24 augusti 2009

Gårdagens tävling .

Förlåt för att det inte blev någon uppdatering igår efter tävlingen, men så fort jag kom hem åkte jag till Marcus. Men uppdateringen kommer idag istället! Vi var som sagt på en lokal ridhästhoppning på Norrköpings Fältrittklubb igår och red två klasser. Jag var galet otaggad och var inte alls sugen på att rida, vet inte varför. Kanske för att jag kom på att tävlingen gick på gräs och Sam blir skapligt taggad då.. Hur som helst!

100 cm bed A0/A0 .
Våran sista 1m klass, iallafall om allt går som planerat. Supertråkig bana då det bara var massa galopp och gick man till omhoppning skulle det var den som hade snabbast galopp som vann, fanns inte en enda väg som du kunde korta av, riktigt tråkigt! Sam var iallafall hysteriskt taggad redan på framhoppningen och det kändes långt ifrån bra. Kom in på banan och jag hade absolut ingenting att säga till om! Hon låg som en sten på bettet, drog tag och gjorde precis som hon ville under hela banan, de va knappt att jag kunde styra. Visst de ser kanske inte ut så på filmen, men de kändes!! Igentligen borde vi ha rivit tre hinder då hon var i alla och kom fel på typ varenda hinder, men turen låg väl på våran sida i denna klass, felfri grundomgång. Omhoppningen kändes meningslöst, ja ville bara bli klar fort typ. Dubbelnolla och en kass tid så blev väl 13e placerad tror jag, dock bara 9 placerade i klassen.. Inte nöjd med klassen, usch nej!!



110 cm bed A0/A0 .
Satte på martingalen till denna klass och de hjälpte. Mycket lugnare redan på framhoppningen och jag kunde gå in med ett lugn på banan. Allt kändes verkligen superbra då hon lyssnade och jag kom till ridning, men så kom vårat svåra moment på banan, kombination räcke-räcke. Jag hatar de!! Jag kommer aldrig till ridning utan sitter och håller, håller och håller tills de är försent. Så ett pet på inhoppet, resten av banan felfritt. Sjuuukt tråkigt då jag hade kunnat svänga hur mycket som helst i omhoppningen och då hade jag med all säkerhet vunnit då de bara var en felfri.. Men om inte Om fanns, eller hur? Kollade på filmen i bilen och blev ännu mer besviken då Sam faktiskt kunde dragit upp tassarna lite mer där och inte varit så nonchalant, men men.. Nya tag nästa tävling, denna vill jag i princip glömma!



Grattis till Cattis som debuterade 110 och vann, enda nollan som sagt! GrattisGrattisGrattis :D

Efter tävlingen åkte ja som sagt till Marcus, spenderade lite fintid med honom. Inatt åkte han och grabbarna (och Martina) till Cypern. Jobbigt att han ska vara borta i en vecka och jobbigt också att Martina är borta samma vecka, usch fy och blä! Menmen, tur att jag har andra vänner som kanske har tid att träffas denna vecka? Kommer hur som helst sakna min fina pojkvän masssa under denna vecka..

puss tess

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback