13 oktober 2009

Idag var Bilinda med i stallet, härligt med lite sällskap! Vi red upp till ridhuset, red ganska hårt på Gustav och ja krävde en hel del av honom. På tiden nu känns det som. Lite protester i början, men när han snart insåg att han inte kunde komma undan var han riktigt fin! Jobbade på riktigt bra i slutet, nu gäller de bara för mig att ja inte slutar utan fortsätter såhär. Han ska iallafall få munnen kollad nu då han rycker och sliter ganska mycket i bettet, naffsar och biter i allt och slår med huvudet i ridningen. Bililnda red Samantha och jag tyckte det såg bra ut. Hon hade dock svårt att hitta rytmen på Sami men hon är ju inte lätt heller.. Jag avslutade med att känna lite på henne i trav och galopp och hon kändes väldigt fin. Nu är de dags för mig att börja plugga dressyrprogram ;) hihi

Sen jag kom hem från stallet har jag suttit i min fina mysdress jag vann på tävlingen i helgen, den är såå skön! hihi har inte gjort någonting faktiskt, skulle dock behöva städa och fixa lite ..


På tal om priser.. Det var riktigt kul att se priserna hos Mantorpsryttarna i lördags. En lokal ridhästhoppning med dunderpriser verkligen! Inga små hovkratsar, grimskaft eller en flaska schampo, nä, här hade man slagit på stort. Mysdressen då som jag vann tex värde 450kr (femte placering), en ryktbox fylld med prylar och segertäcke till vinnaren. Men inte något vanligt, tråkigt fleecetäcke som ändå aldrig används sen, utan ett stort, tjockt vintertäcke! Så jävla bra!! Ett sånt täcke kommer verkligen till anvädning och det är, för mig, mycket mer värt att vinna! Dessutom, häromkring är det jättevanligt med vita segertäcken, hur fan tänker man då? Opraktiskt som fan och när ska man använda de? Nae, tummen upp till Mantorp som skippade fula fleecetäcken och vita skittäcken och sattsade på användbara vintertäcken!! Synd bara att ja själv inte vann något ;p


Vad tycker ni är bra hederspriser?

puss tess


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Som tävlingsarrangör kan jag säga att det är grymt svårt att få tag på sponsorer och göra så fina priser möjliga. :/

2009-10-13 @ 21:42:20
Postat av: fia

visst håller jag med!

MEN, jag priset jag fick var ngn multivitamin grej.. (kommer ej ihåg namnet) ;) o den hade ett bäst före datum på 11-2009, alltså knappt 1 månad. inte riktigt lika bra som en mysdress ;) :P

2009-10-15 @ 21:01:19
Postat av: tess

fast de tycker ja du skulle gått me till sekretariatet, är ju inte ok att ge ut priser med sånt bäst före datum. de hade dom nog kunnat byta lätt!

2009-10-15 @ 21:02:59
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback