Bocken buse

Idag var jag på det igen! En 15 minuters promenad upp till VRF's ridhus, as always. Superbra fram- och avskrittning förövrigt. Började med 5 minuters longering, precis som igår så han fick bralla av sig. Var mycket mer energi i honom idag. Sedan upp och hoppa i sadeln! Idag var det åtminstone inte så mycket tjaffs om hovarna skulle vara på marken eller i luften, han höll sig ganska bra på backen idag faktiskt. Traven var mycket bättre än igår, men han går fortfarande alldeles för mycket in med huvudet och kröker på nacken lite väl, trots att jag knappt håller i tygeln. Galoppen var sämre idag, antingen var det enbart uppåt, sparkar eller supergas framåt! Längtar så mycket nu tills träningarna kommer igång, känns som att det behövs om det ska bli någon ordning på den där lilla mannen..

Mamma var med och filmade idag också, så blir en liten film även idag :) Imorgon blir det vila och frisering för lilleman. Egentligen vill jag inte raka nu när det ska bli så kallt, men han är lurvig som en björn och svettas som tusan efter ett ridpass, så måste. Dessutom måste manen och svansen kapas och friseras till lite..




Ringde Sharpman angående sadel problemet och dom hade en tid över på fredag kl 15, super! Får se om vi kollar ut en dressyrsadel samtidigt. Hoppas dom hittar något som passar och att dom har en brun sadel hemma, vägrar gå över i svart och är så himla tråkigt att behöva vänta på leveransen, tar alltid sån tid.

puss tess


Kommentarer
Postat av: Evelina

Han ser fin ut tycker jag :D

2010-01-04 @ 14:34:55
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Klara

duktiga ni e :) Va med för lotta i feb med mig :):)

2010-01-04 @ 17:06:45
URL: http://klaralindstrom.blogg.se/
Postat av: alexx

dom hade en bra brun dressyrsadel när jag var där i helgen för typ 8900kr eller nått. kommer inte ihåg märket men var nått som jag tycker om iaf, hade den varit svart hade den passat mig. :)

2010-01-04 @ 18:23:16
Postat av: alexx

när fick du sånna stövlar? :O

2010-01-04 @ 18:31:05
Postat av: malin

jag har läst din blogg ett bra tag och för nåt år sen frågade du vem vi tyckte var sveriges snyggaste ridkarl, men vad jag minns fick vi aldrig veta vem du tycker är snyggast.. Så, vem är snyggast enligt dig? :D

2010-01-04 @ 22:08:00
Postat av: Sara

Vad fin han är!

2010-01-04 @ 23:34:38
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Med lite längre hals o lägre nacke kommer han bli jättefin, gramanen verkar skapa väldigt mkt spänningar på honom om man tittar på första filmen. Är han kollad i munnen, verkar så orolig.

2010-01-05 @ 18:09:26
Postat av: Malij

Hejsan!

Jag tycker att han ser kanon fin ut, med en duktig dressyr/markarbets tränare som kan hjälpa dig så kommer de bli kanon, och han kommer att komma i hoppningen med då när han har styrkan och de på backen. :)

2010-01-05 @ 19:17:05
URL: http://malinarmittnamn.blogg.se/
Postat av: Denize

Vad är det för har för sadel nu?

Ska du sälja den andra då?

=)

2010-01-10 @ 19:34:47
URL: http://wroteyourname.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback