29 september 2009

Tänk att ryggproblem kan vara så jäkla jobbiga! Men idag var jag duktig och kollade upp min rygg. Har ju haft ryggproblem i flera år nu, men på senaste tiden har det blivit värre, speciellt nu under den senaste månaden då den blivit förjävlig! Anna sa att det var bland de stelaste hon känt och dessutom var min ryggrad formad som ett S typ, väldigt snett helt enkelt. Har därav belastat benen ojämt, gått ojämt så mina höftben tagit stryk och därav blivit värre i ryggen. Alla mina muskler i vänstersida är kortare än dom i höger - därav går jag oämnt och sitter ojämt under ridning. Så inte konstigt att jag har ont i ryggen helt enkelt. Anna masserade iallafall så gott det gick och jag ska tillbaka om 3v igen för massge. Ska gå dit och få massage 3-4 gånger till, sedan ska hon försöka knäcka till den, men måste massera upp den ordentligt först.

Den här veckan ska jag arbeta mina hästar från marken för att ryggen ska ta så lite stryk som möjligt. Sedan ska jag ta det väldigt lugnt med ridandet. Försöka att bara rida en häst per dag och sedan stretcha supermysig och inte överanstränga ryggen helt enkelt. Kommer bli svårt, men om jag vill att min rygg ska bli bra så får jag helt enkelt stå ut med detta.. :(

Så det lär inte bli så himla mycket hästuppdatering inte.. Iallafall inte denna vecka eftersom dom bara ska tömköras, longeras och promeneras..


puss tess


Kommentarer
Postat av: Erica

Usch vad jobbigt, jag vet hur det är. har också haft ont i min rygg länge. även fast jag går på massage var fjärde/femte vecka! Men jag tror att jag iaf är för otränad för både ridningen och mitt jobb :P

2009-09-29 @ 16:40:31
URL: http://erkiperki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback