22 april 2009

Quite Easy förälskelse .

Tjoo! Idag är jag en glad liten tess! Har varit hurtig nu på morgonen och städat, fixat de mesta inför helgen och skickat iväg de som blivit sålt. Har nu käkat lunch, kiina *mumma* och ska snart köra mot Finspång och Lina, ska rida hennes fina lilla polle :) Ska bli dunderkul, prova något nytt helt enkelt!

Vet ni? Jag tror jag har en gömd Quite Easy förälskelse inombords! Det komiska eller vad nu ska kalla de när jag tittat på hästannonser är att jag fastat för hela 8 st, alla med QE stam! Och de är ingenting som jag liksom suttit och tänkt på, att "ooh jag ska bara kolla hästar me QE stam", neej de har bara blivit så! hihi menmen, har hittat fyra stycken nu som känns okej, ska ringa på dom senare idag ev och förhoppningsvis ta en titt på iaf två av dom efter helgen, läääängtar! Är ni lite nyfikna på vad jag hittat? hihi de kan ja tala om för er ;) Fast tänker bara berätta lite kort..
4 årig valack e. Quite Easy, grunriden.
5 årigt sto e. Quite Easy, grundriden, föl som 4åring.
6 årig valack e. Quite Easy, utbildad upp till LB, hoppad upp till 110, ej tävlad.
6 årigt sto e. Landlord, utbildad upp till LB, hoppad upp till 110, ej tävlad.

Alla tycker jag dessutom har en "rimlig" prisklass så känns bra att jag äntligen hittat någonting som kanske kan passa, bara hoppas på att dom finns kvar och att de faktiskt är någonting att ha! Men sen ska ju hästen de sen blir gå igenom besiktning och allting också så lätt och fort kommer de absolut inte gå.. Tålamod får man ha!

puss tess

Kommentarer
Postat av: Emelie Persson

Håller alla tummar och tår att detta kan va något att ha..



Det största modet är tålamodet! Glöm aldrig det.. Önskar jag själv kunde påminna mig om det ibland..

2009-04-22 @ 14:42:13
URL: http://www.emeliepersson.se
Postat av: cattis

qe-hästar är tummen upp! :) hoppas det går vägen för dig & blivande häst! :)

2009-04-22 @ 19:01:02
Postat av: Anonym

Men du har ju Sunny? :)

2009-04-22 @ 19:19:28
Postat av: alexx

vi filmade igår när unghästarna löshoppades, du ska se caroline, då blir du nog förälskad i henne med. med tanke på att hon bara har hoppat två gånger ordenkligt.

2009-04-23 @ 09:04:49
Postat av: Mikaela- snart mamma till en mopsvalp :D

Ha en bra dag! :)

2009-04-23 @ 09:17:09
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Sandra

Den första vi besiktade var en QE, verkligen jättefin men tyvärr var han inte ren på röntgen.

Lycka till :)

2009-04-23 @ 09:30:35
URL: http://sandraaramtzen.blogg.se/
Postat av: Elin

Hoppas du hittar en fin häst, det förtjänar du efter allt! Din förra häst lyckades du jättebra med!



QE hästar har jag själv ingen erfarenhet av, men dom e jättefina :)



Har själv en Landlordavkomma, och han är riktigt trevlig iaf :D

2009-04-24 @ 08:57:39

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback