Läsarfrågor

Du vill ha en mer färdig häst? Vill du ha Samantha då?
- Ja, jag skulle jättegärna vilja ha en mer färdig häst, absolut! Samantha var ju helt klart min typ av häst och vi verkligen klickade, kom riktigt bra överrens. Men med mer färdig häst kanske jag menar en häst som har lite fräscha meriter upp i 1,30m iallafall. Sen kostar ju dessa hästar en förmögenhet så det är ju bara en dröm! Jag blev ju erbjuden att köpa Sami när hon var till salu, men hade tyvärr inte pengarna då. Jag tycker dock att hon verkar ha fått en ny toppenägare så glad för hennes skull! Men skulle ja ha pengarna - absolut skulle jag vilja ha Sami!


Älskar kentaur! Vilken modell är det?
- Jag är ganska säker på att det var en Kentaur Athen. Trivs bra i den änsålänge :)


Tycker Gustav har blivit lite biffigare?
- Absolut! Vintervilan och fri tillgång på ensilage var nog bra för honom denna vinter. Dessutom har han vuxit i sin kropp mycket bättre nu och med mer styrka och träning tror jag han kommer bli ännu biffigare! Som en riktig dressyrhäst ;)


Vet ni vad det va som hände med Cassiopeia? Vet ni varför hon dog?
- Eftersom vi inte gjorde dom obduktion kan vi inte få på papper vad som hände med henne. Men vi och veterinärer tror att hon fått en hjärnblödning alternativt en inre blödning som gjorde att hennes hjärta helt enkelt stannade. Enligt veterinär tror dom att detta hände pga hennes snabba växt och det gjorde att hennes blodkärl och nerver inte hann med och sprack helt enkelt..


För fan Klintestam, läng lädrerna två hål och sätt dig ner. Visa dressyr****** i dig nu ;) Jag har sett dig tidigare i dressyrsadel, jag vet att du är ämnad för det!
- Hörredu Pontus, när jag sitter ner i sadeln har jag inte ens fötterna i stigbyglarna - så de så! hihi ;) Så småningom lovar jag att länga lädrerna och visa vilken stjärna jag egentligen är i dressyrsadeln hihi


Jag har en liten sak jag undrar över, vad var det som du fastnade vid när du provred Gustav? Vad var det som gjorde att du köpte han? Eftersom du ev ska sälja han nu så tänkte jag att det måste ju vara nått du fastnade för när du köpte han, å om det inte finns kvar hos han?! Fast det är ju alltid svårt att köpa häst särskilt unghäst, man vet aldrig vad man får.
- Bra fråga men jag vet faktiskt inte. Tror det var att jag tyckte det fanns potential i honom och att det kunde bli en rolig utmaning och se vad som blev av honom! Dessutom fick jag ju honom lite till "kompis-pris" som gjorde att vi kom undan billigt. Han var ju en trevlig häst och jag har ju sett honom mer eller mindre hela hans liv, så kanske va det som gjorde att jag fastnade för honom. Ska jag vara ärlig kändes de inte 110% på provridningen och han var inte alls de jag tänkt. Men jag tog honom väl helt enkelt som sagt som en utmaning, ibland kan de bli bra - ibland inte. Det är ju som du säger. När man köper unghäst är de ju lite som att köpa grisen i säcken så att säga, man vet inte riktigt vad man får och vad som blir av de..


puss tess


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker han blir finare å finare för varje gång du visar upp honom, även om han busar. ;)

2010-01-12 @ 19:24:30
Postat av: johanna

Hur går det för Billy? :)

2010-01-12 @ 19:27:23
URL: http://vihastalskare.blogg.se/
Postat av: Jennie

Haha gillar pontus kommentar ;) du får plocka fram den duktiga dressyrryttaren som finns inuti dig, särskilt nu när du har dressyrsadel också :)

2010-01-12 @ 20:09:40
URL: http://dresssyrryttaren.blogg.se/
Postat av: Anonym

tycker du kan plocka fram dressyrryttaren utan att länga hålen :p tycker de redan ser tillräckliga ut? :)

2010-01-12 @ 22:28:12

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback