onsdag

Tävlingsplanering .

Sitter här med en kopp kaffe och tittar på tävlingsterminen, dags att börja planera lite nu! Dock är de ju fortfarande svårt när man inte vet vad det finns för klasser osv. Men iår finns det så himla mycket tävlingar som jag skulle vilja åka på, dock kan ju inte Peisan starta allt! hihi någon som vill ha sin häst tävlad kanske? ;) Jag har två tävlingar kvar nu i januari, det blir Ekenryttarna och Björkvik, sedan finns det bara en tävling i februari, men jag är osäker. Vill nog att Peisan ska ha en tävlingsfri månad även fast jag gärna skulle se att hon startade 110 i den månaden men men. Sedan fanns det en hel del tävlingar i april och maj månad, mest regionala men det passar ju bra om jag nu ska kvala. Får kolla lite hur Peisan känns efter dom här två kommande tävlingarna, hur mycket mer tid vi behöver på 90 och 1m.. Har även, tro det eller ej, planerat in en dressyrstart mitt i allt! Redan i mars faktiskt, dock rider jag bara den om jag har dressyrsadel ;p Ni ska få en liten tjuvtitt på min prelinimära tävlingstermin (fram till FHS), kanske någon mer som ska på dessa tävlingar? (detta är asså prel. och såhär ser den ut om hon håller sig fräsh och är redo för 120 i april)

25 / 1    Ekenryttarna                  träningstävling   100 cm
31 / 1    Björkviks RF                    lokal                     90 cm   100 cm
07 / 3    Linköpings FRK               regional             100 cm   110 cm
22 / 3    Folkungabyggdens RF     lokal                   LB:1

04 / 4    Vikbolandets RF             regional              110 cm

05 / 4    Vikbolandets RF             regional              110 cm   120 cm

11 / 4    Eskilstunaortens RF      regional              110 cm   120 cm
25 / 4    Linköpings FRK             regional              120 cm   120 cm
17 / 5    Skogslottens RF            regional              120 cm
31 / 5    Norrköpings FRK           regional              110 cm   120 cm
14 / 6    Ekenryttarna                 nationell             120 cm  
14 - 18 juli FALSTERBO HORSE SHOW, Scandinavian Open 5-åriga hästar 120 cm  samt 125 cm.

puss från en tävlingssugen tess


Kommentarer
Postat av: Jennie

Du vill inte ge mig länken där man kan se alla tävlingar? Eller säga var, jag hittar inte...

2009-01-21 @ 13:12:37
URL: http://ccarlijo.blogg.se/
Postat av: m

sluta nu tess du måste festa med oss i falsterbo juue! nu får ja en tår i ögat:'(

2009-01-21 @ 21:29:54
URL: http://melindaaaa.webblogg.se/
Postat av: Yvette

Jasså du ska med till Eken på söndag:) Mee tooo!!! :)

2009-01-21 @ 21:46:09
URL: http://vt.blogg.se/
Postat av: Alida

Kul att du satsar mot Falsterbo, lite tips bara. Du kanske ska planera in lite fler nationella 120 om du verkligen vill satsa på Falsterbo.

Nog för att de är lättare att kvala på reg, men om du vill var väl förberedd. Är ju inte precis som en vanlig reg 120 i Falsterbo..=)

ses där ner iaf. med eller utan häst :) Vi borde ha bloggträff!?

2009-01-22 @ 01:59:12
URL: http://peplis.blogg.se/
Postat av: Klara

Jag är så sjukt tävlingssugen också!!

2009-01-22 @ 07:13:41
Postat av: Sophia

Vad kul att du satsar på Falsterbo ;)

Hm, Björkvik.. det är inte så långt från mig, vart är det du bor?

2009-01-22 @ 20:42:03
URL: http://sophiakarlsson.blogg

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback