Hageby Ridklubb

Parkering/Uppstallning:
Bra, men liten parkering. Tillräckligt mycket med personal som visade till plats vilket var bra. En lugn parkering med lagom mycket hästar på varje ställe. Ingen uppstallning kunde erbjudas, men med tanke på att detta var en lokal endagarstävling tycker jag de är förståligt.

Veterinär:
Ingen veterinär eftersom det var lokal.

Framridning:
Fanns ingen framridning, utan framridning och framhoppning var på samma ställe. Dock fanns det en skog med ganska bra stigar så du kunde hålla igång som i skritt och trav om du ville.

Framhoppning:
Liten och ganska rörig. Du fick gå in i ridhuset 6 ryttare före din start och på detta skulle du hinna rida fram (om du inte gjort de i skogen) samt hoppa fram. Lite lite tid kan jag känna som har en häst som behöver en ordentlig framridning. Ridhuset är dessutom ganska litet och med 6 stora hästar där inne blir det ganska rörigt. Bra hinderpersonal som hjälpte till att höja/sänka och kratta.



Tävlingsbanan:
Avlång och ganska trång. Hindrerna kom ganska fort ur sväng då banan är ganska trång. Dock välskött och bra underlag. Harvades och vattnades mellan varje klass. Banorna i övrigt var väldigt trevliga för att vara lokala starter. Hindrerna var varken maxade eller under sin höjd. En trevlig bana som gärna hade fått vara lite större!



Cafeterian:
Liten men trevlig. Erbjöds humburgade och lättare luncher. Dock var vi aldrig och handlade i cafeterian då vi hade med oss eget. Men eftersom jag är gammal Hagebyare vet jag att den är relativt nybyggd och har fungerat bra med rimliga priser dom år jag varit där.

Övrigt:
Personalen var bra och synliga då alla hade reflexvästar. Banbyggaren tyckte jag var lite seg och hade mer eller mindre samma bana i alla fyra klasser (80, 90, 100, 105). I vissa lägen kändes det som att domaren/speakern inte hade riktig koll. Annars en bra tävling som bjöd på toppenväder! En framridning hade dock varit toppen! En tävlingsplats jag åker till om jag har en mindre och oruttinerad häst, inget för stora hästar - blir för trångt. Inget heller om man vill rida högre än 100 cm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback