söndag

Tävlingdag .

Vilken underbar dag, har gått runt med ett leende på läpparna hela dagen lång! Jag har världens mest fantastiska unghäst, bara så alla vet! Ekenryttarna hade träningstävling idag och självklart var jag där och provade nya underlaget och hinderhöjden. Började med att lasta ur en hel tokig Peia som var mer i luften än på backen idag, dock så tyckte herr Lundbäck att "de ska hon ju vara, hon är ju hopphäst", sant men lite kan hon ju sköta sig tycker jag ;) Red iallafall en 100 cm klass först och det är nog bästa rundan vi gjort på länge! Jag red ordentligt, eller lite för mycket hand men jag reed! Peisan överhoppade sig i princip på alla hinder och kändes dö fräsh, satte såklart en klockren nollrunda och en rosett till oss! Sedan blev det väldigt tajt till 110 cm klassen, hade 5 ryttare emellan mig efter min start i 100 så vi hann aldrig riktigt coola ner och jogga bort mjölksyran så vi var lite trötta redan när vi gick in till nästa start, men jag var så lycklig över starten i 100 så kände att de inte spelar någon roll om hon river eller liknande i 110. Så fin hon var, höjden är verkligen inte henns problem utan för mig att hitta avstånden och få till en liten bättre galopp! Tre nedslag blev det i 110cm klassen men dom tar jag på mig, la henne alldeles för nära så ja, älskade underbara häst som hoppade i dom lägena!! Jag älskar henne så mycket, ni anar inte! Länk till film 100 cm klassen här och länk till 110 cm klassen här och JA min ridning i 110 är superkasst så spara kommentarerna där.. Bilder som vanligt på pixbox. Orkar inte skriva mer nu utan ska sova!

puss från en ööööverlycklig tess

Kommentarer
Postat av: jennie

hon ser verkligen jätte fin ut tess :) enormt bra jobb du har gjort med henne! tycker dock hon blir lite studsi innan hinderna? kanske bara ser ut så, annars verkligen kanon fin!!

2009-01-25 @ 23:41:31
URL: http://ccarlijo.blogg.se/
Postat av: Sandra Ramtzén

För varje film jag ser på er två, så blir hon bara finare och finare :)

2009-01-26 @ 13:54:09
Postat av: Johanna

Vad fina ni är!!! :D

2009-01-26 @ 14:38:05
Postat av: Lisa

Jättefina!! Vilket jobb ni gjort tillsammans! Duktiga!! :D

2009-01-26 @ 19:48:42
Postat av: cissi

va fin hon ser ut på bilderna. Kul att ni fick så bra start på tävlingsåret.

2009-02-01 @ 18:48:39
URL: http://www.HagensBonnie.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback