22 oktober 2009

Hann inte blogga igår, var sjukt stressad! Men tror ni överlevde, annars ber jag om ursäkt ;) hihi Hästarna var iallafall sjuukt fina igår, riktigt roligt att rida dom! Jobbade Gustav på banan hemma, var för lat att rida upp till VRF, dessutom var det LB träningar där uppe. Hur som helst så blev det lite lösgörande travarbete och lite galopp, superpigg och fräsh vilket är ett gott tecken då jag trodde han skulle vara trött efter träningen dagen innan, men det var ju ett tecken på att konditionen och styrkan blivit bättre!

Samantha den lilla busen är fortfarande brunstig och jätte känslig hihi, men hon var fin. Blev ett ordentligt pass med mycket lösgörande travarbete och galopp. Blev riktigt mjuk och trevlig i sidorna efter halva passet så då var det riktigt harmoniskt att rida henne!

På tal om Samantha då. Har fått flera frågor om varför jag inte ska tävla henne mer och här kommer svaret! Ägarna har bestämt sig för att sälja henne efter nyår och det finns inga flera tävlingar för oss att åka på iår, eftersom jag redan ställt av henne mer eller mindre. Och tävlingssässongen kommer inte igång förns i mars ungefär nästa år och under hela februari månad är jag borta mer eller mindre så kommer inte kunna hålla igång henne ordentligt då och de gör att hon inte är tävlingsklar förns i april och det är 4 månader sedan hon då "åkte ut på annons" och en försäljning kan gå fort och den kan gå långsamt, därför har ja inte planerat några mer tävlingar med henne.. Dessutom vet jag inte hur länge hon ska stanna hos mig. Hon kanske åker tidigare än va jag igentligen vill pga flera anledningar. Så nu har ni fått svaret! Så om någon letar ett superfint avelssto med bra tävlingsmeriter efter nyår så vet ni vart hon finns.. :(

Håller på att ladda upp filmen från DS träningen nu, kommer väl i nästa inlägg! Hästarna vilar idag, ska till massören så blir ingen mer uppdatering idag tror ja!

puss tess


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback