22 april 2010

Manen.

Jobb idag också! 12.00 - 19.00, skönt med kortdag. Imorgon blir det en jobbig dag, 09.00 - 21.15, som tur var så fixar mamma stallet åt mig så jag slipper bekymra mig över de.

Förresten. Jag snyggade ju till Gustavs man här omdagen och fick lite funderingar, när vi ändå var inne på svansen, hur ni fixar er manar? Rycker ni eller klipper ni? Eller använder ni kanske bara mankniv? Hur kort tycker du den ska vara? Föredrar du tunn eller tjock man?

Jag föredrar tunn man, blir snyggast knoppar då, knopp-galen som jag är ;) hihi Sen ska den vara ungefär en "hand-bred" lång. Jag rycker manen först så den kortas och tunnas ur, därefter kan jag snygga till det med kniv eller sax om de är något hårstrå som sticker ut hihi


Ganska dålig bild från förra friseringen.

puss o kram tess


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag tycker manen blir allra snyggast om man rycker den. Den ska vara lite tunnare och lite längre än en handsbredd enligt mig :). Problemet är bara att min häst verkligen HATAR att få sin man ryckt. Det gör verkligen ont på henne. Därför gör jag inte det, det är inte schysst mot henne. Får nog införskaffa en sådan där "solocomb" eller vad den heter!

2010-04-22 @ 21:57:50
URL: http://ecarolines.blogg.se/
Postat av: Jennie

manen ska vara ryckt och koort :) hihi sötast då! gillar tjock man till vardags men blir inte så snygga knoppar då :p haha

2010-04-22 @ 22:05:03
URL: http://jenniekriistensson.blogg.se/
Postat av: Alexx

jag tycker bättre om lite längre man att knoppa i, sen lite tjockare än dig tror jag allt. men bara den inte är för tjock så spelar det ingen större roll om den är tunn eller inte. bara den inte är för kort. (: Vi borde ta en knoppningsdag så jag får lära mig att knoppa på ditt vis, även om mina ser helt okey ut ser dina proffsigare ut. (:

2010-04-23 @ 07:05:21
Postat av: Emelie Åkvist

Jag rycker så den blir tunn först och sen klipper jag den rakt av, hade helst haft en sån där spikrak och plattliggande fin man, men med Zigges volym går det ej.. Kort ska den va iaf! Hellre för kort än för lång, lång man är ju hemskt gräsligt.

2010-04-23 @ 10:18:31
URL: http://emakvist.blogg.se/
Postat av: enewe - satsande dressyrryttare'

snygg blogg!

gillar den skarpt :)

2010-04-23 @ 17:45:59
URL: http://enewe.blogg.se/
Postat av: Emma

Lite längre än du. Annars kör jag samma princip. Rycker först och klipper lite sen. MEN. Den lilla svarta hästen går inte med på detta, så jag kör med sån där ut-tunnings-mojäng. Det blir inte riktigt lika bra, med det duger. Annars tycker jag att det är viktigt att den är ren. Då blir de flesta manar snyggare.

2010-04-23 @ 21:23:46

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback