att hästen blir svårare att sälja ju dyrare den är. Och för dom som aldrig skulle ge 60.000 för den hästen, gör inte det då då, det är ni inte tvungna till. Lycka till, hoppas hon får det bra :)

2008-09-17 @ 21:24:55
Postat av: Terese

Varken fullblod eller varmblod står högt i pris idag tyvärr.

2008-09-17 @ 21:29:06
URL: http://tesskarlsson.blogg.se/
Postat av: sofia

håller med dig till fullo förstår inte varför alla hakar upp dig så HIMLA mycket på rasen. som alla kanske visste så va ju inte milton en renrasigt "halvblod" men se vad han blev världens bästa häst.. och vem tror inte att shutterfly har fulllblod i sig ? .. som du säger uttjatat om att varmblod och fullblod är sämre. det är så jävla uttjatat. kom på nått nytt. finns ju precis lika mycket dåliga svenska halvblod . du är verkligen super duktig på att skriva och finna dom rätta orden. hoppas du fick nån att förstå

2008-09-17 @ 21:44:53
Postat av: Emelie Persson

SUCK säger jag bara.

Jag vet vilken sits du sitter i tess, med de åtaliga hästantalet jag förmedlat iväg vet jag vilka jävliga människor därute som bara vill förstöra för andra! Stå på dig tess. Spelar ingen roll vad hon är värd i de anonyma kommentörernas ögon, de är ju inte de som ska köpa henne!

2008-09-17 @ 21:51:02
URL: http://www.emii.se
Postat av: Klara

Good girl ! :D ;) kommentarerna i förra inlägget var verkligen dåliga! Ta bara balobet han är hälften travare, väl? hihihiihi.

Hoppas det går bra på porovridningarna ! :)

Puss

2008-09-18 @ 06:40:44
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

Visst i hoppningen kan hon säkert bli bra. Men dressyr, där kommer det ju lysa igenom. Kollade på resultaten när du var med på dressyrtävling, näst sist. Jag menar, att det är travare i henne kommer spegla sig på priset..

Men visst kan hon säkert bli fin i hoppningen, där handlar det mer om vilja. Men i dressyren, inte en chans!

2008-09-18 @ 11:10:40
Postat av: Klara igen ;D

Har du sett sunny? Vart i dressyren finns hennes såkallade "travargång"? det skulle jag bra gärna vilja höra. DÅ jag sett sunny i verkliga livet så kan jag säga att det inte finns något travare över henne, (om nu det skulle vara ett problem) !

Våga skriva ditt namn istället nästa gång. Visar mer att du står för vad du tycker.

Tack och hej tycker att den här diskussionen är så larvig så de finns inte :P

2008-09-18 @ 12:20:43
URL: http://klaralindstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klara igen, man ser ju det skit tydligt.. Takten är usel och även galoppen är "springig" som på många travare..

2008-09-18 @ 13:08:12
Postat av: Malin

Tycker att det är barnsligt att diskutera detta så soom ni gör. Tess vet vad hästen kan och hur hon har utvecklats. Som alla vet så har ju Tess inte haft Sunny så länge och man ser tydligt att det går från klarhet till klarhet hela tiden.

Tyvärr är det så att Fullblod och Varmblod ligger jätte lågt i pris. Sålde själv mitt fullblod i våras och fick gå ner ganska så bra i pris för att "bli av" med honom. Finns mängder med Varmblod som går höga klasser i hoppning och dem klarar sig bra men som någon skrev så kan de i bland lysa igenom i dressyren. Men vill man ha en bra Allround häst så tycker jag att Sunny är ett bra exemplar och hon kommer nog att komma långt.

Lägg ner tjaffset och alla klagomål. Tess vet vad hon gör och våga stå för era åsikter.



LYCKA TILL TESS :)



MALIN

2008-09-18 @ 13:18:23
URL: http://malinaugustsson88.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Sunny är en superfin häst, verkligen. Men inte en chans att dufår de priset för henne.

2008-09-18 @ 14:14:34
Postat av: Emelie

Anonym är med all säkerhet en liten tös/pojk med hästplanscher på hela rummet och utan häst i stallet :)

2008-09-18 @ 15:01:04
URL: http://emakvist.blogg.se/
Postat av: Olivia

Sjukt löjliga människor det finns, BRA att du inte tar åt dig, för det är rent ut sagt skitsnack! 60 000 är absolut inte för högt pris för henne, hon är hur fin som helst och har kapaciteten! Sen tycker jag att människor som har en annan åsikt kanske kunde tänka efter lite innan de skriver, vissa åsikter kan man faktiskt hålla för sig själv.

2008-09-18 @ 17:33:47
URL: http://enligtolivia.blogspot.com
Postat av: Sara

Hej har sätt både dina dressyr poäng och hur det gick i den 90 hoppning och 16 fel i en 90 bana är inte godkänt. och dressyren hade du 53% tror jag och det är inte heller godkänt så det är därför priset är fel. annars är det väl inget fel på hästen.

2008-09-18 @ 19:34:10
Postat av: caroline

Hade inte tänkt att skriva något eftersom att jag också tycker att själva disskusionen känns löjlig. Men ville bara säga en sak

Till Sara (och alla andra människor bara verkar vara allmänt "insnöade" i sitt tankesätt.. Om du utgår fån hästens resultat så kanske du också borde utgå från hästens ålder och hur rutinerad den är, var det inte tävlingsdebut i både hoppningen och dressyren? Rätta mig om jag har fel. Jag tror att om dessa människor inte hade vetat att denna mycket fina häst hade varmblod i sig, hade det inte varit något tjaffs alls. Det är just det som är Så patetiskt.



Hoppas du, Tess, inte tycker jag jag lagt näsan i blöt.

Ännu en gång, din häst är fin. Och mycket bra att du inte tar åt dig. För hästmänniskor är riktigt duktiga på att vara elaka. Allt på grund av avundsjuka, tyvärr. Men detta visste du ju.



Jag står gärna för min åsikt, "icakuriren" på bilddagboken.

2008-09-18 @ 23:30:37
Postat av: Caroline igen

Oops, jag igen. Läste nyss om att det var sluttjatat om Sunny, sorry.

2008-09-18 @ 23:48:00
Postat av: Evelina

Jag håller med Sara, kollade resultaten, och 16 fel i 90 cm är inte godkännt. det spelar ingen roll hur ung hästen är eller hur rutinerad den är. jag vet flera hästar fina hopphästar som är 4 år och hoppa 90 cm utan problem kan jag lova. sen 53% i dressyr är inte heller godkännt. 60% är godkännt.

2008-09-20 @ 18:18:46
Postat av: Terese

Tråkigt att Evelina inte kan stava till GODKÄNT!

2008-09-21 @ 19:53:13
URL: http://tesskarlsson.blogg.se/
Postat av: evelina

hahahah

2008-09-22 @ 10:18:14
Postat av: elinor, silversvart på bdb

Herregud!



okunskap säger jag bara, de e småungar som sitter o kommenterar de här ;)



Tessi din häst e jätte fin och värd sitt pris:)



Man kan inte titta i resultatlistor och sen bedömma hästen, hästen behöver inte ha dåligt steg och inte vara utan kapacitet bara för att den inte får super poäng och hoppar felfritt på sina första tävlingar. Man får titta på individen och inte på resultaten.



Om hästen vart 15 år gammal och fortfarande inte kommit längre än till 90 cm trots aktivt tävlande då kan man börja snacka om att den kanske inte ha kapacitet för mer.



Det här är ingen häst som gått på banan och slängtravats runt i skogen, hoppats över enstaka hinder på 140 i korsgalopp och kan gå i form med hjälp av hårt indragen gramantygel av en 13 årig okunnig tjej, utan en välutbildad fin häst som råkar ha travarblod i sig, det ni :)



2008-09-30 @ 16:17:15

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback