Ny ryttare

Idag red Frida på lilleman, superkul! Tyckte det gick jättebra, Gustav skötte sig oväntat bra. Jag red honom 15 minuter först, han var helt okej då också. Pigg och väldigt på men mycket bättre än igår. Frida gjorde sen ett mycket bra jobb! Första gången hon rider Gustav (första gången han har någon annan på ryggen sen han kom till mig också), så superbra!! Kul att se någon annan på hans rygg :) Hoppas de blir fler gånger!


I övrigt vill jag tacka alla för bra kommentarer, possitiva och puschiga! Ni är underbara som stöttar! :) Varflör jag inte lägger ut alla kommentarer är för att det skulle bli så mycket då. Därför lägger jag bara ut frågorna och det negativa så jag kan stå till svars, men jag är jätte tacksam för alla possitiva kommentarer. Angående det här med färdig häst så har jag krav på vad jag vill ha. Och skulle jag sälja Gustav nu skulle jag inte få nått betalt för honom = går inte köpa ny häst. Sen kan jag inte köpa en häst för fler 100tkr, men som sagt, jag har fortfarande krav så kan inte köpa en 10 åring som gjort lite starter och bla bla bla. Aja, ni fattar nog :)


puss tess


Kommentarer
Postat av: Kristine

Hej Tess! Blev tipsad av en kompis att Gustav hade hamnat hos dig. Det var jag som red in Gustav för ett år sedan. Du vet säkert vem jag är och jag hoppas att det går bra med honom. En häst som jag tyckte bra om och som va samarbetsvillig, gjorde aldrig något dumt. Lycka till i fortsättningen /Kristine

2010-01-20 @ 20:26:06
URL: http://ryttarmamman.blogg.se/
Postat av: emelie

Hej!



Fredag den 29:e Januari slår vi upp portarna för den nya klubben The World som kommer att hållas på Palace. Om du är intresserad av att komma vore det bra om du skriver i mitt kommentarsfält på bloggen eller mailar mig på [email protected] så att jag kan skicka en VIP inbjudan till dig :)



Kram emelie

2010-01-20 @ 20:49:14
URL: http://pemme.blogg.se/
Postat av: emelie

OM du vill ha inbjudan så måste du antingen maila mig eller skriva i min blogg din mailadress och hemadress. Är osäker på hur vi kommer att skicka de.

Kommer få alla inbjudningar på fredag så det är snabba puckar som gäller om du vill komma ;)

En inbjudan är för 2 pers. Om du vill ta med dig någon mer, skriv då hur många ni blir så fixar jag det!

Men somsagt hör av dig så snabbt som möjligt. Kram

2010-01-21 @ 08:23:59
URL: http://pemme.blogg.se/
Postat av: emelie

För hur många personer?

2010-01-21 @ 08:51:19
URL: http://pemme.blogg.se/
Postat av: Kristine

Hallo! Ja, när han kom till mig hade han ju blivit sutten på några ggr. Han kunde bara longeras i ett varv så det var som sagt att bara börja om från början med kommandon osv. Kan inte säga att det var några problem med uppsittningen. I början var vi ju alltid 2 personer. En som höll i. Fast han var faktiskt lite bakskygg och sprang över min hästskötare en gång. Men när jag väl red honom helt själv var det inga problem. Jag krävde ju inte så mycket av honom, utan bara gas och broms, kommandon, svänga m.m. Hann väl hoppa honom uppsuttet några gånger och han var väl ingen stjärna direkt men han är ju så charmig. Dock stressad i boxen, men blev bättre det med. Men som sagt så reds han ju in ca 1 1/2 år för sent. När köpte du honom för jag vet ju inte vad dom gjorde med honom när han kom hem(?) Någon bild har jag väl men måste leta lite först:) //Kristine



2010-01-21 @ 10:28:56
URL: http://ryttarmamman.blogg.se/
Postat av: alexx

Att han inte var nån stjärna då var ju inte så konstigt då han inte kan ha varit riden så spec mycket eftersom han inte ens gick att rida i ena varvet när han kom hem och orkad max 5min! :P jaja, tess du vet hur det var så tänker inte ens komma på tanke att utrycka mig om saken mer! :)

2010-01-21 @ 20:50:43
Postat av: mirjam

har kollat lite filmer på gustav och han är sjukt lik min unghäst i sättet att försöka komma ifrån arbete och ja allt nästan.. nu har min lilla polle lämnat det stadiet dock, hade jätte mycket problem med det förut, men försvann bara helt plötsligt ;)

Jobba vidare så blir han nog fin fin!

2010-01-22 @ 21:44:30
URL: http://ourwaytosuccess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback