2 oktober 2010

Känner mig otroligt opeppad för att skriva i bloggen just nu, så blir en liten paus ett tag tror jag. Jobbar extremt mycket denna vecka också så kommer inte hinna uppdatera..

För att svara på några frågor jag fått sålänge.

Blir Gustav lätt stressad, när du hoppar och även rider dressyr?
- Ja, han blir väldigt lätt stressad. Mycket det som gör honom svårriden.

Testa och lägg in bytes annons, finns folk ibland som vill byta ist för att sälja.
- Vet att det finns folk som vill byta. Men just nu vill inte jag byta :)

Du har inte funderat på att skaffa någon som kan rida honom lite när du inte hinner? Tror inte det är optimalt med en sån häst att den står 3 dagar, ut och tävla, sen står en massa osv osv. Tror han behöver rätt mycket kontinuitet i sin vardag och utvecklingsmässigt.
- Det har jag faktiskt. Har kollat runt lite bland vänner och folk kan känner. Tyvärr är det så att dom vettigaste redan har egen häst eller annan foderhäst så dom hinner inte med min också. Andra tycker han är för svår och krävande. Men absolut, har haft medryttare/skötare förut för att avbelasta mig själv lite också och det har funkat bra. Så vet du någon dukti tjej/kille som är sugen att ta hand om honom 1-2 dagar i veckan får du gärna tipsa :)
Eller kan ju säga såhär, om någon som läser bloggen är intresserad att hjälpa mig två dagar i veckan kan ni ju maila mig , [email protected] så kan jag berätta mer :)



Vi kan ju ha en frågestund så länge om ni vill? :)
Isåfall ställ era frågor i detta inlägg! Jag svarar isåfall på torsdag, då är jag ledig!
Fråga vad du vill, försöker svara på allt!


Kommentarer
Postat av: pontus

Min fråga är då, när får vi se dig ute på dressyrbanorna med Herr Prins :)?

2010-10-03 @ 00:06:39
URL: http://ps-dressyr.blogspot.com
Postat av: Sofie

Sv: Jag skulle köpa Gurkan också om jag hade råd, men han får gärna stå hos mig på träning/tävling/försäljning om du vill ;)

2010-10-03 @ 07:29:56
URL: http://orlysofie.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag undrar bara varför du går upp och hoppar 110, när du inte är felfri i 90, och absolut inte felfri i 1m.

det verkar inte som att varken du eller din häst är redo för 110, och varför skriver du jämt försvarsbiblar EFTERVARJETÄVLING, om att det är fel på banan, fel på underlaget, fel på personal, fel på vädret.

det kanske gör folk irriterade att du aldrig kan erkänna att, a fan , det blev fel, det berodde på... osv osv.



tror folk skulle uppskatta det mer, än att bara få höra på hur fantastisk du är.



ett tips om du vill få beaktare att hålla käft, a gå ut och bara visa dom,att gurra är lika duktig på träningm som på tävling. stället för att skryta om 20 fels rundor varje helg.. ?

2010-10-03 @ 09:12:34
Postat av: Patricia

Vad fin blogg! :D

Vem har gjort headern? :D

2010-10-03 @ 10:13:14
URL: http://ponnyliv.webblogg.se/
Postat av: Patricia

Vad fin blogg! :D

Vem har gjort headern? :D

2010-10-03 @ 10:13:18
URL: http://ponnyliv.webblogg.se/
Postat av: .

vad är ditt mål inom ridningen?

2010-10-03 @ 10:21:41
Postat av: Pernilla - en blogg om min häst & vardagliga äventyr.

Jag har letat häst läääänge..

2010-10-03 @ 11:38:52
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: Klara Lindström

men att ska vi köra på torsdag? :) hos oss eller hemma hos er? hehe

2010-10-03 @ 19:03:48
Postat av: Jenny

Hej ;).



Jag undrar hur du får ihop det med jobbet och turer i stallet, vad jag förstår så står du kollektivt?



Blir det något Thailand i år igen? ;)

2010-10-04 @ 23:42:12
URL: http://hastfest.blogg.se/
Postat av: bea

om du ska ha en medryttare , vad är kraven på den ryttaren för dig ? :)

2010-10-06 @ 21:07:13
URL: http://beatricefahlstedt.blogg.se/
Postat av: olivia

Men herregud vad folk kan skriva saker.

Tycker inte alls du ska lämna bort honom eller sälja honom! Man måste våga chansa någon gång, och våga jobba med det material man har.

Jobbar man med rätt material för klasserna man vill rida, så ska man inte sluta kämpa.

Tror att Gustav kommer bli hur fin som helst med tiden, allt som krävs är tålamod och en ärlig chans för hästen!

Tycker för övrigt att du är en super duktig ryttare!

2010-10-10 @ 20:27:42

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback