7 oktober 2010



Kommentarer
Postat av: IDA

Vill se och veta mer!!

2010-10-07 @ 20:15:13
Postat av: Klara

hahahahah oj, det gäller ju att ge efter lixx ;)

2010-10-07 @ 20:18:19
Postat av: Maria

Så himla fin han va!! tjuvkikade lite ;)

Hoppar ju superbra! Bara att kämpa vidare ju! Skoj att se!!!

2010-10-07 @ 21:25:27
URL: http://walencia04.wordpress.com
Postat av: Anonym

filmfilmfilm!!:)

2010-10-07 @ 22:37:54
Postat av: Anna

Gud vad hon rider honom bra! :D

2010-10-07 @ 23:14:40
Postat av: t

anna: så ja rider honom dåligt då eller? ;)

2010-10-08 @ 11:33:12
Postat av: Ida Norlin

Haha, men hoppas Anna såg ritten, eller såg hon på bilden att hon red honom bra? :P

Isåfall såg jag ingen skillnad på när du hoppar...

2010-10-08 @ 12:20:51
URL: http://inridsport.blogg.se/
Postat av: ida

Alltså nej nu lät de fel, haha, men det ser lika bra ut som på dina bilder lixom

2010-10-08 @ 12:22:51
URL: http://inridsport.blogg.se/
Postat av: Tessan

Såg klippet på YT. Det såg fint ut

2010-10-08 @ 13:28:25
URL: http://tesskarlsson.blogg.se/
Postat av: Åsa

tyckte han såg jättefin ut med klara i sadeln men ingen större skillnad från när du hoppar han hemma efter va jag sett, tycker han ser trevlig ut för båda stundtals :) ha tålamod och kämpar på, kan va nyttigt att låta andra träna och tävla han lite för er båda :) håller iaf tummarna för er <3

2010-10-08 @ 14:16:56
URL: http://nattstad.se/fillihoe
Postat av: Anonym

Såg filmen. Oj vilken skillnad!! Nu kom han ju upp med ryggen och ifrån hinderna och behövde inte springa i botten och behövde inte hoppa på fart. Ryttaren har mkt bra avståndsbedömning och en jättefin balanserad sits, så ska en häst ridas och utbildas. Kul att se!

2010-10-08 @ 14:39:08
Postat av: Anonym

Det där är ett skolexempel på hur det borde se ut! fin eftergift i handen, bra rygg och jättefin frambensteknik.. Han är en jättefin häst så ta vara på honom! :)

2010-10-08 @ 16:39:28
Postat av: Linda

Du rider honom minst lika bra tess, klara vågade ge efter lite mer i denna film är det ja såg bara. Tkr ni rider väldigt lika, älskar ju som sagt din ridning och din hantering med hästar oh d vet du :)

2010-10-08 @ 18:43:37
URL: http://lindaboquist.blogg.se/
Postat av: Emilie Persson

Jag tycker det är kul att se skillnaden på Gurra från då till nu. Att han har lite humör och verkar visa de på ett speciellt sätt.. Förstår att du fastnat för honom....! Inte nog med det, när han väk hoppar gör han de ju med bravur!

2010-10-08 @ 19:44:34
URL: http://www.emiliepersson.se
Postat av: Sofia iaa Boström

SV: TACK <3



Förresten har du sett filmerna på Roxa, kände du igen upplägget på hinderna? Har använt mig av dina träningstips <3, även dagens hoppträning på Odessa har jag använt mig av dina träningar, filmerna kommer upp strax :)

2010-10-08 @ 22:31:09
URL: http://sofiaiaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hästen går mycket bättre med klara. låt hon rida den lite?

2010-10-09 @ 15:21:44
Postat av: Anonym

Hästen går mycket bättre med klara. låt hon rida den lite? du är för stel i din ridning. mjukna lite slappna av. du är duktig!

2010-10-09 @ 15:22:19
Postat av: Linda

Tess förlåt, men så folk håller på kanske du borde skaffa lösen? förstår inte varför folk har så mycket problem och åsikter, dom borde nog iinte yttra sig förns dom vet vad dom har och rida själva. Jag tycker ni är skit duktiga och ni har utvecklats enormt, kan inte folk vara glada och peppa dig istället, det är ju det du behöver. gud vad folk är patetiska!

2010-10-10 @ 20:24:52
URL: http://lindaboquist.blogg.se/
Postat av: Linda

Tess förlåt, men så folk håller på kanske du borde skaffa lösen? förstår inte varför folk har så mycket problem och åsikter, dom borde nog iinte yttra sig förns dom vet vad dom har och rida själva. Jag tycker ni är skit duktiga och ni har utvecklats enormt, kan inte folk vara glada och peppa dig istället, det är ju det du behöver. gud vad folk är patetiska!

2010-10-10 @ 20:25:16
URL: http://lindaboquist.blogg.se/
Postat av: Alexx

håller med linda. Dock tyckte jag också att han hoppa bättre med klara men hon är sjukt duktig. och det är en häst som passar klara. Dock VET jag att tess kommer klara av det :) och jag tycker det är super om klara kan hoppa honom ibland. Men jag förstår inte hur du orkar ha bloggen öppen!! Tror du skulle må bättre av att inte ha det. Absolut eftersom det känns som det är många som inte egentligen känner dig som har väldigt mycket att säga..

2010-10-11 @ 08:34:50
Postat av: Anonym

Hej! Tänkte på en sak bara, går han med samma sadel på denna filmen som du brukar ha? För det kan ju göra så stor skillnad även om sadeln till synes passar enligt alla konstens regler. Själv bytte jag på min ena idag och den låg väldigt bra på honom men han gillade den inte och blev väldigt svårriden och hetsig. Bara en tanke.

2010-10-11 @ 09:45:51
Postat av: Rebecka

stiligt!

Jättenyttigt o kul att låta andra rida ens hästar ibland.

Nina ska rida bägge mina. Ska bli jättekul att se henne hoppa Santos även om jag kommer känna mig riktigt dålig i jämförelse...

2010-10-11 @ 18:19:53
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/
Postat av: tess

tack för de alexx?! :S



ni andra - bloggen kommer läggas ner, mår redan så dåligt , orkar inte med er längre

2010-10-11 @ 20:59:22
Postat av: tess

tack för de alexx?! :S



ni andra - bloggen kommer läggas ner, mår redan så dåligt , orkar inte med er längre

2010-10-11 @ 21:00:25
Postat av: Carro

Förstår inte hur du orkar ta all skit härifrån vännen.. förstår verkligen inte det. Inte varför folk lägger sig i som dem gör heller. Du är duktig och det hoppas jag att du vet, att säga att han har utvecklats är en underdrift!



Du har gjort stora framsteg med honom. Visst att det kanske tar tid att få honom dit du vill, men kanske är han värd det? Och svackor hamnar alla i ibland, även dem bästa. Ni har trots allt kommit varandra närmare. Sen OM du skulle vilja gå vidare med någon annan sen.. det är trots allt ditt beslut. Endast ditt. Jag är säker på att du tar rätt beslut för både dig och G, vad du än väljer. Du vet vart jag finns, och det är bara att du hör av dig om du behöver prata. <3

2010-10-11 @ 21:18:10
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Tove

alltså Tess, lyssna fan inte på vad folk skriver till dig!



Du är superduktig och du gör ett superjobb, och ett sånt jävla tålamod du har och sån kämparglöd hela tiden... Jag beundrar dig verkligen för det, så mycket motgångar som du haft!



Hon red honom bra, och det är jättebra av dig som hästägare att låta andra rida honom ibland, ett nya par ögon kan ju ge lite nya tips. Men du rider honom hur bra som helst, och du har ju fått göra allt tråkigt ändlöst grovjobb. På de senaste filmerna när du ridit honom hemma har han ju varit superfin, hoppat genom kroppen och verkar arbeta kanon.



Lyssna inte på alla dessa internetexperter.

DU ÄR DUKTIG!

<3

2010-10-11 @ 21:20:21
Postat av: Anna

Tess, du är extremt duktig. Det är nog inte många som har det tålamodet som du har. Du VILL verkligen att det ska funka mellan dig och G. Jag beundrar dig verkligen dig för det! Kram på dig

2010-10-11 @ 21:20:26
Postat av: Malin

Stora gratulationer till alla hästexperter som finns på internet och som kommenterar alla hästbloggar med sina hårda och alltid rätta åsikt om allt och alla! Hoppas ni känner er jäligt stolta när ni lyckats få ytterligare en hästbloggare att inte vilja ha kvar sin blogg längre.

Varför? Hur orkar ni lägga så mycket energi på att vara elaka och bara tänka negativt? Hur kan ni tro att det är okej att säga vad som helst bara för att ni sitter bakom en skärm? Hur skulle NI tycka det var (om ni nu vågade skriva vilka ni var) om alla som ni trackar med elaka saker gjorde så mot er?.. Tänk er för, man måste inte alltid vädra sina åsikter. Och man kan ge kritik på ett bra sätt och om man nu mot förmodan tycker att allt är skit osv, håll det för er själva! Hur svårt kan det vara?!



Förstår dig att du inte orkar ha kvar bloggen. All skit som du får ta! Förstår inte varför, du som är så duktig och behandlar din häst med så mycket kärlek och vill allt gott med honom. Du är jätte duktig och rider superfint. Hoppas du snart mår bättre, det förtjänar du!!!!! :) Inte att bli nedtryckt i backen och trampad på som nu.



(Och jag har ingen blogg så lämnade min mailadress här, så nej, jag kommenterar inte anonymt....)

2010-10-11 @ 21:27:06
Postat av: Nina

Det var väldigt vad många bra "internetryttare" det var här. Riderni lika bra på läktaren?! Ni tycker inte att ni har gått lite för långt med era påhopp nu??!

2010-10-11 @ 21:58:59
Postat av: Emilie Persson

Fy fan va lågt vissa kan sjunka alltså!!!!!!!!!

2010-10-11 @ 22:07:01
URL: http://www.emiliepersson.se
Postat av: klara

Tessan vännen, skit i vad alla skriver/säger. Låt dom inte trycka ner dig. Det är din häst dina val. du är så himla mån om gustav på alla sätt och vis. Du är en jätte duktig ryttare som vet vad du vill.

Gustav är en svår grön häst men tänk vilka framsteg som ni tillsammans har gjort! Det är ju du som utbildat honom. du gör ett super jobb med gustav varje dag.

låt det bara ta den tid det tar med honom. Jag vet att ni kommer bli så bra tillsammans!

alla kan hamna i svackor men du måste ta dig ur det här, vill ha tillbaka den glada tessan :)

många styrke kramar till dig, du vet vart jag finns om du vill prata :) <3

2010-10-11 @ 22:25:18
URL: http://klaralindstrom.blogg.se/
Postat av: klara

sen till alla som kommenterar:



Varför måste ni såga i varje kommentar? Jag tror inte att tessan har bett om det? kan ni inte bara skriva typ; vad kul att det gick bra eller något sånt i stället för att skriva en massa taskigt??

Vem tjänar egentligen på det?

2010-10-11 @ 22:27:12
URL: http://klaralindstrom.blogg.se/
Postat av: josse

tess du och gustav e sjukt duktiga ni går framåt hela tiden, och folk måste inse att du ha fastnat för honom nu och ni har kommit jävligt långt och dom som ej ser det e ju blinda, vad jag har förstått så e gustav grymt svår att rida. men om alla tror det e så lätt kan dom ju test aåh se vad dom har åh säga då, för du e grymt duktig med honom ni utvecklas HELA TIDEN.

2010-10-11 @ 22:52:12
URL: http://uunderstatment.blogg.se/
Postat av: Elin L

Tycker väl att det ligger nåt i det sista klara kommenterade, onödigt med elakheter.

Men sen frågar jag mig ändå, varför lät du henne rida honom? Antagligen för att du hoppades på nått annars hade du ju kunnat kasta upp vem som helst. Och då är ju faktiskt de här "elaka" (nu har jag nog inte läst alla iofs) nått positivt för dig.

Jag menar, vad jag tror så ville du ju nånting med det o om många tycker klara gjorde det galant så visar ju det på ditt goda omdöme! :)

Utnyttja det, "utnyttja" Klara o vinn på det i längden, i slutändan är ju allt tack vare dig själv o dina val då. Om du förstår hur jag menar :) Och var jag vill komma är att då kan du ju så länge "glädjas" vid att det gick så himla bra för Klara :) För det måste du ju ändå göra med tanke på att du la upp filmen, hästen är ju jättefin!

2010-10-11 @ 22:55:00
Postat av: Jenny

Shit, är det här på riktigt? Patetiska j*vla människor på ren svenska. Det här börjar lika mobbning. Och det värsta är att ni troligtvis är vuxna och över 18 allihop. Vad får man ut av att ge kritik till ngn på internet (dessutom anonymt)? Shore, jag hade förstått om det va konstruktiv kritik men som sagt detta är mobbning. Jag skulle vilja veta hur ni känner Tess och Gustav? För det måste ni göra, eftersom ni har så mkt åsikter om vad som är rätt och fel för dom?! SKÖT ER!



Till Tess: Stå på dig. Låt inte människor som totalt saknar empati och vanligt folkvett trycka ner dig. Jag gillar dig och Gurra. Framförallt så gillar jag din blogg! Kör på lösen men glöm inte att ge mig lösenordet ;). Annars stalkar jag dig på FB ;).

2010-10-11 @ 22:57:03
URL: http://hastfest.blogg.se/
Postat av: Bella

Tycker precis som många andra att det är trist att många kommentarer är mer eller mindre rena påhopp utan någon som helst konstruktivitet alls, elaka kommentarer helt utan syfte (annat än att trycka ner Tess!). Har Ni alla som skriver dessa kommentarer något personligt emot Tess eller är det avundsjuka? Förstår liksom inte hur man kan sitta och slänga ur sig den ena elaka kommentareren efter den andra om en annan människa,hennes hobby,hennes häst som hon kämpar så med??Hur sover ni om nätterna egentligen??



Tess;Följ ditt hjärta och gör det du känner är rätt. Lita på dig själv och din ridskicklighet!!

2010-10-12 @ 06:36:40
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/
Postat av: Anna (klaras syster)

Vill bara säga till alla som säger att "han hoppar mycket bättre med Klara" att Klara har många års erfarenhet av att rida problem/svårridna hästar så det kanske inte är så konstigt att hon lyckas hitta "rätt" knappar på G (denna dag?). Vad är det som säger att han kommer att gå bra med Klara nästa gång? Vad jag tycker mej ha sätt på tidigare filmer så är han ju en "varannan dag" häst!

2010-10-12 @ 09:27:00
Postat av: felicia

Vilka idioter det finns! Vad du gör med din häst är din ensak, förstår inte ens vad de andra läser den för? Om de enbart är elaka. Tycker att du är duktig som fortsätter kämpa tess. Lycka till! :) förstår verkligen om du lägger ner bloggen, tycker att det är tråkigt i så fall men förstår dig.

2010-10-12 @ 10:05:08
URL: http://feliciamansson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Helt sjukt hur vissa bara sådär kan slänga ur sig allt möjligt. Skäms på er har ni ingen jäkla respekt alls?!

Sen anledningen till att hon låtit Klara rida hästen har hon juh inte skrivit ut men om hon har väldigt mycket erfarenhet av svåra hästar är det väl kanon att hon tar hjälp och låter henne prova Gustav, det är juh jätte bra att låta andra man litar på prova sin häst och kanske få lite tips på något man kan göra och missat själv. Det är juh bästa hjälpen, skulle själv jätte gärna ha någon jag litar på hoppa upp på min häst så jag skulle kunna få lite hjälp. Bara för att hon sätter upp en annan betyder juh inte att hon själv inte klarar honom utan hon kanske bara vill se honom från backen, är väldigt nyttigt att se sin häst riden från backen. Stå upp på dig, har följt din blogg ett tag och du är en väldigt mjuk och duktig ryttare som verkligen är mån om din häst.

2010-10-12 @ 16:30:54
URL: http://sandrabystroom.blogg.se/
Postat av: Ulle

Keep up the good Work!! Lyssna inte på skitsnackare och staketryttare!!! =)

2010-10-12 @ 20:11:56
URL: http://livetitun.blogg.se/
Postat av: Linda

Du ser tess, hur många som tycker om dig och verkligen beundrar ditt jobb med honom, oh det är aldrig fel oh ta hjälp av någon annan för det är som sagt nyttigt och se från backen. Snälla lägg inte ner din blogg, jag tycker om din blogg något enormt och ser upp till dig så mycket som alltid kämpar som du gör. Mer självförtroende Tess för du är bra, ingen annan ska få låta dig tro något annat :) <3

2010-10-12 @ 21:34:11
URL: http://lindaboquist.blogg.se/
Postat av: Rebecka

klart du ska fortsätta blogga!

Hur bra o duktig man än är kommer det finnas människor som inte gillar det man gör, det går inte att komma ifrån. Hela livet är så tyvärr.

Jag tycker även du fått väldigt mycket bra o konstruktiv kritik o mycket pepp, nu tänker jag inte just på detta inlägg utan överlag. Man får ta det goda med det onda o ta till sig det man vill.

Jag hoppas inte du har tagit illa upp av ngt jag skrivit, det har verkligen inte varit min mening. Jag vill bara att du ska trivas med din ridning o jag tror att många med mig fått bilden av att du inte riktigt gör det med Gustav. Men det känner du bättre själv o känner du att du vill satsa på honom ska du självklart göra det! Låt inget stoppa dig lita på din egen känsla det är alltid det bästa.



Sen just i detta inlägg ser jag inte så mycket elakheter? Ett par inlägg som inte är särskilt genomtänkta, men annars. Det är väl inget fel att tycka att andra rider bra o ibland kanske tom med bättre? Sen som ngn skrev, han är en varannandag häst o hade kanske bara en riktigt bra dag. Själv har jag ju bara sett denna bild o tycker det är ett stiligt hopp, hade varit minst lika atiligt om du suttit på.

Finns många som kan rida mina hästar mycket bättre än vad jag gör o det är inget jag skäms över. Jag vet att jag är väldigt begränsad som ryttare...

2010-10-12 @ 21:53:19
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/
Postat av: ....

Tess; Klara skulle inte kunna hoppa honom så bra om inte knapparna satt där de skulle- genom ditt grundjobb. Det vet både du och klara och alla andra som någon gång haft en unghäst. Han såg trevlig ut med Klara, och jag tycker han ser trevlig ut med dig på träningar. Det är alltid otroligt nyttigt för både häst och ryttare att sätta upp någon annan då och då för att se det hela mer förutsättningslöst från marken, man kan få tips och idéer som gör att man kan komma ifrån gamla hjulspår och våga prova nya sätt. VM-vinnaren hade ju hästen hos pessoa ett tag... För att kunna ta sig någonstans måste man vara prestigelös och öppen för nya synvinklar. Folk som inte förstår det tar sig nog ingenstans. I ridsporten är det så sällan det går bra att alla alltid är värda den lilla framgång man får ibland och stöttning däremellan. Det är tråkigt när folk inte förstår det.

Lycka till, och hoppas du kan skaka av dig kommentarerna.

2010-10-12 @ 22:04:01
Postat av: ... igen

Läste just rebeckas inlägg och tycker det var klokt. Det finns så många andra som skulle göra jobbet bättre med min häst än jag. Snabbare, effektivare och bättre. men för att citera min hopptränare "skulle jag tänka så skulle jag inte ha en enda häst i stallet. Då skulle de stå hos Markus Ehning allihopa". Och så är det ju. Det är ju något som ska vara roligt! jag förstår om du stänger ner bloggen, för kommentarerna här är inte rolig läsning. Men ge inte upp med G eller med ridningen för det.

2010-10-12 @ 22:10:50
Postat av: Madde

Tycker han såg fin ut på filmen : )

Men jag tycker nog att han ser mer tillfreds ut när du rider : )

Kanske för att Klara, hette hon va?, inte har ridit på honom så många gånger?



Kör på, gaaaalet fin häst!!!!!!

2010-10-13 @ 01:14:34
URL: http://chanellealm.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tess: Du har ju en jättejättefin häst!! Det är väl ngt at glädjas åt? Du har ju bevisligen gjort ett enormt jobb med honom :) Han verkar ju jättesvår och meningen med att nån annan skulle rida honom måste väl ändå varit för att det skulle gå bra? Varför tar man annars hjälp? Man står ju inte direkt o hoppas det ska gå illa.. Jag kan inte se några direkt elaka kommentarer men kanske lite klumpiga där nog de flesta iaf menar väl. Det finns garanterat MASSOR av ryttare som rider min häst mkt bättre än mig, men inte ser jag mig som dålig för det :) Det är ju jättebra om man får lite hjälp, du har ju själv sagt att han inte passar dig till 100%. Då borde det ju vara kul om man hittar nån som det gör det med? Lägg ner bloggen om du känner för det, det är ditt val. Man måste ju inte blogga. Men jag tycker att du ska läsa kommentarerna igen och se att du fått en massa komplimanger för din fina häst. Att sen inte alla vet att grunden du tålmodigt byggt upp är största delen till varför det gick så bra får man kanske ha lite överseende med.



Jag tycker att du rider jättebra, mjukt och snällt mot hästen - ngt för många att sträva efter! Att nån annan rider ens häst bättre kommer man nog aldrig ifrån, se det som ett fint steg framåt för Gustav och tänk på att många med problemhästar säkert inte hade vågat sätta upp en annan ryttare på sin häst just av rädsla för att "det ska gå för bra" så man känner sig dålig. Du ÄR jättebra! Tro på det själv så behöver du inte bry dig om ogenomtänkta kommentarer :) Lycka till med en fin häst!

2010-10-13 @ 10:27:58
Postat av: Anonym

Herregud vilken "debatt" det blev här... av det som egentligen var en rolig sak..



Måste få förtydliga mig känner jag, eftersom jag var en av dem som komenterade att det var stor skillnad.



Jag menade absolut INTE att du rider dåligt, jag har tom berömt dig för din ridning tidigare, men jag är ju anonym så det är ju svårt för dig att veta. Det jag menade var att vad roligt att han gick så bra, man såg nu verkligen att han kunde hoppa och skärpa till sig. Och jag trodde det var det du ville se, och trodde du var glad vilket jag blev, skrev att det var kul att se.. Tidigare har jag verkligen trott att det var något fel på hästen, men det såg man ju nu att han kan om han vill.

Sitter min tränare upp på någon av mina hästar så blir det en enorm skillnad det med, men det är ju lite meningen, man får se att det går och man får tips på hur man själv ska göra och gå vidare.



Ja jag menade inget taskigt iaf,tvärtom, var glad åt att det finns hopp i, och hopp för killen! =)

2010-10-13 @ 11:59:50
Postat av: Jennie

Man skullle kunna tro att ni "proffsen" lider av något funktionshinder så som asberg eller autism etc. Sjukdomar där människor inte känner känslor, inte vet vad empati betyder. För det är just det de människorna har problem med, de vet inte var gränsen går och kan inte förstå andras känslor. De förstår inte att en människa får ont om man slår dom. Det verkar ni inte heller göra, fast i detta fallet är det inte fysiskt utan psykiskt. Ibland undrar jag om ni är medvetna om att detta är psykiskmobbing, för det är det, utan det minsta lilla tvivel.



Å Tess, du är bra. För bra för att ta denna skiten! Du gör ett kanon jobb med G och jag kan inte låta mig slutas imponeras.. Att du så länge stått ut med allt detta, är imponerande bara det. Gör det du känner för, det du mår bäst av. Men jag kan säga, utan att tveka en sekund, lägger du ner bloggen så kommer jag sakna den som in i bomben!!!!! Glöm aldrig att du är fruktansvärt bra, bättre än många andra och det är där avensjukan ligger!<3<3



Men grattis till alla idioter, ni har förmodligen lyckats släka en fantastisk talang! För det är just vad hon har, en riktiga talang och fin känsla för hästar.

2010-10-13 @ 16:37:42
URL: http://jenniiie.webblogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Herregud vilka människor det finns! Jag blir så ledsen varje gång jag ser sånt här, samma sak hände ju för Mikaela Zimdahl..



Jag tycker verkligen inte du ska sluta blogga Tess! Antingen så stänger du av kommentarsfunktionen (det kan man väl göra?) så får folk hålla sina åsikter för sig själva.. Eller så skaffar du lösen & ger bara ut det till läsarna som ger dig positiv feedback & som tycker om att läsa om dina & Gurra's framgångar - för ni har kommit sjukt långt under tiden som jag läst!



Du känner inte mig men jag tycker din blogg är sjukt rolig, så väljer du att fortsätta blogga men med lösen så fortsätter jag gärna läsa :) Jag lämnar min mail ifall det skulle bli så att du lösenskyddar & du känner för att ha mig som läsare :)

2010-10-13 @ 18:45:33
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: sara

Bry dig inte om vad dom säger tess, jag tycker du är duktig som kämpar på med gustav. Han är en jätte fin häst! De kanske är så att om ett par år så kanske du tycker att gustav är hästen för dig. och kommer behålla honom! Vem vet..

Lyssna inte på vad andra tänker utan gå efter vad du vill, och hur ditt hjärta lyder.

2010-10-14 @ 16:34:52
Postat av: Elin

Lägg inte ner din blogg, låt inte andra trycka ner dig. Finns massor som tror på dig, försök att strunta i dom andra.

Älskar att läsa din blogg och dina framsteg med gustav, för ni har gjort framsteg, ingen får tro något annat ..



Hoppas du läser vi "hyggligas" kommentarer och skiter i dom andra, för vi tror på dig Tess.



Kram Elin

2010-10-15 @ 21:32:00
Postat av: Anna

Börja blogga igen :)

2010-10-18 @ 22:16:14
Postat av: Anonym

saknar dina uppdateringar:( försök skita i dem som bara snackar skit. Förstår att det är jättesvårt, men tänk på alla som tror på dig Tess!

2010-10-19 @ 09:34:20
Postat av: Elinore - Dressyrblogg

sjukt fin header :D

2010-10-19 @ 10:34:31
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förstår att du har det jobbigt, en svår häst tar musten ur en ibland men du som dessutom får massa skit från andra så måste det verkligen bli extra jobbigt!

Enligt mig har du en utan dom bästa bloggarna och jag hoppas verkligen du forsätter uppdatera i framtiden!

Du verkar duktig och det är super att ta hjälp av andra ryttare då och då!:)

Lycka till med ridningen! :)

2010-10-19 @ 12:40:11
Postat av: Anonym

Alltså nu har jag läst igenom alla kommentarer här och jag ser faktiskt bara ett enda som säger att det beror på tess, att hon är för stel eller ngt sådant stod det. Det låter ju helt hemskt här med alla som säger att hon inte ska ta åt sig osv..Nästan så det spär på det hela liksom.. Men Tess får ju mest god kritik här faktiskt, jag tycker hon ska ta åt sig av det!



2010-10-19 @ 16:06:59
Postat av: Jenny

Men folk kastar ju skit i alla inlägg hon gör inte bara i detta... Klart som fan man tröttnar till slut!

2010-10-19 @ 20:04:51
Postat av: Maja

SV: Ägaren heter Jessica Larsson, hon bor i Hackås uppe i jämtland.

http://www.google.se/search?q=jessica+larsson+cassius+clay&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a



Kolla på google länken så finns det massor av resultat :) Hon har ingen hemsida eller blogg men finns på facebook! Hon vet tydligen om din Cassiopeia. Cassius är iaf skiiitfin!

2010-10-20 @ 12:08:31
URL: http://horsiemaja.blogg.se/
Postat av: emelie

Det tackar hon för! Har du slutat blogga?

2010-10-20 @ 21:17:53
URL: http://pemme.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vad snygg bild!



vill du följa varandra på bloglovin??

2010-10-21 @ 12:37:35
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: sandra!

va du på runstens träningstävling igår?? :) isåntfall såg jag dig! kram på dig

2010-10-21 @ 13:13:08
Postat av: Jenny och Sami

tessan du är så duktig och vilket arbete du har gjort med gustav och du gjorde ju ett toppen arbete med sami vilket jag fick känna av när jag köpte henne ! du är jätte duktig och visst det gick ju bra för klara att hoppa honom men hon är ju också en duktig ryttare och verkar ha mycket erfarenhet av unghästar och så men om inte du hade gjort allt arbete innan med honom hade det nog inte gått så bra som det gjorde för henne ! (inget negatvivt mot klara alltså) så låt inte folk trycka ner dig tessan du är skit duktig. jag vet själv hur det kan vara att ha en femåring som inte allt är så lätt. jag har en och hon är ett monster. som tur är så har jag underbara sami för hade jag bara haft min fem åring hade jag inte fixat det men som sagt sami är underbar. jag beundrar dig som aldrig ger upp jag har velat ge upp så många gånger men inte gjort det tackvare sami men utan henne hade jag gett upp. så jag tycker du är skit duktig tessan som kämpar på ! och känner du att du vill rida sami så är du alltid välkommen och rida henne :D det hoppas jag du vet :) det är bara att komma så kan du få rida henne jag har ju alltid min femåring ;) men som sagt du är verkligen skit duktig tessan !!!!! låt inte andra avundssjuk och elak kommentarer knäcka dig för du är så duktig. och allt elak som alla kommenterar tror jag handlar om avundssjuk på att du har en sån fin häst som du har gjort ett så bra jobb med för det är inte många som har en sån fin häst och inte heller många som lyckas gör ett sånt bra som du har gjort! kram från sami och Jenny. sami saknar er alla tror jag :) hon saknar nog gustav mycket <3

2010-10-21 @ 13:35:51
URL: http://jeeennnyyy.blogg.se/
Postat av: Linda

ser du tess, ta åt dig av allt detta nu. TRO PÅ DIG SJÄLV, SJÄLVFÖRTROENDE GUMMAN! jag vill ha uppdatering, finns inga roliga bloggar o läsa knappt ju :(

2010-10-22 @ 00:46:26
URL: http://sutekidayo.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Pssst. Passa på nu o tävla om en fleecejacka + strumpor i min bloggtävling, nu när det börjar bli kallt de vill säga. ;)

/ Eleonor Häst & Ridverksamhet.blogg.se

2010-10-22 @ 21:59:19
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Heja Tess!!

Kom igen nu, filmer o bilder :) :) :)

O lite träningstips, jag har idé torka...

2010-10-23 @ 13:37:02
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/
Postat av: Emma

ingenting blir som det ska på internet - tips och konstruktiv blir till påhopp - det spelar ingen roll hur många smileys man skriver in ...

Det är tufft när det är så många "duktiga anonyma ryttare" som säger sig veta så mkt , skriv era namn kanske ?? så tar folk kanske det inte som påhopp ?!



TESS lägg inte ner bloggen plz !

det är ett nöje att se er tsm på bilder och det är fkatiskt en inspiration :) och med inspiration menar jag din extrema kämparglöd !

du har inte haft det lätt med hästar (hoppas det inte tas fel) och du förtjänar verkligen att Golden Poem visar sig från sin bästa sida som man förstår att han har ! Hold your head up high !



//små kramar till er båda från Skåne :)

2010-10-24 @ 20:50:53
URL: http://ejhjumping.blogg.se/
Postat av: Olivia

Saknar din blogg :(

2010-10-24 @ 22:49:09
URL: http://oliviagovik.blogg.se/
Postat av: Mellis

Tess, du är grym ! Never give up <3

2010-10-25 @ 15:18:01
URL: http://jmellstrom.wordpress.com
Postat av: Emelie

Stäng av kommentarsfunktionen så får du blogga ifred och vi som läser din blogg me intresse och behållning får fortsätta följa dig. Finns ingen mening att ge läsarna möjlighet att kommentera om man reagerar så starkt som du gör. Har en känsla av att de som skriver de mest negativa kommentarerna bara vill att du ska bli sur och ledsen och ha värsta debatten på din blogg. Det är precis detta de vill uppnå...

2010-10-25 @ 16:05:23
Postat av: Anonym

snälla blogga:(

2010-10-26 @ 12:20:40
Postat av: Pernilla

Nu äre dags o börja blogga igen tycker jag! uppdatering om hur det går med gustav :)

2010-10-27 @ 13:08:16
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: Anonym

kom igen den här bloggen är ju intressan ! blogga :D

2010-10-27 @ 18:09:34
Postat av: Sofia

Om du väljer att lägga ner bloggen så vill jag passa på att tacka för en bra, rolig och inspirerande blogg, jag har följt din blogg länge! Din kämparglöd är fantastisk och jag önskar dig all lycka till med alla dina val och det du tar dig för.

2010-10-27 @ 20:23:57
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Varför tipsar du om din blogg när du inte bloggar längre...? Eller du ska kanske börja igen?! :D :D

2010-10-28 @ 18:18:33
URL: http://equilina.se
Postat av: Eleonor

Vad är ditt önskerepotage? Önska ditt repotage här: http://hastoridverksamhet.blogg.se/2010/october/onskerepotage.html#comment Du kan VINNA EN HEMLIG PRESENT!

2010-10-28 @ 19:24:28
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Vad är ditt önskerepotage? Önska ditt repotage här: http://hastoridverksamhet.blogg.se/2010/october/onskerepotage.html#comment Du kan VINNA EN HEMLIG PRESENT!

2010-10-28 @ 19:25:30
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Vad är ditt önskerepotage? Önska ditt repotage här: http://hastoridverksamhet.blogg.se/2010/october/onskerepotage.html#comment Du kan VINNA EN HEMLIG PRESENT!

2010-10-28 @ 19:26:05
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: emma

tråkigt att du inte bloggar längre..

2010-10-29 @ 18:02:50
URL: http://roynemma.devote.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback