20 november 2010

Måste först och främst säga, vad gulliga ni är!
Era possitiva kommentarer, pushningar och lycka till betyder verkligen jättemycket. Hela den här prosessen är sjukt jobbig för mig och det känns jättetungt med allt, trots att jag har valt det här helt själv. Så känns bra att ni är så förstoende och försöker hjälpa till.

Eftersom ni har varit så fina emot mig tänkte jag ge tillbaka lite och svara på några frågor som dykt upp! Vissa har varken blogg eller mailadress och då blir det svårt att svara, så därför får ni erat svar i det här inlägget. Snabba svar, för nu ska jag åka till Gustav och rida!

Lina:
Hur långt har du mellan krysset och oxern?
- Det är 5½ m. Vi gjorde övningen 5½an som du säkert hört talas om förut.


Annika:
Det jag undrar lite över är hur du känner att han rids annorlunda nu mot förut? Om han gör de?
- Jag tror att jag har vuxit lite i min ridning under den här tiden när Klara också har ridit honom. Själv tycker jag att min ridning har blivit något mjukare men ändå tuffare. Men jag känner inte så stor skillnad i ridningen på Gustav nu mot förr. Eller det beror ju också på vad "förr" innebär, tittar man tillbaka på 1 år så ja, då är det annorlunda.


Anonym:
När får vi se dig rida gurkan igen då?
- Idag :)


Anonym:
Sen har jag sett filmer när ni tränar dressyr och jag tror att ni kan gå hur långt som helst där! Tänk dig själv den dagen då ni kommer runt en 120cm bana utan problem och det är verkligen inte helt omöjligt! Men så länge du inte tror på det, hur ska han kunna göra det?
- Det kan vi säkert, med enormt mycket träning, tid och pengar. Jag känner tyvärr att vi inte kommer längre ridmässigt, vi har kommit ifrån varandra på den biten och jag har varken tiden, orken, tålamodet eller pengarna för att orka fortsätta kämpa. Det är ju just därför han är till salu, jag tror inte på att vi kommer längre än såhär, på ett bra tag därför är det bättre att han får en värdig chans hos en ny ryttare som faktiskt kan ta honom dit.


Rebecca:
Ibland får man ta tråkiga beslut.. Men det kanske ändå känns skönt att ha bestämt sig?
- Det känns väl ganska skönt. Men samtidigt inte, det tar emot.


Anonym:
Tungt beslut men jag tycker det låter som du gör rätt val ändå, med tanke på att ridningen inte alltid fungerar. Tänker du köpa en ny polle då?
- Det kommer att bli en ny häst. Men jag kommer inte börja kolla på något förns Gustav är såld och flyttat och installerat sig hos sin nya ägare. Så jag har ingen brådska, men hästlös kommer jag nog inte att vara.



Sara:
ska du skaffa ny häst då?
- Ja.


Åsa:
fått några svar på annonsen än förresten?
- Ja. Några bra och några mindre bra. De gäller bara att försöka få ihop provridning på en tid som passar alla parter. Inte helt lätt!


Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare! Ta chansen att vinna en reflexgrimma

gurkan vad gulligt :')

2010-11-20 @ 20:17:41
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback