Hoppträning

Igår var det ju som sagt hoppträning för Björn igen. Kände mig possitivt laddad eftersom han gått skapligt två dagar i rad innan träningen - alltid uppmuntrande.

BS var sen och det var bara en grupp igår, detta gjorde att jag hann rida fram ordentligt i mitt egna tempo och han kändes fin. Jobbade med sidförflyttningar och galoppfattningar som de senaste dressyrpasset.

När BS sedan anlänt så började vi arbeta dom över bommar i trav och galopp, träna på att ha en rakställd häst och bara använda samma tempo hela tiden. Gick ganska bra, när han har gjort en sak två gånger blir han lite kaxig och glömmer bort att lyssna, men som sagt, han gjorde det ändå helt okej.

Övergick sedan till att rida linjer på relaterade avstånd, sjukt svårt på Gustav! Men jag tyckde det kändes bra och vi fick till de dom flesta gånger faktiskt! Björn slängde ju till och med ur sig kommentaren "du borde köpa en trisslott idag, han är ju riktigt fin och lydig idag!", se där se där! Kanske skulle gjort det ;)

Han blev lite snurr i huvudet i mitten/slutet på passet så fick trava och galopp arbeta honom ett tag medans dom andra hoppade så han skulle coola ner lite. Avslutade med en hyffsad runda. Dålig start men perfekt avslut så red inte om banan då. Kändes bra!

Så överlag är jag alltså nöjd med gårddagens hoppning och jag tror jag börjar hitta lite knappar nu, possitivt!


Film påväg upp!


Kommentarer
Postat av: Emilie Persson

Oh va skönt att de börjar kännas lite positivt för en gångs skulle - de gillar vi skarpt tess! ta tillvara på de ;)

2010-08-06 @ 20:50:11
URL: http://www.emiliepersson.se
Postat av: Jennie

låter inte helt fel :) kul!

2010-08-06 @ 21:17:35
Postat av: Carro

Härligt Tess!

2010-08-07 @ 07:20:29
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

Usch hade min tränare sagt till mig att köpa en lott hade jag tagit det som att det var mer tur än skicklighet :(

2010-08-07 @ 17:01:22

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback