17 maj 2010

Idag var jag hos Björn som sagt! Var kul att träffa min lilla gurka och gosa lite med honom, kan ju inte komma undan med att han är lite småmysig ;)

Björn gjorde iordning honom medans vi stod och pratade, kändes väldigt lyxigt att bara stå och titta på hihi gick bort till ridhuset där jag fick börja med att rida honom. Ganska lugn och fin i skritten och traven, men i galoppen var han sitt gamla jag! Bocka, sparka och gå emot både hand och skänkel! Björn blev lite chockad då han inte haft en tendens till att göra det med honom, men han förstod vad jag menade vid de läget.

Han hoppade upp på honom direkt då och visade hur han tycker att jag ska rida honom och jag måste bara säga, faaan så bra han red honom! Så vill jag med kunna rida! Såg jättebra ut, han ville att Gustav skulle flytta undan för skänkeln och inte vara så ängslig över den och på så sätt kunna arbeta honom mer i galoppen. Jag ska inte stå i fälttsits utan försöka sitta ner i sadeln så jag kommer åt honom bättre. Han visade även några språng, såg bra ut :)

Efter de fick jag hoppa upp igen och känna och med lite tips och coaching från Björn gick de helt okej :) Mycket kvar, men kändes ändå som en förbättring då jag kunde jobba honom mer nu. Sen kanske vi ska byta sadel också men de är en annan femma.. hihi ska dit nästa måndag igen och fram tills dess ska Björn fortsätta jobba honom med markarbetet och lösgörande :)

Film kommer sen, den är aaaaslång så kommer ta dit att ladda upp!



puss och kram tess


Kommentarer
Postat av: Kristin

Björn är sjukt duktig! Gustav ser otroligt fin ut på bilden, PERFEKT i formen. :)Hoppas allt ordnar sig nu med hjälp ifrån Björn :)

2010-05-17 @ 17:40:41
URL: http://kristinxandersson.blogg.se/
Postat av: malin

precis som kristin säger så är ju björn sjukt duktig alltså! Ser fint ut på filmen:D

2010-05-17 @ 21:56:46
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: www.corallensrodtott.blogspot.com

björn är ruskigt duktig ja! (: härligt att det kändes lite bättre redan nu!

2010-05-17 @ 22:20:38

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback