Läsarfrågor

En fråga till agående Versaillen, är din permanentstoppad?
- Det har jag inte en aning om, aldrig hört ordet? Men det tror jag inte.


Jag gillar honom och dig så mycket det vet du.. Jag blir så sugen på att rida honom när jag ser honom. Jag har så svårt att förklara med ord hur jag skulle vilja se han och hur jag skulle ridit honom (dels för jag inte suttit på honom) men jag skulle nog rida fram mycket mer och satsa på mera lång och låg, inte så mycket flippande med tyglarna utan en stadig hand och mycket ridning på yttersidan..Skulle koncentrerat mig mer på kroppen än huvudet och sen vet jag inte hur du ställer dig till det men jag rider med mycket mer övergångar.. Svara gärna, kämpa på <3
- Målet är att få honom lång och låg, men detta är mycket lättare sagt en gjort! Han är extremt känslig och väljer jag att trycka på honom mer framåt just nu hamnar vi i helt fel läge. Många tror att jag bara koncentrerar mig på huvudet, vilket jag inte gör. Jag anser fortfarande att den perfekta formen kommer bakifrån och måste jobbas genom hela kroppen. På filmerna jag lagt ut nu är korta snuttar med några minuter från ett helt pass, så de kommer inte riktigt fram hur jag arbetar, tyvärr. Men som jag också skrev i förra inlägget så jobbar vi med halvhalter, övergångar, öka-minska osv, just för att aktivera kroppen och förhoppningsvis få en form från det...


Jag skulle fortfarande vilja ha lite längre hals o lägre nacke, nu när han blir så kort o hög spänner han överlinjen o kan inte komma upp med ryggen. Fastna inte på volten i samma varv för länge, byrt varav ofta, variera tempo o storlek. Forma o rid fraqm med innerskänkeln o färsök att vara still i inner, den får inte gå bakom ytterhanden. Tycker takten i traven var lite sämre än vanligt. Men det är så svårt att se med bara en liten film. Du är fortafarnde 100 gånger bättre än mig!
Mkt lättare att säga än att göra, jag vet precis vad jag gör fel fel o vad jag borde göra men ändå sitter jag fast i samma, hopplös...

- Som sagt. Jag jobbar på det! Blir faktiskt lite irriterad nu när alla tjatar om samma jävla grej som jag gång på gång skriver i varje inlägg att jag jobbar på! Allting går inte att ändra under en dag!! Som jag även skrev i förra inlägget så fastnade jag på volten (PÅ FILMEN!) men kom på mig själv efter och jobbade honom annorulunda när vi slutat filma. SNÄLLA läs hela texten innan du kommenterar, kolla inte bara på filmen..


Nu börjar det se riktigt bra ut! jätte kul skönt att du inte gett upp. Har du testat att rida på hackamoore någon gång?
- Tack! Och nej, inte på Gustav och skulle aldrig få för mig att sätta på honom det i dagsläget. Det skulle bara bli spring och jag skulle inte få samma stöd som jag kan få nu, från bettet och då skulle hela ridningen pajja.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Förstår inte varför du bloggar öppet överhuvudtaget när du i 90% av fallen blir irriterad över folks kommentarer. Vad har hänt med den gamla harmoniska Tess som alltid var glad och positiv i bloggen? Jag får en negativ känsla när jag går in på bloggen, hur mår du innerst inne?

2010-01-19 @ 08:35:00
URL: http://emakvist.blogg.se/
Postat av: Helene

Visst är han 6 år gammal? I högsta grad dax att lära honom sidförande hjälper, du får jättesvårt att ta igenom det du strävar efter när du inte kan flytta honom.....

2010-01-19 @ 10:22:43
Postat av: Rebecka

Ursäkta, det var inte meningen att du skulle bli upprörd. Jag har läst din text ordentligt.

Men nu ska jag inte säga ngt mer, hoppas du hittar en tränare snart som är bra på unghästar så du får den hjälp du behöver.

2010-01-19 @ 11:24:43
Postat av: Ems

Hej

Har läst din blogg ett tag och måste säga att du verkligen är jätteduktig. Jag tycker du gör ett jättebra jobb. Jag förstår dig jag vet hur svårt det är att fortsätta när motivationen är = 0. Men snälla ge inte upp du e en toppenryttare.

2010-01-20 @ 00:21:54
URL: http://sondrigs.blogg.se/
Postat av: pontus

Ja jag vet inte varför folk bryr sig. Jag tycker du gör ett suveränt jävla jobb med hästen och speciellt i hoppningen, jag avundar dig allt, jag vågar ju för fan inte ens hoppa. So you go girl. Och tänk på det, lägg inte ut alla tråkiga kommenterar, lägg ut dom bra också och inse att vi också är några som peppar dig :)

2010-01-20 @ 10:46:53
URL: http://pontussundstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback