Dag 3 - Mina föräldrar

Mamma Marie är mellanstadielärare och extremt engagerat i min ridning. Jag och min mamma har ett mycket starkt band till varandra och jag ser upp till henne i allt hon gör. Hon är den i familjen som hjälper mig mest i stallet och med ridningen. Hon gör allt ”skitgöra” när jag inte har tid eller är sjuk. Hon står på marken och stöttar mig, hjälper till och ger förslag. Min mamma är bäst, så är det bara. Hon är en av anledningarna till varför jag inte flyttar hemifrån, jag mår så bra tillsammans med henne!

Pappa Bo
, förtidspensionerad, före detta brandman. Det är 16 års skillnad mellan mamma och pappa, men det är ingenting som jag lägger märke till.. Pappa är den som varit med från grunden i min ridning, jag tror han var den som blev gladast när jag sa att jag ville börja rida. Han har alltid haft en stor kärlek till hästar! Han är den som ställt upp med körningar, betalningar, träningsfix, försäkring – ja allt, tills de att jag fick jobb, en riktig klippa helt enkelt! Han försvann lite i min hästvärld när Cassiopeia försvann, han tog den bortgången extremt hårt. Det var pappas prinsessa om man ska ta orden från hans mun.. Men han ställer fortfarande upp och han vill att ja ska lyckas.

Utan mina föräldrar vore jag ingenting, de är ju trots allt dom som satt mig till världen ;-) Jag älskar min mamma och pappa, jag är otroligt tacksam för allt dom gjort och för allt jag vet att dom kommer göra i framtiden ♥ Jag älskar er mina guldklimpar!!

 

pussis tess


Kommentarer
Postat av: Sigrid

Du är så snäll. Tack tack tack!

2010-12-08 @ 09:43:05
URL: http://sosigog.blogg.se/
Postat av: sabina

så kul o läsa om allt sånt man inte vetat tidgrae, som om dina föräldrar! riktigt kul! :D

2010-12-08 @ 09:53:26
Postat av: alexx

tycker att det här är jätte rolga inlägg även om jag redan vet allt typ :) Jag saknar verkligen dig. Hoppas det blir hoppträning imorgon!

2010-12-08 @ 12:43:49
Postat av: martina

Nyår blir i stockholm med girlsen från skolan :) Hur blir det för dig? :)

2010-12-08 @ 13:59:40
URL: http://zoomintome.blogg.se/
Postat av: madde

åh så var det med min pappa o mej, jag hade en häst innan som ja va tvungen att ta bort och det tog hårt på pappa, men efter en tid nu är han tillbaka i stallet!

2010-12-08 @ 15:30:17
URL: http://maddegshastblogg.blogg.se/
Postat av: sara

Hej!



vilken fin blogg du har . Hoppas du har haft en bra dag.:)

2010-12-08 @ 18:55:22
URL: http://nixsara.blogg.se/
Postat av: Ida

Din nya header blev JÄTTEFIN!! :D

2010-12-08 @ 22:44:19
URL: http://inridsport.blogg.se/
Postat av: Tove

vad härligt med så stöttande och engagerade föräldrar =)



Och vilken UNDERBAR ny header! :)

2010-12-08 @ 23:18:05
Postat av: Bella

Vad fin din nya header blev:) Superstilig!

2010-12-09 @ 12:17:13
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/
Postat av: Lina

Känner igen det där med att pappa fäster sig vid hästen. Min förra fick vi tabort och det var skitjobbigt för alla. Men så köpte vi en unghäst och det är ''pappas prinsessa'', ska jag vara ärlig tycker jag inte så mycket om henne.. Inte så kul :p

2010-12-09 @ 16:11:27

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback