15 augusti 2009

Man måste ju få leka av sig ibland .

Hejsan hoppsan! Idag var det dags för träningstävling på Stall Järsätter. Var tänkt att jag skulle åkt med Gustav och så skulle Samantha åkt med som sällskap. Men jag tyckte inte att Gustav kändes redo och jag vill absolut inte stressa iväg med honom, han är en häst som ska hålla för framtiden, inte för nuet, så han fick stanna hemma. Åkte enbart med Samantha istället, tänkte att hon kunde få släppa det seriösa arbetet ett tag och leka av sig och tur var väl att jag tänkte så ;)

50 cm bed A0/A0.
Ja, det fanns ju bara 50 och 70cms klasser så det skulle verkligen bli löjligt för Samantha, men men. Hon var helt hysterisk typ, fick knappt fram henne då hon mest stod på stället och studsade, hon var sjukt taggad! Men lyckades hålla henne skapligt på marken och jag blev helt förvånad över att hon faktiskt lyfte på fötterna! Dubbelnolla och en omhoppningstid på 16sek. Dock så slog näst sista ryttaren mig så det blev en andra placering där hihi, men det var kul.

70 cm bed A0/A0.
Fortfarande en sjukt laddad och taggad Samantha som absolut inte ville lyssna på mig. Men hon gjorde det hon skulle och jääklar vilken ponnyridning det blev och vad vi svängde i omhoppningen haha, jag var skapligt revanchsugen ;) Fast på sånna här typ blåbärshoppningar känns det som att man får leka av sig lite och inte behöva  tänka på stil och allt de andra, för ibland måste ju både häst och ryttare få leka av sig, eller hur? Sami var iallafall dubbelnolla och en omhoppningstid på 14sek vilket räckte till en seger i denna klass. Superkul verkligen :D Sami var väl dock mer i luften än på marken på prisutdelningen *pinsamt* Hur som helst så tack vare mina höga placeringar i båda klasserna vann jag även "Bästa ridhästekipage för dagen", tjohoo! Fick ett jättefint jehäng (stavas?) och priserna var helt galna för att vara träningstävling! Älskade Samantha <3



Fick lite flashbacks från denna dag då jag minns förra året när jag var där med Sunny, jag saknar henne. Hon var speciell men hon var helt fantastisk när hon väl fungerade.. Usch, aja. Grattis även till Alexx som tog hem allting med Ginger hihi, som varje år! Och till Lina och alla andra placerade, Grattis Grattis. Tävlingen är verkligen lika rolig varje år <3

Nu ska jag fixa lite bilder, film vet ja inte om ni får se, kanske ;) hihi
puss tess

Kommentarer
Postat av: Carro

Så kul, grattis! :)

2009-08-15 @ 18:29:41
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: jennie

Klart vi måste få se film!! Hallå ;) Verkar har varit en toppen dag för er båda! Congrats!<3

2009-08-15 @ 19:54:45
URL: http://itisnowornever.blogg.se/
Postat av: Mari

Tycker det onödigt att förstöra för dem dom verkligen vill vinna, ni är erfarna i denna kategori. Det är inte alltid priser som räknas!

2009-08-16 @ 13:13:55
Postat av: Sofia Boström

hhaha shit vilka priser för en blåbärshoppning =) Klart man ska få leka av sig ibland men jag trodde knappt mina ögon när jag såg 50 och 70 cm HAHA :D

2009-08-16 @ 14:12:17
Postat av: alexx

vem är denna mari och vad vill hon ha ut, bara jag som tolkar det negativt att du inte borde fått vara där för att du är för bra? för sånna människor är bara fööör töntig. Steen hade ju klagat igår bara för att jag var med, och herregud kan lova att lina har hoppat minst 20gånger mer än mig detta år.

2009-08-16 @ 17:04:37
Postat av: Emelie Persson

Men herregud, de är ju en tävling trots att det är på skojj.. Tävlingen är väll öppen för alla då ska väll alla få åka dit? Annars får de väll sätta en gräns att folk med placeringar över 1m inte får tävla osv.. Ja tycker de är skitsnakk, kan folk inte ta att någon annan vinner så borde de inte tävla alls.. De är ju lixom inte vinnarens fel att förloraren är dålig..



Grattis tess än en gång.. :)

2009-08-16 @ 18:40:59
URL: http://equilis.blogg.se/
Postat av: Louise

Härliga priser måste jag säga! Grattis :) Som vanligt ser ni lika fina ut!

2009-08-16 @ 21:05:46
URL: http://formone.blogg.se/
Postat av: Louise

Härliga priser måste jag säga! Grattis :) Som vanligt ser ni lika fina ut!

2009-08-16 @ 21:06:17
URL: http://formone.blogg.se/
Postat av: alexx

svar till emelie, nej exakt. Bitte (hon som håller i tävlingen) hade ju sagt till när dom kom och klaga att det är ingen skillnad på såhär små hinder vem som är bäst. hästarna klarar av det precis lika bra sen beror det bara på den som sitter på och kan man inte rida lika bra så ska man då inte heller vinna. super bra sagt tyckte jag. Och det är en skojtävling där alla får vara med och ha kul. :) alla får rosett så ingen blir ju utan.

2009-08-16 @ 21:32:54
Postat av: Emelie Persson

svar till alexx. Då förstår jag inte ens varför de ska klaga.. Håller med det hon sa - vilken häst som helst kan skutta runt 50 reso 70 cm oavsett ras. Sen om en ryttare i vanliga fall brukar tävla högre, inom både hoppning och dressyr, brukar inte vara till en fördel då hästarna och ryttarna oftast slarvrider när de går ner i klasserna då..

Det är iallafall min åsikt..

Får dessutom alla pris då är det väll inget att snacka om, undrar om de som klagar gör det även på en lokal tävling eller högre?! Då får ju bara den rätte vinnaren pris (oftast)...

2009-08-17 @ 08:16:29
URL: http://www.emeliepersson.se
Postat av: Lina

Tycker det är en jätte bra tävling dom fixar då verkligen ALLA kan vara med :) Allt från dom minsta till gammla tanter :) Tycker även den är bra för oss med hästar som inte annars klarar av tävlingar psykiskt då det inte är allt för seriöst och man inte behöver se ut eller vara bäst :) Träning på att tävla lixom :) Även om min häst kan hoppa sjukt bra hemma så blir han ju så himmla fjantig på tävling och där få man ju rida över hindrerna innan på banan och det hjälper ju lite faktisk :) Alla SKA få vara med :) Men nästa år borde det vara lite högre kanske :)

2009-08-18 @ 21:38:35

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback